Citat:
Ursprungligen postat av
DrSilverdufva
Klokt och sunt inlägg. Folk här är ju helt uppåt väggarna dumma i huvudet.
Centralt mittfält i Manchester United... det är en helt annan boll-lek... det är stora skillnader i bollteknik och spelsinne hos en mittback och en central mittfältare.
Älskar Lindelöfs egenskaper som mittback. Men på mittfältet skulle han se ut som en yr höna. Hoppas jag slipper se ett sådant spektakel. Det vore tjänstefel av Solskjaer.
Tror snarare att du inte har följt fotboll i mer än fyra år.
Visst så är det skilnader på de olika positionerna och att varje roll kräver olika typer av teknik, men att gå ifrån att vara ytter eller mittback till DM är inte det samma som att gå ifrån att vara back till central eller yttermittfältare. Det finns rätt så många spelare på allra högsta nivå som ändrade positioner när de var i mitten av karriären.
Även jag gillar VNL`s kvaliteer som mittback. Men utifrån hans bollteknik och spelsätt så verkar VNL att vara en flexibel spelare, som jag tror mkt väl kunde ha växlat i positionerna, och möjligtvis gjort lika bra ifrån sig som DM eller som högerback, därför så hade det varit intressant att se VNL som DM eller som högerback i ngn match.