Citat:
Enligt JokerMannen var sista kontakt 23.10 och det finns nog i ett av hens inlägg i tråden också. Det är 18 minuter och i dina beräkningar antar du att GM dök direkt upp efter hennes sista kontakt 23.10 som verkar ha varit på datorn eftersom det var på den polisen morgonen efter kunde se vilka kontakter hon haft kvällen innan.
Vad om GM dök upp efter 5 minuter? Då plötsligt är vi nere i 13 minuter från att hen knackat på dörren. Och om det var någon som misshandlat henne förut tror jag inte hon gick direkt med på att gå ut med honom utan behövde nog övertalas en stund.
Vad om GM dök upp efter 5 minuter? Då plötsligt är vi nere i 13 minuter från att hen knackat på dörren. Och om det var någon som misshandlat henne förut tror jag inte hon gick direkt med på att gå ut med honom utan behövde nog övertalas en stund.
Om du minns att JM skrivit 23.10, då har du säkert rätt.
Jag tror dock att jag minns att det var en avbruten chatt:
Ett inlägg från EGT 2/8:
"Allt... (utom hörvittnet)
Dörr öppen, avbruten chatt, ev. blod.
Motiv: att dom just då ska börja tjafsa och det leder till mord när fokus i så fall var en cache".
https://www.flashback.org/p64811643#p64811643
Men även om det var 23.10 som var den sista kontakten, så känns det inte osannolikt att man kan hinna. Dra av en minut på promenaden, en minut vid dörren och en minut vid garaget...
Min tro är att LW inte hade en intention att gå ut från lgh, hon blev lockad/lurad eller på annat sätt med/utdragen ur huset.
Dörren kan ha stått på glänt...
Jag tror inte att hon skulle ha följt med frivilligt ner mot gatan och planket om stämningen varit väldigt dålig. Det kan ha varit hennes mobil som gm tagit och hon vill ha den åter.
Då kan denna promenad varit allt annat än långsam.
Jag tror absolut att det kan ha gått fort.