Citat:
Ursprungligen postat av
Celtico
Var står det hos Klarna att har påslag om man väljer faktura? Prata med deras support och de sa att de inte har valutapåslag.
Klarna är inget dåligt kort, har sina fördelar också över Revolut o PFC.
Klarna är väldigt bra att hjälpa och återbetala om ditt köp inte gick 100% som det skulle skall.
Ínget valutapåslag, oavsett hur man betalar, men enligt mig har Klarna följande nackdelar mot PFC:
1) Går inte att ta ut kontante, vilket gör kortet nog "handikappat"
2) Jag har beställt det två gånger och vantade i några månader varenda gång - kortet kom alldrig trots att det finns i appen "virtuellt" och jag kunde använda det för internetköp. Kundsupport råder bara att spärra och beställa igen. Däremot km PFC 6 dagar efter beställningen, alltså Klarna behövs inte längre.
3) Visas valutaväxlingskurs brukar vara något sämre än Mastercards.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mnogodumal
Beställde förra veckan, 24/1, och fick samma mejl som du.
När jag försöker logga in på dras sida så säger det att ansökan mottagits men jag måste vänta mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
blink21
Beställde ett Komplett kreditkort förra veckan, fick kort där efter ett mail där det stod "Vi behöver lite mer tid för behandla din ansökan" och "Eftersom att din ansökan är en av de första och att detta är vår senaste produktlansering vill vi upplysa om att vi räknar med att kunna återkomma under mitten av januari."
Någon som fått sitt kreditkort, i så fall hur lång tid tog det och är ni nöjda?
Fortsättningen med Komplett: För 2 dagar sedan frågade jag kundtjänsten om hur det går med ansökan, efter nästan 3 veckor. Idag fick jag en bekräftelse och en länk till avtalet att signera med BankID, välja pinkod osv. Efter signering så "något gick fel" och länken funkar inte längre. Kundtjänst är tyst.
Samt misstönker jag att de använder epostfaktura som "efaktura", jag kunde inte hitta Komplett i e-fakturalistan iaf.
Skrev till kundtjänst igen, men funderar på att ge mig och fortsätta med everydaycard+PFC som är mina favoriter än så länge.
UPD: Om ett tag kommer nästa mejl, med en länk för att välja pin... okej! Fungerar inte heller "för närvarande". Jag bekymmer över deras IT, ärligt talat.