2019-02-12, 19:59
Medlem
DyslexiKungens avatar
Jag tyckte jag såg att Pavel ska dyka upp också.
Citera
2019-02-12, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Vi måste äta upp all den potatisen inom 2 dagar! Sa hon som inte vet hur man lagar till mat.

Potatisen håller sig i många veckor beroende på hur man förvarar den.

Haha, vad förväntar du dig av Fläskläppen?
Citera
2019-02-12, 20:01
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Iranier som flytt till Sverige brukar inte vara jätte religiösa precis, de flesta har ju lämnat Iran just pga religionen.

Och Mahsa vill vara en iransk prinsessa. Det fanns ju prinsessor i Iran innan 1979. Iran var en monarki. Iran var väldigt annorlunda innan Irans islamiska revolution 79. Man tror knappt det är sant när man ser hur Iran såg ut på 60-70talet. Det var ett bra land. Klart att dom hatar islam.

En persisk tjej som påverkade mig mycket som pojk. Var kejsarinnan i The Never Ending Story. Hon är persisk. https://www.youtube.com/watch?v=xaILTs-_1z4
Citera
2019-02-12, 20:01
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Folk har sagt gutta tidigare i tråden. Vet inte om det stämmer.
Wincent.....?

Dom har fått uppdrag för ett bröllop och det kommer säkert att bli ett också. Men inte ett riktigt utan ett på skoj (låtsasbröllop) för att få en mening med uppdraget. Kanske det blir en tävling och två som vinner kanske ska gifta sig.

Deltagarna blev lite piggare med att fixa för ett bröllop som att måla husen m.m.
Citera
2019-02-12, 20:02
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag tyckte jag såg att Pavel ska dyka upp också.

Jo det var Pawel. Kommer fortfarande ihåg när bägaren rann över för honom den säsongen. Det tog ett bra tag för honom att bli... upprörd...
Citera
2019-02-12, 20:03
Medlem
Micke7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Rocco borde vara med på ” svenska hjältar” galan och åka landet runt o berätta om denna ganska okända teknik, heimlich manövern. Var det kanske Rocco själv som uppfann den?
Googla det.
Citera
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Reflektioner efter dagens avsnitt:

Kul att Rocco lurade mastermind-Tobbe Gillar honom eftersom han retar upp alla men han har några konstiga konservativa idéer

Tess får gärna åka hem, hon är ständigt gnällig och negativ.

Kim är dålig på allt och ständiga undanflykter har han. Kul när han skämtade om Roccos matvecka dock. ”Inte fasta när det är pannkakor”, fast dummaste citatet var ändå ”jag är inte gift med min fru”.

Undrar om planen är att hålla löftet till Mahsa och välja Tess eller följa egna planen och välja Rocco som garanterat åker ut då.
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2019-02-12 kl. 20:05.
Citera
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskskalle87
Vi måste äta upp all den potatisen inom 2 dagar! Sa hon som inte vet hur man lagar till mat.

Potatisen håller sig i många veckor beroende på hur man förvarar den.

I en jordkällare som de har tillgång till håller potatisen t.o.m. i månader!
Citera
2019-02-12, 20:04
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQpizzasallad
Jo det var Pawel. Kommer fortfarande ihåg när bägaren rann över för honom den säsongen. Det tog ett bra tag för honom att bli... upprörd...
Kul att gamla deltagare dyker upp
Citera
2019-02-12, 20:04
Medlem
Browndawgs avatar
Haha Rocco vill fasta. Brudarna tar det bokstavligen som att han har svurit i kyrkan. Tess: "Handlar allt om makt eller?" Äh vafan han ville testa som en kul grej.
Citera
2019-02-12, 20:07
Medlem
Browndawgs avatar
Det känns ju som att något kommer hända med den där 50cm knypplingen. Vad vet jag inte. Kommer den försvinna? Eller har dom gjort fel/för kort? Time will tell.

Edit; Såg just förhandstitten. Någon har ju varit in i storbondestugan, kanske snott knypplingen?
Senast redigerad av Browndawg 2019-02-12 kl. 20:09.
Citera
2019-02-12, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
I en jordkällare som de har tillgång till håller potatisen t.o.m. i månader!
Dom kan väl koka patatisen till grisarna?
Jag vill se Biker-Kim som storbonden så kan ha ta med MaxiLip i stugan vilket radarpar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in