2019-01-22, 09:29
Medlem
28 årig man hemmahörande i Skåne är häktad på sannolika skäl för rånet.
Citera
2019-01-22, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Då verkar det som en del av min teori iaf stämmer.
Och sitter en så är det nog bara en tidsfråga innan flera grips.
Citera
2019-01-22, 16:48
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran

Den häktade heter Si*on Alehei*
*=m

Tidigare dömd för bl.a. grovt rån mot ett äldre försvarslöst par i deras hem i Blekinge 2015. Har suttit fängslad på bl.a. Kumla innan han släpptes fri några månader innan rånet i Åtvidaberg.
Kommer från en riktigt trasig familj där alla familjemedlemmar har diverse diagnoser samt kriminell historik. Ett riktigt white trash enligt mig.
Nu gäller det bara för åklagaren att kunna bevisa att Simon var delaktig. Vi håller tummarna att man lyckas!
Senast redigerad av Riddar 2019-01-22 kl. 17:07.
Citera
2019-01-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
*=m

Tidigare dömd för bl.a. grovt rån mot ett äldre försvarslöst par i deras hem i Blekinge 2015. Har suttit fängslad på bl.a. Kumla innan han släpptes fri några månader innan rånet i Åtvidaberg.
Kommer från en riktigt trasig familj där alla familjemedlemmar har diverse diagnoser samt kriminell historik. Ett riktigt white trash enligt mig.
Nu gäller det bara för åklagaren att kunna bevisa att Simon var delaktig. Vi håller tummarna att man lyckas!

Någon du vet vem det är?
Ingen som är kapabel till att planera ett bankrån själv eller?
Tror du resterande tillhör hans vanliga umgängeskrets eller lutar det mer åt nya bekanta från Kumla tiden?
Citera
2019-01-22, 20:57
Medlem
Citat:
*=m

Känns sjukt att en person kan begå ett grovt rån mot ett äldre par i deras hem 2015 och vara ute i frihet och begå ett nytt rån 2018.
Vissa straff bör vara mycket längre.
Citera
2019-01-23, 09:36
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor_rock
Någon du vet vem det är?
Ingen som är kapabel till att planera ett bankrån själv eller?
Tror du resterande tillhör hans vanliga umgängeskrets eller lutar det mer åt nya bekanta från Kumla tiden?

Jag vet vem detta är och jag skulle bli förvånad om det visar sig att han är ''hjärnan'' bakom rånet. Troligen är detta något som har diskuterats med andra under hans tid bakom galler.
Han är utöver rån även tidigare dömd för snatteri, stöld, olovlig körning m.m. Han har under uppväxten alltid varit ett riktigt drägg som hänger med liksinnade, dvs. mindre intelligenta varelser (både svenskar som invandrare).
I övrigt är även hans bror, mor och hennes man dömda för brottslighet. Vet att även andra i släkten har skakat galler för diverse saker.
Familjen Alehei* är med andra ord inga raketforskare... och som ni ser så håller jag ingen av dem speciellt högt.

Ryktet går också här på orten att Si*on och hans kumpaner tydligen har gjort bort sig riktigt ordentligt både innan som efter rånet. Polisen skall enligt uppgift sitta på en hel del bevis som rånarna har lämnat efter sig. Om det som jag har hört stämmer så kommer nog Simon m.fl. få skaka galler en längre tid. Att råna en bank är en sak, men att sedan skjuta mot polisen måste vara det dummaste man kan göra.
Senast redigerad av Riddar 2019-01-23 kl. 10:31.
Citera
2019-01-23, 09:40
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Känns sjukt att en person kan begå ett grovt rån mot ett äldre par i deras hem 2015 och vara ute i frihet och begå ett nytt rån 2018.
Vissa straff bör vara mycket längre.

Verkligen. Jag har inte själv orken att begära ut och lägga upp i tråden, men domen från detta rån går att hämta från Blekinge Tingsrätt.
Det borde även finnas en häktningsbilaga eller liknande att begära ut från Linköpings Tingsrätt för detta brott.
Någon kanske är driftig och orkar med det?
Citera
2019-01-23, 21:33
Medlem
Citat:
Verkligen. Jag har inte själv orken att begära ut och lägga upp i tråden, men domen från detta rån går att hämta från Blekinge Tingsrätt.
Det borde även finnas en häktningsbilaga eller liknande att begära ut från Linköpings Tingsrätt för detta brott.
Någon kanske är driftig och orkar med det?
Hittade lite här på fb om rånet i Blekinge.

