2019-02-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Tack, nu blev det lite tydligare. Men fortfarande knepigt med två parallella bonussystem som gäller..

Vilket sätt är bra, till exempel? När jag räknade på EuroBonus online shop så verkar 1 krona motsvara 30-35 bonuspoänger. Har jag fel?

Nu sparar jag ganska många bonuspoänger utan något Amex kort, genom att registrera flyg till Asien och tillbaka, varje tur och retur ger 7500 poäng per person. Kommer att lägga till Fortum kontrakt som ger 10000 till plus 250 per år vidare .

Bra sätt är business-/firstclass resor utanför Europa. Jag räknade på ett genomsnittsvärde på 20k för en sådan resa, kör man first blir det en del mer men vissa destinationer i business lite mindre, det är ett realistiskt genomsnitt iaf. Med SAS i business kostar en sådan resa 50k poäng om man använder 2-4-1 vouchern, åker man med andra bolag i Star Alliance kostar det däremot 130-165k beroende på var man åker så då ändras det ju lite.
Citera
2019-02-11, 19:51
Medlem
kennethakares avatar
Vilket är det bästa kreditkortet februari år 2019? Helst gratis årsavgift samt fria kontanta uttag. Samt bra fördelar med cashback/poäng.
Citera
2019-02-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Var står det hos Klarna att har påslag om man väljer faktura? Prata med deras support och de sa att de inte har valutapåslag.

Klarna är inget dåligt kort, har sina fördelar också över Revolut o PFC.

Klarna är väldigt bra att hjälpa och återbetala om ditt köp inte gick 100% som det skulle skall.

Ínget valutapåslag, oavsett hur man betalar, men enligt mig har Klarna följande nackdelar mot PFC:
1) Går inte att ta ut kontante, vilket gör kortet nog "handikappat"
2) Jag har beställt det två gånger och vantade i några månader varenda gång - kortet kom alldrig trots att det finns i appen "virtuellt" och jag kunde använda det för internetköp. Kundsupport råder bara att spärra och beställa igen. Däremot km PFC 6 dagar efter beställningen, alltså Klarna behövs inte längre.
3) Visas valutaväxlingskurs brukar vara något sämre än Mastercards.

Citat:
Beställde förra veckan, 24/1, och fick samma mejl som du.
När jag försöker logga in på dras sida så säger det att ansökan mottagits men jag måste vänta mer.

Citat:
Ursprungligen postat av blink21
Beställde ett Komplett kreditkort förra veckan, fick kort där efter ett mail där det stod "Vi behöver lite mer tid för behandla din ansökan" och "Eftersom att din ansökan är en av de första och att detta är vår senaste produktlansering vill vi upplysa om att vi räknar med att kunna återkomma under mitten av januari."

Någon som fått sitt kreditkort, i så fall hur lång tid tog det och är ni nöjda?

Fortsättningen med Komplett: För 2 dagar sedan frågade jag kundtjänsten om hur det går med ansökan, efter nästan 3 veckor. Idag fick jag en bekräftelse och en länk till avtalet att signera med BankID, välja pinkod osv. Efter signering så "något gick fel" och länken funkar inte längre. Kundtjänst är tyst.
Samt misstönker jag att de använder epostfaktura som "efaktura", jag kunde inte hitta Komplett i e-fakturalistan iaf.
Skrev till kundtjänst igen, men funderar på att ge mig och fortsätta med everydaycard+PFC som är mina favoriter än så länge.
UPD: Om ett tag kommer nästa mejl, med en länk för att välja pin... okej! Fungerar inte heller "för närvarande". Jag bekymmer över deras IT, ärligt talat.
Senast redigerad av Mnogodumal 2019-02-12 kl. 18:28.
Citera
2019-02-13, 16:39
Medlem
blink21s avatar
Citat:
Ínget valutapåslag, oavsett hur man betalar, men enligt mig har Klarna följande nackdelar mot PFC:
1) Går inte att ta ut kontante, vilket gör kortet nog "handikappat"
2) Jag har beställt det två gånger och vantade i några månader varenda gång - kortet kom alldrig trots att det finns i appen "virtuellt" och jag kunde använda det för internetköp. Kundsupport råder bara att spärra och beställa igen. Däremot km PFC 6 dagar efter beställningen, alltså Klarna behövs inte längre.
3) Visas valutaväxlingskurs brukar vara något sämre än Mastercards.

