2019-02-15, 00:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du ser ju redan tecknen i skyn, om du inte är fullständigt förblindad. Vad är det som börjar hända kvinnor, och vad gör myndigheterna åt detta? Jag menar riktigt konkreta åtgärder. Betänk då att vi har haft feministiska regeringar ett par mandatperioder.

Jag är ledsen min "vän", men du har blivit grundlurad. Tror du fortfarande på etablissemangets skit så är du riktigt illa ute.

Jag tror inte på någonting. Jag frågade dig vad du tror kommer hända. Hur tror du att Sverige kommer se ut om 10 år? Rent konkret.
Citera
2019-02-15, 00:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LowQwoz
Ja, jag har märkt liknande tendenser hos många kvinnliga debattörer, jag börjar helt enkelt ana att de saknar något i sin hjärnstruktur som gör att de inte klarar av att förstå sånt här på samma sätt som män.

Kanske de flesta av dom helt enkelt inte förstår vad vi säger, det är som hokus pokus för dom, vem vet. Det skulle kanske gå att förklara ur ett evolutionsbiologiskt perspektiv, honan behöver helt enkelt inte vara utformad för att förstå sig på saker rörande samhället och dess hot, på samma sätt som hanar.

De med kvinnligt kön är inte programmerade att se annalkande faror. Sedan har de en tendens att ligga med fienden.
Citera
2019-02-15, 00:33
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Vad kan man göra som kvinna?

Rösta konservativt eller nationalistiskt, köp inte från företag som vill ställa sig in hos kvinnor genom att basha och förlöjliga män, säg ifrån när vänner och arbetskamrater pratar för feminism och snackar skit om män. Acceptera inte ensidiga kvinnoprivilegier på mäns bekostnad. Sist men inte minst, respektera män. Det kan kännas bra med helgonstatusen för vissa kvinnor just nu, men det är som att kissa i byxan: varmt och skönt i början, och kallt och illaluktande efter en tid. Samhällskontraktet är på väg att slitas itu.

Du verkar vara en vettig kvinna. Det finns hopp om dig!

Jag har nog klarat allt det. handlar inte från företag som håller på så, säga ifrån kan vara ganska svårt för feminister är så fientliga men håller aldrig med dem. Snackar inte skit om killar eller män, ”Acceptera inte ensidiga kvinnoprivilegier på mäns bekostnad” vet jag inte riktigt vad de betyder, det kanske jag gjort.

de känns som de tjejer som är problemet här är ganska så få, från min erfarenhet, både i stad och landsbygd. Men de hörs mest.
Citera
2019-02-15, 00:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Detta inlägg är inget annat än ett tafatt försök till provokation då du helt enkelt inte klarar av att möta mig på saklig basis. Ditt inlägg i sig bekräftar bara vad jag skrev ovan, tyvärr.

Nej, det är ju så det är. Männen hade makten, både i hemmet och ute i det offentliga. De gav bort den i välvilja, men ingen bromsade på vägen. Män har tillåtit detta "förfall".
Vad annat kan sägas än att de män som sedan dessutom inte gör någonting utom att anonymt beskylla andra är veka?
Lättare att respektera en nationalist som iallafall står upp för sina åsikter offentligt och har någon form av bild av vad de vill åstadkomma med sin kamp. De begriper iallafall att män har ett ansvar i samhället och de förstår bättre än att lägga makten i andras händer.

Skulle det bli strider i landet är antagligen flashbackarna de absolut sista som skulle ha ryggrad nog att delta.
Citera
2019-02-15, 00:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag tror inte på någonting. Jag frågade dig vad du tror kommer hända. Hur tror du att Sverige kommer se ut om 10 år? Rent konkret.

