2019-02-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tack, då vet jag vad du tror. Något annat våld nämndes inte så det är väl också något du tror?

Nej, konstaterade bara att SS var tydlig med att han bara skulle berätta ”dödsorsak” och att 112-personal måste kräkas när de hittat alla prydligt nedböddade.
Citera
2019-02-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Påminner om att ha USA och vapenlagen i åtanke dvs vart studier är gjorda gällande mordmetod.
I det fallet som diva nämnde hittade jag en längre artikel. Så fruktansvärt, 5 stycken och den som hittade dem var den vuxna sonen.
Här var det mental illness med ondska och apocalypse inblandat.
( provar spoiler som jag aldrig gjort och om det fungerar)
Citera
2019-02-05, 23:08
Bannlyst
Citat:
Tack, då vet jag vad du tror. Något annat våld nämndes inte så det är väl också något du tror?
Var inte beskrivningarna om våldet endast kopplade till dödsorsakerna? Hade polisen berättat om det fanns tecken på annan typ av våld också? Inte för att man kan sitta och gissa vad detta våld kan ha bestått av, men ändå. Hade de verkligen sagt nåt om det fanns något våld att rapportera om utöver dödsorsakerna?
Citera
2019-02-05, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Nej, konstaterade bara att SS var tydlig med att han bara skulle berätta ”dödsorsak” och att 112-personal måste kräkas när de hittat alla prydligt nedböddade.
Måste dom? Det var nog ett inlägg om nåt sånt för länge, länge sedan. Nåja, somliga skulle nog ta det rätt hårt att ta rätt på en hel familj som varit döda i några dygn. Även om värmen var sänkt. Det var säkert obehagligt. Vet du t.ex. att avgång av urin och avföring sker strax efter döden på grund av muskelavslappning?

Man mår lite illa av bara tanken.
Citera
2019-02-05, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Föräldrarna i Bjärred är en klass för sig. Kanske finns några till fall i världen.

Där var det två föräldrar som tillsammans i flera månader planerar och dödar sina döttrar eftersom de led av kronisk trötthet. Den yngsta 11 år hade varit trött ett halvår. De hade inte sökt hjälp. Bra ekonomi, arbeten, ingen psykisk sjukdom. De kommer vara unika i Sverige hoppas jag.

Att en förälder tar med sig barnen i döden händer varje år.

Jag håller verkligen med dig. Jag hoppas att det aldrig mer ska behöva hända igen. Vad tror du man skulle behöva göra för att minska risken? Handlar det om det allmänna (vård, skola, soc) eller tror du att de är vänner, kollegor eller släkt som skulle kunna göra någon förändring?
Citera
2019-02-06, 00:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Vet du t.ex. att avgång av urin och avföring sker strax efter döden på grund av muskelavslappning?

Man mår lite illa av bara tanken.

Nej, det gör det vanligen inte. Såväl urinblåsan som tarmen behåller vanligen innehållet.
Det är t ex därför som man kan ta prov på vad urinen innehåller för kemikalier hos en död person.
Citera
2019-02-06, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Och där skulle hon ligga, men varken skärpet som ströp henne eller den eventuella påsen som också kan ha kvävt henne finns kvar - sakerna har gått upp i rök...
För polisen vet inte om det var ett skärp eller också fanns en påse - för dessa saker är försvunna.

Strypning med ligatur och plastpåse över huvudet.

Varning för känsliga:
Bild
Citera
2019-02-06, 00:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Strypning med ligatur och plastpåse över huvudet.

Varning för känsliga:
Bild

Varifrån kommer den bilden?
Från ett mord?
Citera
2019-02-06, 00:25
Bannlyst
Citat:
Varifrån kommer den bilden?
Från ett mord?
Självmord.
Citera
2019-02-06, 01:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Alla personer ska undvika att överskrida gränserna för vad de orkar, allra helst om de har en sjukdom.

Ibland kommer folk med spridd cancer som man inte kan bota. Man kan strålbehandla och ibland ge cellgifter, men ofta vet man inte säkert om det rör sig om en levertumör som spritt sig, om det är bröstcancer från början eller om det är bukspottkörtelcancer.
Nästan alla patienter och anhöriga vill veta var ursprungstumören satt. Men det har ingen betydelse för den lindrande behandlingen eller för prognosen, ingen alls.
Då ska man inte utreda vidare. Det är plågsamt, dyrt och helt onödigt. Och ibland väldigt svårt att få anhöriga att förstå.

Det är inte så det är för ME, men det finns en viss parallell att dra. Framför allt varför en diagnos på ett papper måste vara viktig när det är symptomen man lider av och som innebär att man kanske inte kan jobba. Idiopatiskt trötthet, värk, ortostatism mm är också godkända beskrivningar på varför någon är sjukskriven eller mår dåligt.

Varför var diagnosen ME viktig för föräldrarna till Moa?
Vad blev bättre för att hon fick denna diagnos rätt snabbt på ett papper?

Arbetsgivaren?
Citera
2019-02-06, 06:05
Medlem
Citat:
Man har inte redovisat dödssätt. Om du slutar dunka dig i pannan så kanske tankarna klarnar. Man har inte redovisat rep, kuddar med saliv, skärp, påsar eller något annat som kan avslöja dödssätt.

Polisen sa tydligt till journalister att man inte visste dödsorsak på mor och barn. Man visste inte heller när och i vilken ordning alla hade dött. När provsvar kom efter sommaren visste man och i dec när allt var sammanställt hölls pk. Ljög polisen för media om detta?

Varför sa SS att A fått sin diagnos 2015? Tror du inte på det uttalandet?
Citera
2019-02-06, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Polisen sa tydligt till journalister att man inte visste dödsorsak på mor och barn. Man visste inte heller när och i vilken ordning alla hade dött. När provsvar kom efter sommaren visste man och i dec när allt var sammanställt hölls pk. Ljög polisen för media om detta?

Varför sa SS att A fått sin diagnos 2015? Tror du inte på det uttalandet?

Dödsorsak var väl strypning/kvävning i kombination eller var för sig, det var väl det man presenterade på presskonferensen? Jag tror inte man ljög om att man fastställt detta under tiden från händelsen till presentationen. Det är förmodligen ganska normalt förfarande.

Jag har redan skrivit i ett tidigare inlägg varför jag tvivlar på diagnos redan 2015, det kan vara ett missförstånd eller möjligen ett slarvigt uttalande. Jag har även förklarat varför jag tvivlar. Jag blir lite förvånad att du har missat motiveringen när du uppenbarligen har noterat tvivlet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in