Fortsättningen med Komplett: För 2 dagar sedan frågade jag kundtjänsten om hur det går med ansökan, efter nästan 3 veckor. Idag fick jag en bekräftelse och en länk till avtalet att signera med BankID, välja pinkod osv. Efter signering så "något gick fel" och länken funkar inte längre. Kundtjänst är tyst.
Samt misstönker jag att de använder epostfaktura som "efaktura", jag kunde inte hitta Komplett i e-fakturalistan iaf.
Skrev till kundtjänst igen, men funderar på att ge mig och fortsätta med everydaycard+PFC som är mina favoriter än så länge.
UPD: Om ett tag kommer nästa mejl, med en länk för att välja pin... okej! Fungerar inte heller "för närvarande". Jag bekymmer över deras IT, ärligt talat.
Jag lyckades få igenom min signering så nu ska det vara fixat från Komplett.
Citera
2019-02-14, 09:01
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennethakare
Vilket är det bästa kreditkortet februari år 2019? Helst gratis årsavgift samt fria kontanta uttag. Samt bra fördelar med cashback/poäng.

Jag tecknade precis Komplett Bank, ruggigt bra faktiskt. Helt utan avgifter, samt 1%/2%/4% bonus på vanligt köp / internetköp / köp på komplett. Väldigt få kort (inga andra?) som ger 2% tillbaka på värdet. Jag tecknade precis som fick löjliga 20k i kredit, men kanske kan få upp gränsen senare. Andra kort får man ju +100k utan att ens fråga.

Jag har inte fått mitt kort än så ska utvärdera lite först. Jag tycker processen har gått långsamt med att skaffa kortet men enligt informationen som finns att tillgå ska det vara ett kanonkort.
Citera
2019-02-14, 09:21
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Jag har lite samma erfarenhet. Jag tror det tog 7-10 dagar från att jag ansökte tills att jag fick en mail om att jag var beviljad. Fick 20k i kredit vilket jag tyckte var fjuttigt, men kanske kan höja senare. Även samma för mig senare när jag skulle välja PIN, sidan krånglade men dagen efter fungerade det. Jag har inte fått mitt kort än (har väl gått snart en vecka till nu).

Jag antar att alla plattformar kan ha lite tekniska problem så får hoppas vi bara haft otur, för avtalen är riktigt bra.
Citera
2019-02-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag har lite samma erfarenhet. Jag tror det tog 7-10 dagar från att jag ansökte tills att jag fick en mail om att jag var beviljad. Fick 20k i kredit vilket jag tyckte var fjuttigt, men kanske kan höja senare. Även samma för mig senare när jag skulle välja PIN, sidan krånglade men dagen efter fungerade det. Jag har inte fått mitt kort än (har väl gått snart en vecka till nu).

Jag antar att alla plattformar kan ha lite tekniska problem så får hoppas vi bara haft otur, för avtalen är riktigt bra.
Förmånerna är utmärkt bra, såklart. Men efarenheten med beställining, "epostfaktura" och hela intrycket med webbsidan övertyger mig inte om att jag ska använda det som huvudkort. Ska hålla mig till everyday när det ger 1% och använda Komplett för online-shopping.
Citera
2019-02-14, 16:07
Medlem
Hej. Är det någon som har koll på vilket det billigaste/mest valuta för pengarna-kortet för den som reser mycket till Thailand/Filippinerna och övriga Asien.
Dvs valutapåslag, kortpris osv.
Citera
2019-02-14, 18:18
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Jag tecknade precis Komplett Bank, ruggigt bra faktiskt. Helt utan avgifter, samt 1%/2%/4% bonus på vanligt köp / internetköp / köp på komplett. Väldigt få kort (inga andra?) som ger 2% tillbaka på värdet. Jag tecknade precis som fick löjliga 20k i kredit, men kanske kan få upp gränsen senare. Andra kort får man ju +100k utan att ens fråga.

Jag har inte fått mitt kort än så ska utvärdera lite först. Jag tycker processen har gått långsamt med att skaffa kortet men enligt informationen som finns att tillgå ska det vara ett kanonkort.

Tänk på att man inte verkar kunna få mer än 2000 i bonus de senaste 12 månaderna... (och max 500 per månad)
Senast redigerad av Enydrion 2019-02-14 kl. 18:24.
Citera
2019-02-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thesupreme
Hej. Är det någon som har koll på vilket det billigaste/mest valuta för pengarna-kortet för den som reser mycket till Thailand/Filippinerna och övriga Asien.
Dvs valutapåslag, kortpris osv.
PFC on du behöver 0 valutapåslag och billigt kontantuttag, men det är inget kreditkort. Se tråden om PFC här på Flashback.
Citera
2019-02-14, 18:32
Medlem
Citat:

Ja men bonusen är ju låst till komplett. Handlar du aldrig där så är den ju värdelös, vilket är fallet för mig.
Citera
2019-02-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Ja men bonusen är ju låst till komplett. Handlar du aldrig där så är den ju värdelös, vilket är fallet för mig.
Everydaycard.se är bästa valet om du vill ha bonus i pengar utan att hantera bonuscheckar. Jag får ungefär 0.8-1% om året (efter årsavgiften dras ut)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in