2019-01-31, 16:08
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har läst dina tidigare inlägg, och jag har förstått att du har rätt goda kontakter inom rättsväsendet. En av de personer du hade fört samtal med hade på något sätt insyn i utredningen. Den andra var en åklagare som, även om hen inte var direkt inblandad i själva utredningen, ändå hade bildat sig en uppfattning om åt vilket håll det lutade.

Det man blir nyfiken på här är ju hur de här personerna resonerade. Minns du om de gick på magkänsla när de menade att SD sannolikt var gärningsmannen, eller kunde de hänvisa till några faktiska omständigheter till stöd för sin uppfattning?

De frågor du ställer har jag svarat på vid flera tillfällen, då du ställt samma frågor förut. Det går utmärkt att läsa mina tidigare inlägg och svar.
Jag ämnar inte att föra ännu ett cirkelresonemang.
Citera
2019-01-31, 16:16
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, ska försöka att lägga band på mig .
Välkommen tillbaka till tråden.
Jag är även glad att Ozzie är tillbaka borde jag ha sagt.

Det har inte bara varit till nackdel med att gå igenom vissa saker igen.
Det är väl det man gör i mordutredningar. Går igenom fallet många gånger.

Tufsans uppmaning till att börja om från början i tråden påminner en om saker som man glömt. Ibland (!) kommer en sprillans ny tanke upp, något som man inte tänkt på tidigare.

Tack 😊
Även jag har läst om tråden vid två tillfällen. Det ger faktiskt en hel del och precis som du skriver så påmins man om det som fallit i glömska. Det framkom faktiskt ganska mycket av värde i början av tråden.
Citera
2019-01-31, 16:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Enligt Ratsit.se är "extradottern" inte längre skriven hos UW.
Citera
2019-01-31, 16:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt Ratsit.se är SD och HD numera skilda.

Tack.
Hoppas allt går bra med detta.

Jag har kollat då och då och det måste ha gått igenom ganska nyligen.

Det förklarar varför hon behållit sitt boende och sitt eget geonick.
Senast redigerad av notknapparen 2019-01-31 kl. 16:31.
Citera
2019-01-31, 16:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Var vänlig och ställ den frågan direkt till den gode och kloke EGT, jag är säker på att jag som person saknar väldigt mycket av den intelligensen som EGT besitter inom detta fallet och därför rekommenderar jag dig att du ställer frågan direkt till hen, och jag är säker på att hen kan svara dig efter hens bästa förmåga gällande dessa två pundare, men som sagt vad, jag tror väldigt mycket på EGT i detta fallet att hen faktiskt är den person som lyckats med att komma närmast den egentliga sanningen i detta fallet. Jag tror som EGT, att två pundare kom förbi LW:s bostad på kvällen lite (snetända och narkotikapåverkade) för att sno LWs cyklar och då hon upptäckte detta blev hon mycket arg och sprang efter cykelpundartjuvarna, och sedan gick det som det gick.

Tänk att jag tycker tvärtom. Jag ser ingen orsak till att ha förtroende för EGT och har man det så är man enligt min åsikt inte alltför smart.
Citera
2019-01-31, 17:38
Medlem
Spektakulär karaktärsförvandling av Jokermannen. Min första tanke var att kontot blivit kapat. Men vokabulären är den samma. Så varför totalt byta skepnad? Ett hot i PM kan ge svaret.

"Du ska inte snacka skit om mig, och om du inte skriver vilken fin människa SD är kanske du också försvinner"

Självklart är det bara spekulationer. Vi är säkert överens om att något inte står rätt till. Kanske var han något på spåret med JG?

Till Jokermannen: Tror du inte varningen om svammel har att göra med att du skriver en hel uppsats för att uttrycka vad som ryms i en mening? Rådfråga Blomvattnare.
Citera
2019-01-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så du vet inte alltså?

Det kan vara en efterhandskonstruktion
som de hittat på för att dölja det verkliga skälet?
T.ex. försnillade pengar eller osämja i ledningsgruppen?
Man ska vara källkritisk! Jag får backa på NDA då jag ser i en kommentar att siffran delgetts i PM.

Du kan själv fördjupa dig i länken nedan som jag borde postat direkt. Det är en öppen grupp.
https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10160504683350492/
Citera
2019-01-31, 18:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Enligt Ratsit.se är "extradottern" inte längre skriven hos UW.

Går det att se någonstans när skilsmässan gick igenom och när extradottern flyttade ut?
Citera
2019-01-31, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Man ska vara källkritisk! Jag får backa på NDA då jag ser i en kommentar att siffran delgetts i PM.

Du kan själv fördjupa dig i länken nedan som jag borde postat direkt. Det är en öppen grupp.
https://www.facebook.com/groups/9967440491/permalink/10160504683350492/

Tack! En sida av saken iaf. Undras vad som hände med B om det där var A?
Citera
2019-01-31, 18:14
Medlem
Citat:
Enligt Ratsit.se är SD och HD numera skilda.

Kanske därför det är oro i leden? 🤔
Citera
2019-01-31, 18:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag tror inte för en sekund att SD är någon mördare, jag tror att SD i själva verket är en mycket god och snäll människa, även om SD och LW smågnabbats lite med varandra lite då och då om små saker, ja, som folk i allmänhet brukar att göra, så tror jag att SD är en mycket god och snäll människa i sjävla verket. Han har ett fint hus, han har en fin bil, han har ett mycket bra arbete och är dessutom mycket omtyckt på sin arbetsplats, SD är för närvarande Örebros absolut skickligaste Geocachare, SD är extremt duktigt inom tekniken, SD har två välskapta barn och han har HD som trotts lite otrohet, ändå fortfarande älskar honom väldigt mycket , nej en sådan människa som SD är absolut ingen mördare. Jag tror mycket starkt på EGTs påpekande om de två pundarna som kom förbi LWs bostad på kvällen (lite halvt snetända) och skulle sno LWs cyklar och sedan gick det som det gick.

Du glömde "ödmjuk".
Citera
2019-01-31, 18:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Går det att se någonstans när skilsmässan gick igenom och när extradottern flyttade ut?

Tror att man kan kolla med Tingsrätten, kanske har samma målnummer?

https://www.flashback.org/p64939001#p64939001

Men som sagt, jag kollade för bara några daga sedan, och då hade det inte ändrats på ratsit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in