2019-02-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Han hängde i köket.
Det är väl öppen planlösning så kök och hall smälter samman. Trodde han hängde i trappan.
Citera
2019-02-07, 12:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Nå, jag bara bekräftade den tidigare skribentens tankar. De låg framme, men de första två poliserna såg dom inte.
Kan tänka att de var så fulla av adrenalin med tanke på vad de fick se i huset.
Ja, ok. Tack.
Jag tänkte mer om det fanns kompletterande text (tilläggsinfo) från intervjuaren som löpte med.
Citera
2019-02-07, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det kanske var det som höll honom från att göra egna anonyma tillägg! 😂
Att sticka in huvudet i detta getingbo tog nog emot Hen visste att det skulle bli cirkus de luxe.
Citera
2019-02-07, 12:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det kanske var det som höll honom från att göra egna anonyma tillägg! 😂

Förmodligen och det räddade nog hans förstånd också, alla som haft någon form av information som varit riktig har ju jagats med högafflar och facklor av konspirationsteoretikerna i tråden, han skulle inte ha blivit något undantag, tvärtom allt som skulle ha skrivits hade förkastats direkt av de som inte använder hjärnan till att tänka förnuftigt.

Konspirationerna har ju redan startat om, helt djävla otroligt.

Artikeln bekräftar ju vad som blev känt tidigt i tråden.
Citera
2019-02-07, 12:20
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Det är väl öppen planlösning så kök och hall smälter samman. Trodde han hängde i trappan.
Jag har inte varit inne i huset, så jag vet inte hur det ser ut. Man beskriver det att "De fortsatte fram mot en tvättstuga som ledde in i köket, där de visste att den avlidne mannen fanns"

Tolka det som du vill. Jag avstår från tolkningar, då det i alla fall blir fel. Föredrar citat.
Citera
2019-02-07, 12:20
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Han hängde i köket.

Står det så i Svensk polis? Då var det inte i hallen då, från trappan, vilket det spekulerats om tidigare?
Citera
2019-02-07, 12:23
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Står det så i Svensk polis? Då var det inte i hallen då, från trappan, vilket det spekulerats om tidigare?
Som du själv säger, som det SPEKULERATS om. Och ja, det står i Svensk Polis. Jag får den i brevlådan.
Citera
2019-02-07, 12:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ytterligare citat:
H*mpus och Fr*edrik blev avlösta och satt i polisbilen utanför huset. "Utanför bilen såg de hur nyfikna människor började samlas, plötsligt skulle alla gå ut med hunden. En man ställde sig vid de höga häckarna som skiljer tomterna åt och började hoppa så högt han kunde för att se in, men då kastade sig H*mpus på tutan.
/.../

En annan man knackade på rutan till polisbilen och försökte vara lite rolig: "Det är väl ingen som blivit mördad va!"

😂 Kanske lika bra att schakta av Bjärred. Bodde flickornas läkare där också så börjar bilden klarna.
Citera
2019-02-07, 12:29
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
😂 Kanske lika bra att schakta av Bjärred. Bodde flickornas läkare där också så börjar bilden klarna.
Till skillnad från dig så har jag svårt att se något roligt alls i detta. Men det är ju jag. Dessa polisers känslor är tuffa att läsa om. När de upptäckte flickorna. Fy fan.
Citera
2019-02-07, 12:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Som du själv säger, som det SPEKULERATS om. Och ja, det står i Svensk Polis. Jag får den i brevlådan.

Tack! Bra om så mycket fakta som möjligt kommer fram.
Citera
2019-02-07, 12:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
😂

Det är väl mycket att man tänker att de liksom ville att allt skulle vara så ordnat, dokument framlagda och familjemedlemmarna nedbäddade i sina respektive rum. Staplar med disk låter så förhållandevis ofärdigt.

På ett plan kan det kanske vara lite signifikativt med disken, men jag undrar om ens utredarna brytt sig om att grubbla på detta. Sen beror det ju på om det rör sig om massor eller om några tallrikar. Det beror ju liksom på hur de har tänkt och vad det betyder, alltså om de gått på knäna eller unnat sig en sista gemensam måltid eller om ron inte fanns för det i ett givet läge.

Men det är ju inte utan att man undrar om OH brukade diska kaffekoppen på jobbet eller bara sätta den i vasken.
Citera
2019-02-07, 12:43
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
På ett plan kan det kanske vara lite signifikativt med disken, men jag undrar om ens utredarna brytt sig om att grubbla på detta. Sen beror det ju på om det rör sig om massor eller om några tallrikar. Det beror ju liksom på hur de har tänkt och vad det betyder, alltså om de gått på knäna eller unnat sig en sista gemensam måltid eller om ron inte fanns för det i ett givet läge.

Men det är ju inte utan att man undrar om OH brukade diska kaffekoppen på jobbet eller bara sätta den i vasken.
Det finns verkligen inte någon hejd på hur ni penetrerar betydelsen av minsta lilla sak. Jag häpnar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in