2018-09-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marda
GM flyttad till Hall

Bra att veta! Tråden borde lyftas.
Citera
2018-09-25, 21:27
Avslutad
Citat:
GM flyttad till Hall

Var satt han innan?
Citera
2018-09-25, 21:35
Medlem
Rampljus-horans avatar
Citat:
GM flyttad till Hall

Vad betyder det? Finns det någon orsak?
Citera
2018-09-26, 19:41
Medlem
Han satt på Tidaholm innan. Vet inte varför han blev flyttad. Jag fick bara ett brev från Kriminalvården med info
Citera
2018-09-26, 20:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Vad betyder det? Finns det någon orsak?

Citat:
Han satt på Tidaholm innan. Vet inte varför han blev flyttad. Jag fick bara ett brev från Kriminalvården med info
Man brukar flytta på långsittare med jämna mellanrum.
Citera
2019-01-25, 08:20
Medlem
Godseyes avatar
Jag har inte läst hela tråden men däremot FUP. Är det korrekt att Lotta är barnens mamma? Och Marie är han nya kvinna? Men vad blir då motivet till att elda upp sina barn?
Citera
2019-01-25, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godseye
Jag har inte läst hela tråden men däremot FUP. Är det korrekt att Lotta är barnens mamma? Och Marie är han nya kvinna? Men vad blir då motivet till att elda upp sina barn?

Hämnd. Han smsade mamman ”hämnden är ljuv din jävla idiot” (med risk för felmarginal) dottern överlevde. Världens mardröm. Han själv rispade sig lite på armarna den lilla kackerlackan
Citera
2019-01-25, 09:00
Medlem
Godseyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hämnd. Han smsade mamman ”hämnden är ljuv din jävla idiot” (med risk för felmarginal) dottern överlevde. Världens mardröm. Han själv rispade sig lite på armarna den lilla kackerlackan

Jo, så långt är jag med. Men varför hämnas på Lotta om han nu gått vidare och hittat en ny kvinna (Marie). Var det nåt gammalt groll som blossade upp?
Citera
2019-01-25, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godseye
Jo, så långt är jag med. Men varför hämnas på Lotta om han nu gått vidare och hittat en ny kvinna (Marie). Var det nåt gammalt groll som blossade upp?

Även om han hade en ny tror jag inte att han behöver ha gått vidare känslomässigt om han kände sig förminskad, försmådd och obetydlig. Det var längesedan jag läste FUP nu. Minns inte om det var något med att hon träffat en ny eller något med umgänget med barnen..
Citera
2019-01-25, 09:21
Medlem
Quarrels avatar
Även hovrätten har svårt att förstå motivet.
Citat:
Åklagaren har angett att Jonas Westerlunds huvudsakliga motiv till att ta livet av
barnen var att hämnas på eller straffa barnens mamma, [LD]. Men enligt
Jonas Westerlund var det huvudsakliga skälet att han, i det psykiska tillstånd han
befann sig, ville ta med sig barnen i döden eftersom de inte skulle behöva växa upp
utan en pappa som han själv gjort samt att han ville att de skulle få träffa hans döda
pappa och moster. Jonas Westerlund har sagt att han under den rättspsykiatriska
utredningen kommit till insikt om att detta var hans egentliga syfte med gärningen.
Hovrätten ska bedöma vilka avsikter eller motiv som Jonas Westerlund haft vid
gärningstillfället. Det finns en rad omständigheter som tyder på att Jonas Westerlund
begått gärningarna för att skada [LD]. Både Jonas Westerlund och [LD] har bekräftat att de hade en pågående konflikt. Jonas Westerlund har i flera
SMS före gärningen sagt att någonting kommer att hända vid en viss senare tidpunkt
om han inte fick sin vilja igenom. Dagen före gärningen skickade han ett SMS där han
skrev att ”tiden var ute” och att ”det som händer från och med nu är resultatet av ditt
beteende mot mig under lite mer än ett år”. Det har också framkommit att Jonas
Westerlund strax efter att han anlagt branden skickade ett SMS till [LD]
som löd ”Hämnden är ljuv din jävla idiot”. I den film som han spelade in med sin
mobiltelefon dagen efter gärningarna sa han att han dödade barnen för att [LD] inte förtjänade att vara mamma. Han har dessutom i de inledande
polisförhören sagt att motivet var att hämnas på [LD]. Vid en samlad
bedömning anser hovrätten att det visserligen inte kan uteslutas att Jonas Westerlund
haft också andra avsikter än hämnd, men att det huvudsakliga motivet var att hämnas
på eller straffa [LD]. Trots att det huvudsakliga syftet var att skada [LD] har Jonas Westerlund inte gjort någonting för att lindra barnens plågor utan
i stället valt att genomföra sin plan på ett sådant sätt som han måste ha insett skulle
orsaka dem stort lidande. Hans agerande vittnar om en synnerlig grymhet och total
hänsynslöshet.
Citera
2019-02-02, 10:09
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Lottas barn mördades av ex-sambon: ”Kastas tillbaka”
”Jag förstår vad mamman i Sala går igenom”
Citat:
Lotta har även utbildat sig till kriscoach och hon har fungerat som stöd åt andra föräldrar som förlorat sina barn. Hon beskriver hur det är skönt att kunna prata med någon annan som gått igenom samma sak, som kan dela sorgen och förstå. Många blir rädda när de är nära någon med sorg och vågar inte höra av sig, säger Lotta.

– Många vet inte hur de ska bete sig, men till dem vill jag säga: fortsätt höra av er, även om det bara är ett sms. För man behöver någon som lyssnar, som låter en tjata och älta. Den behöver inte säga så mycket, för det finns inga ord i världen som kan hjälpa.
Citera
2019-02-18, 02:33
Medlem
Timeouts avatar
Då många länkar har slutat fungera och inga fullständiga fupar har gått att hitta så sökte jag i dag och hittade en länk till allt.

Här finns allt om Dalarömorden där två barn brändes inne av sin pappa.
Länk till hela inlägget med alla filer.
Livstid för pappa som brände sina barn till döds
https://qfups.com/livstid-for-pappa-...arn-till-dods/

Åtal
https://minfil.org/u7x9sbb5bd/St_mn....014-02-13_.pdf

FUP zip med med huvudfup, teknisk undersökning, telefondata, tvång
https://minfil.org/0ax8s0b7bc/FUP.zip

Tingsrättens dom, B 13607-13
https://minfil.org/v7x5s7b6b9/B_13607-13__TR_.pdf

Överklagande Hovrätten, B 2741-14
https://minfil.org/wcx3scbcbf/_verklag._HovR.pdf

Hovrättens dom, B 2741-14
https://minfil.org/x8xfs8bfba/B_2741-14__HovR_.pdf

Vidrig läsning och där finns utskrift av larmsamtalet om branden med kvinnan som är chockad själv och försöker trösta en chockad och förtvivlad liten flicka som lyckades ta sig ut.
Det finns även utskrift av mördarens inspelningar på Öland. Sjuk jävel som gjorde det för att hämnas på barnens mamma.
Senast redigerad av Timeout 2019-02-18 kl. 02:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in