Från tråden om Frida Boisen, men det känns mer rätt att lägga det här.
Citat:
https://www.flashback.org/sp66682146
Feministinspektionen har lagt upp ett samtal mellan frida och Fabian (F.d. Granskning Sverige) där hon visar sin ”journalistiska ådra”, (dvs ingen alls.)
Hon säger att hon är intresserad av att ge Fabians bild av det gamla arbetet med GS, men snubblar över sig själv om och om igen och framstår av samtalet som väldigt väldigt svagbegåvad.
Hur kan en människa som frida ens nå den tjänst hon besitter? Har hon särat på benen och knullat sig till jobbet?
Jag har svårt att avgöra huruvida hon är genuint efterbliven eller om hon kör all in på agendan att få ihop ett sopigt trolljägar-avsnitt om GS och medborgarjournalistik som är typ ett år gammalt stoff?
Trolljägarna återuppväcker hotet från GS
Ganska långt samtal och Frida Boisen får svaren om och om igen från Fabian men jag är osäker på om Frida inte begriper något eller om hon kör med den journalistiska taktiken att fråga samma frågor om och om igen för att få intervjuobjektet att säga det som dom vill höra.
Eftersom journalister inte tillhör den intellektuella eliten precis så misstänker jag att Fabian bara slösar sin tid på att prata med henne. Han borde givetvis alltid först be att hon mailar sina frågor först, innan ett samtal för att kunna förbereda sig ordentligt.
Kontentan av samtalet är:
- Fabian tycker att folk ska ringa och ställa journalister till svars när dom ljuger.
- Fabian tycker inte att han har ansvar för vad andra skriver kommentarsfälten.
- Fabian tycker inte att man borde framföra olaga hot.
- Fabian arbetar inte aktivt med GS, men hjälper gärna till med konsultation och kontakter om någon ber om det.
Jag tycker han missar följande (antagligen p.g.a. att han är oförberedd)
- Nämna lögner Bonnier Media spridit som GS avslöjat
- Att "hoten" är kommentaren som "den hotade" aktivt måste söka upp själv. Hur kan det vara ett hot?
- Eftersom Frida tycker man är ansvarig för kommentarsfälten, kommer hon då vara åtalbar om hot mot Fabian framförs p.g.a. att han figurerar i programmet Trolljägarna?
Det verkar även som att hennes största problem är att Fabian i ett facebook-inlägg tycker att hundratals personer borde ringa tips-telefonen om en nyöppnad 9/11-utredning. Det skulle enligt Frida vara sabotage-verksamhet att under en kortare period få in massor av samtal till tips-telefonen.