Citat:
Men GLÖM det. Är du fullständigt blind? Slagorden är ME-lobbyn, missan påstår det är reklam. Ett evigt tjat om att ME är inte en dödlig sjukdom som en dement papegoja. Det är ett konstant försök att ändra eller förringa barnens sjukdom och symtom från allt till frisk som en nötkärna till att söka andra tillstånd - allt mellan depression, autism spektrum till bipolär. Kan det vara incest?Sätta "trötthet" och "ME" samt "sjuka" inom citationstecken.
Citat:
Vilket jag inte ens påstått. Jo - barnen förringas och de förnedras konstant. Se text innan om du missat vad som försiggår.
Me är inte helt enkel att diagnosticera. Man förminskar inte barnens lidande genom att undra om deras symtom kan ha haft ursprung i psykiska besvär. Gränserna är inte vattentäta mellan utmattningssyndrom och me och samsjuklighet finns också.
Citat:
Det är en jävligt tydlig lobby oavsett vart du kategoriserar dig själv. Det är ett drev som kan ringas in i ett fåtal huvudrubriker som går på repeat.
Man tillhör inte automatiskt någon lobby för att man undrar över hur flickorna hade det, speciellt de sista månaderna. Fick de rätt behandling för sitt lidande? Började de må bättre av hemundervisning? Testades olika behandlingar och hur utvärderades dessa? Me plus hemundervisning skulle kunna orsaka depression till exempel.
Citat:
Då ska jag förklara skillnaden på individnivå mot grupp. En individ behöver inte ryggas som i sandlådan - den står för sin åsikt och behöver inte andras back up när det kommer till nåt så sketet som en debatt bland vuxna i ett öppet forum.
Det understrukna: Vad menar du? Vilka lögner? Vilken fasad? Vinbergssnacka är alltid öppen med hur hen tänker och har vad jag sett aldrig hävdat att hen vet Sanningen.
Det är ett jävla ryggdunkande och projicering när nån stöter på patrull och blir ifrågasatt. Drama och luktsalt. Lägg ner det där och låt folk ta ansvar för sig själva.