"Åklagaren beskriver det som att de tre männen, 19, 24 och 25 år gamla, visat "synnerlig råhet" vid gärningen och att paret i 70-årsåldern var i en skyddslös ställning när de på kvällen den 9 november bands och rånades i sitt hem utanför Bjärlöv."

http://www.kristianstadsbladet.se/kr...ran-i-bjarlov/

Blekinge TR B 2560-15

Raad Miri Ibrahim 19910808
Thomas Simon Aleheim 19900912
Mohammed Kadhim Ibrahim Al-Mousawi 19960508
Citera
2019-01-23, 21:41
Medlem
Citat:
Jag vet vem detta är och jag skulle bli förvånad om det visar sig att han är ''hjärnan'' bakom rånet. Troligen är detta något som har diskuterats med andra under hans tid bakom galler.
Han är utöver rån även tidigare dömd för snatteri, stöld, olovlig körning m.m. Han har under uppväxten alltid varit ett riktigt drägg som hänger med liksinnade, dvs. mindre intelligenta varelser (både svenskar som invandrare).
I övrigt är även hans bror, mor och hennes man dömda för brottslighet. Vet att även andra i släkten har skakat galler för diverse saker.
Familjen Alehei* är med andra ord inga raketforskare... och som ni ser så håller jag ingen av dem speciellt högt.

Ryktet går också här på orten att Si*on och hans kumpaner tydligen har gjort bort sig riktigt ordentligt både innan som efter rånet. Polisen skall enligt uppgift sitta på en hel del bevis som rånarna har lämnat efter sig. Om det som jag har hört stämmer så kommer nog Simon m.fl. få skaka galler en längre tid. Att råna en bank är en sak, men att sedan skjuta mot polisen måste vara det dummaste man kan göra.

Gissningen är då kanske inte alltför långt bort att det är hans mamma som hyrt stugan de huserade i!?
Kanske samma kumpaner som vid senaste rånet?
Hoppas verkligen du har rätt och alla dessa gossar får skaka galler en väldigt lång tid!!

Delge oss gärna alla smaskiga rykten! 😊
Citera
2019-02-10, 08:48
Medlem
Riddars avatar
Har under gårdagen fått höra lite nyheter om Simon från en väldigt väldigt säker källa (ja så säger majoriteten här på Flashback om den informationen de delar, men i detta fall är det säkert. Jag kommer inte avslöja något närmare om källan så ni får helt enkelt välja om ni vill tro på det eller inte).

Simon snackar tydligen för fullt inifrån häktet. Polisen hade redan innan de grep Simon namn på samtliga gärningsmän och nu har Simon också bekräftat detta med uppgifter på vilka roller de övriga gärningsmännen har haft under samt i närtid kring rånet.
Det blir intressant att se hur mycket skit vår älskade Simon kommer att få för detta.

Eftersom jag starkt misstänker att hans amatörer till kumpaner läser detta, lycka till! Ni kommer snart att plockas in BIG TIME!

Jag bara njuter!
Citera
2019-02-16, 09:27
Medlem
Fins flera flyktvägar och polisen tar den snabbaste vägen dit bara hade dom spärrat av små vägarna och haft ak 4or så hade det gått bättre jag menar Åtvidabergs sparbank rånad många gånger En flyktväg går ut från Åtvidaberg kör mot Björsäter sedan vid Örtomta eller askeby sväng av mot Linghem sedan ut på gamla E4 sedan upp på vanliga motorvägen mot Stockholm eller Helsingborg Har garanterat hänt men Polisen åker vårdsbergs kors och till Åtvidaberg inte så smart tänkt om man vill ta dom som gör rånen i Åtvidaberg Bara spärra småvägarna först enkelt!!!
Citera
2019-02-16, 09:44
Medlem
Sedan som alla spekulerar i dom kom över ett sex siffrigt belopp just därför har dom inte viljat skriva ut det och det kommer från insider information så sluta spekulera i det mer....,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in