Citat:
You have a good point. Borsta tänderna morgon och kväll (helst med elektrisk tandborste) i minst två minuter. Använd fluortandkräm, rätt rikligt. Samt skit i att äta en massa småmål och undvik godis och läsk. Då brukar 99 av hundra få bra andedräkt. Men håller den dåliga andedräkten ändå i sig, så är det antagligen någon infektion eller inflammation man går och "drar på". I mitt fall var det en dålig tandrot, som inte upptäcktes vid de första tandläkarundersökningarna.
För mig hjälpte det att just öka antalet måltider, men på den tiden jag hade dålig andedräkt fick jag i mig över 80% av alla kalorier vid samma tillfälle. Min kost var inte något vidare heller, men det är den inte nu heller och ändå har jag bättre andedräkt än de flesta.
Citat:
Mina kostvanor är mycket snabbmat. I perioder ökar det. Men ibland kan det vara så att jag äter snabbmat 1-3 gånger om dagen. Har minskat i vissa perioder och slutat helt men märker inte att min andedräkt blivit bättre.
Blivit vegan i runt 1 månad(käka sojakorv,soja hambrurgare,soja köttbullar + grönsaker..(drack läsk dock). Hjälpte inte.
i 2,5 dagar käka jag bara gurka och citron och drack vatten. Hjälpte inte.
Men just nu så har jag inte käkat snabbmat på flera dagar. Ska försöka sluta helt. äter inte socker eller dricker läsk. Utan dricker sockerfri läsk och energydryck.
De senaste dagarna,eftersom jag enbart dricker sockerfri läsk och energydrycker har jag fått diareé. Så funderar på att minska med sockerfria läsk/energydrycker med.
Varken röker eller snusar.
Blivit vegan i runt 1 månad(käka sojakorv,soja hambrurgare,soja köttbullar + grönsaker..(drack läsk dock). Hjälpte inte.
i 2,5 dagar käka jag bara gurka och citron och drack vatten. Hjälpte inte.
Men just nu så har jag inte käkat snabbmat på flera dagar. Ska försöka sluta helt. äter inte socker eller dricker läsk. Utan dricker sockerfri läsk och energydryck.
De senaste dagarna,eftersom jag enbart dricker sockerfri läsk och energydrycker har jag fått diareé. Så funderar på att minska med sockerfria läsk/energydrycker med.
Varken röker eller snusar.
Har du måltider utspridda över dagen då? Eller är det vanligt att du äter allt på en gång? För mig var som sagt problemet att jag åt 80%+ av alla kcal i samma sittning. När jag sedan började sprida ut matintaget över dagen förbättrades andedräkten.