Rent konkret? En gradvis växande dystopi, med fördjupad polarisering. Ökade ekonomiska klyftor (vilket jag inte motsätter mig), men också inskränkningar av yttrandefriheten och ett övervakningssamhälle. Kvinnor i det här landet lever i en skyddad bubbla och ser inte vad som håller på att hända. Den massinvandring som skedde år 2015 kommer att kullkasta precis allt som ni feminister säger er ha uppnått i form av privilegier. Den nya gökungen håller som bäst på att knuffar ut er ur boet.
Citera
2019-02-15, 00:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej, det är ju så det är. Männen hade makten, både i hemmet och ute i det offentliga. De gav bort den i välvilja, men ingen bromsade på vägen. Män har tillåtit detta "förfall".
Vad annat kan sägas än att de män som sedan dessutom inte gör någonting utom att anonymt beskylla andra är veka?
Lättare att respektera en nationalist som iallafall står upp för sina åsikter offentligt och har någon form av bild av vad de vill åstadkomma med sin kamp. De begriper iallafall att män har ett ansvar i samhället och de förstår bättre än att lägga makten i andras händer.

Skulle det bli strider i landet är antagligen flashbackarna de absolut sista som skulle ha ryggrad nog att delta.

Den vanliga feministiska dubbelbestraffningen alltså. Går det inte bra för kvinnor så är det mäns fel. Går det inte bra för män, så är det också mäns fel. Motbjudande.

Den sista meningen kan du stryka när det gäller mig. Jag skulle dö för friheten. På riktigt.
Citera
2019-02-15, 00:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
De med kvinnligt kön är inte programmerade att se annalkande faror. Sedan har de en tendens att ligga med fienden.

Jag tycker ni är extremt motsägelsefulla. Om ni är så säkra på att kvinnor inte kan se faror eller göra någon form av samhällsanalys, varför lägger ni ens tid på att tjata om det?
Då har ni ju alla belägg för att själva ta tag i saken. Enligt er kan kvinnor inte göra detta eftersom de inte kan se vad som händer. Då kan man fråga sig, hur produktivt är det att sitta här och beskylla kvinnorna,. som ändå inte fattar någonting om situationen?
Citera
2019-02-15, 00:42
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord

de känns som de tjejer som är problemet här är ganska så få, från min erfarenhet, både i stad och landsbygd. Men de hörs mest.

Beror väl på hur man definierar problemet.

Den går djupare än vad många här tror, debatten mellan feminister och antifeminister är bara en manifestation i utkanten av någon djupare problem som går djupt, djupt in i benmärgen på svenska folksjälen.

En kvinna som aldrig yttrat en feministisk tanke har möjligen ändå extrem PK-vibbar och per automatik överdrivet tråkiga och jämställda krav inom potentiella förhållandet (det har gått in i vår kollektiva undermedvetna att så bör det vara).

En ung man som inte tänker särkilt politiskt kan ändå sitta i någon spel/porr-näste och aldrig haft manlig vägledning in i vuxenlivet, aldrig tagit risker.

Världens överlägset ensammaste folk (med drastisk explosion i psykisk ohälsa) är liksom inte något som man kan sopa under mattan bara sådär.

Problemet går hur djupt som helst, att vi överhuvudtaget sitter och diskuterar frågan i flashback gör oss bara något mer självmedvetna.
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du har uppenbarligen fortfarande inte förstått ett jota.

Inte du heller tydligen. Eller du tycker det är jobbigt att du inte har kunnat hålla fanan högt?
Citera
Medlem
dufrianords avatar
Citat:

Detta tycker jag stämmer mera in på killar. Både att de programmerade att inte se annalkande faror, speciellt inte vissa ur ett längre perspektiv, och ”ligger med fienden” =skaffar asiatiska fruar
Citera
2019-02-15, 00:43
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Så du ska flytta till Thailand?
Citera
2019-02-15, 00:45
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag tycker ni är extremt motsägelsefulla. Om ni är så säkra på att kvinnor inte kan se faror eller göra någon form av samhällsanalys, varför lägger ni ens tid på att tjata om det?

Detta är inte på något sätt motsägelsefullt. Då möjligheten att förändra ett samhälle handlar om marginaleffekter, så gäller det att nå de som är nåbara. Väcker vi bara tillräckligt många så kommer vi till en tipping point. Sådana som du betraktar jag nog som hjälplöst förlorade. Men det finns andra som läser mina svar till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in