2019-02-08, 12:44
Medlem
pismongers avatar
Ser det inte alls som en WT-grej, snarare medelklasstjejer som inte vill röka/ bryta normer.
Dan Berglund identifierade träffsäkert typen redan på 70-talet.

"Om kvällen bodde han på "kometen"
Där han drack rödvin och rökte kitt

Och där satt snusande herrskapsjäntor
Som stred för kvinnan med stolt förakt
Där satt bohemer som kört på tentor
Och skrek om arbetarklassens makt"
Citera
2019-02-08, 12:45
Medlem
Jag håller med dig trådstartaren. Kvinnor och snus går absolut inte ihop. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara ihop med en kvinnlig snusare. Rökare är ok, men snusare går inte. Det är fruktansvärt okvinnligt att snusa.
Citera
2019-02-08, 13:00
Medlem
kristofferGs avatar
Att snusa är extremt White trash.
Citera
2019-02-08, 13:11
Medlem
EmmyGbrgs avatar
Jag är kvinna från övre medelklass med gedigen akademisk bakgrund och har snusat i plus 15 år. Men inte längre. Vad skulle vara WT med en fräsch mindre portionssnus? Du har fördomar från en tid då män rökte cigarr och kvinnor smuttade sherry.
Citera
2019-02-08, 13:22
Medlem
Den dan TS upptäcker att tjejer fiser också...
Citera
2019-02-08, 13:27
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmyGbrg
Jag är kvinna från övre medelklass med gedigen akademisk bakgrund och har snusat i plus 15 år. Men inte längre. Vad skulle vara WT med en fräsch mindre portionssnus? Du har fördomar från en tid då män rökte cigarr och kvinnor smuttade sherry.
Ja, portionssnus är såklart helt ok - och är väl egentligen att föredra framför en kvinna som luktar/smakar tobaksrök i munnen - dock är lössnus väldigt äckligt...
Citera
2019-02-08, 13:37
Medlem
Vit portionssnus kan ju kvinnor snusa utan problem. Förespråkar inte beroenden, men snus är ju 10000x bättre än cigg iallafall.

Cigg är väl en WT-markör om något, usch.

Däremot kanske det inte är så trevligt med en kvinna som kör med lössnus. Även om jag inte har något emot lössnus i sig.

Lössnus kräver dock sin man för att fungera. Tänk er skogshuggare i rutig skjorta med mycket testo i kroppen.
Citera
2019-02-08, 13:38
Medlem
Opiumtal18s avatar
Jag vet en norska som är lika snygg som Johaug och när jag fick reda på hon snusade blev jag chockad.
Citera
2019-02-08, 13:57
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Jag tror det handlar om att folk slutar röka cigg och många börjar med snus i stället för att sluta helt med nikotin.

Precis, det är en förklaring. Det var så jag själv började med snus. Avskydde snus innan det. Dels från när fassan drev butik och deras lager stank tobak. Sen hjälpte det inte direkt att när första gången jag snusade, som dessutom var på fyllan, 15 år gammal så spydde jag.
Nu älskar jag att snusa och tillhör medelklassen.

Har även träffat tjejer som snusar. Senast förra sommaren träffade jag en högutbildad kvinna, jobbandes som ingenjör, som snusade sporadiskt.

Detta är ett icke-problem. Ett problem värt att nämnas är däremot alla unga som röker, även om det har minskat så ser jag så många unga kvinnor som röker. Både äckligt och ofräscht.
Citera
2019-02-08, 15:33
Medlem
Jag snusar och ser inget konstigt med det, gjort det i över 15 år, med uppehåll vid graviditeter. Har akademisk utbildning på fler år än många andra och fast jobb etc. Aldrig rökt heller mer än cigariller ibland. Lössnus kommer jag dock inte använda, det är äckligt oavsett kön.
Citera
2019-02-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Jag snusar och ser inget konstigt med det, gjort det i över 15 år, med uppehåll vid graviditeter. Har akademisk utbildning på fler år än många andra och fast jobb etc. Aldrig rökt heller mer än cigariller ibland. Lössnus kommer jag dock inte använda, det är äckligt oavsett kön.
Det är klart att su inte ser något konstigt i det, eftersom du snusar själv, som du påstår. Hur skulle det se ut om du skrev att det var äckligt och konstigt med kvinnliga snusare.

Likväl får du acceptera att det finns män som aldrig skulle acceptera att ha en partner som håller på med sånt snusk. Det klär inte en kvinna att syssla med snus oavsett akademisk grad eller inkomst. Rökning är tolererbart men snus går fetbort. Det är verkligen hemskt hur kvinnor tagit sig friheter de senaste 20-30 åren.
Citera
2019-02-08, 15:54
Medlem
Kvinnor som snusar är något avtändande, men skulle nog hellre ha en snustjej än en röktjej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in