Citat:
Ursprungligen postat av
Doctor_rock
Någon du vet vem det är?
Ingen som är kapabel till att planera ett bankrån själv eller?
Tror du resterande tillhör hans vanliga umgängeskrets eller lutar det mer åt nya bekanta från Kumla tiden?
Jag vet vem detta är och jag skulle bli förvånad om det visar sig att han är ''hjärnan'' bakom rånet. Troligen är detta något som har diskuterats med andra under hans tid bakom galler.
Han är utöver rån även tidigare dömd för snatteri, stöld, olovlig körning m.m. Han har under uppväxten alltid varit ett riktigt drägg som hänger med liksinnade, dvs. mindre intelligenta varelser (både svenskar som invandrare).
I övrigt är även hans bror, mor och hennes man dömda för brottslighet. Vet att även andra i släkten har skakat galler för diverse saker.
Familjen Alehei* är med andra ord inga raketforskare... och som ni ser så håller jag ingen av dem speciellt högt.
Ryktet går också här på orten att Si*on och hans kumpaner tydligen har gjort bort sig riktigt ordentligt både innan som efter rånet. Polisen skall enligt uppgift sitta på en hel del bevis som rånarna har lämnat efter sig. Om det som jag har hört stämmer så kommer nog Simon m.fl. få skaka galler en längre tid. Att råna en bank är en sak, men att sedan skjuta mot polisen måste vara det dummaste man kan göra.