2019-01-28, 09:01
Medlem
Det här med subs på våra Samsung TV, är det sagt att det ska komma eller är det bara en förhoppning från vår sida?
2019-01-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
wall-of-text

Väldigt matnyttig info - bra att du dela med dig!
Frågan är om övriga tillverkare av liknande boxar kommer haka på Infomir eller om detta utspel bara kommer beröra MAG boxar.
Tänker på vad framtiden bär med sig...
Sitter man säker i båten och slipper mecka med sin box om man valt TVIP istället?

Man skulle haft en kristallkula....
;-)
2019-01-28, 17:00
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Frågan är om övriga tillverkare av liknande boxar kommer haka på Infomir eller om detta utspel bara kommer beröra MAG boxar.
Sitter man säker i båten och slipper mecka med sin box om man valt TVIP istället?

;-)
Skulle bli väldigt förvånad om andra tillverkare också går i samma fotspår som Infomir.
2019-01-28, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bobby1989
Finns ju en app som heter Smart STB på våra samsung också, och där fungerar det inte heller för mig. Har du möjlighet så prova gärna du!

Den appen har jag på min LG med och fungerar bra, dock ingen daily-driver för mig men var tvungen och testa men ej blockad. Tror heller inte det är infomir som står bakom den appen... vad jag vet.

Men vem vet, snart kommer kanske Samsung/LG börja plocka bort dessa appar snart Auto-update off snart I guess :/ men oh andra sidan så är det inte apparna som dödar, det är innehållet. Så jag hoppas inte alla börjar skjuta sig själv i foten för det kommer ALLTID finns omvägar...
2019-01-28, 18:35
Medlem
Formatterade en USB sticka till FAT32.
Laddade hem Mag254 filen och extractade mappen till USB.
Satte in USB stickan, resettade till fabriksintällningar.
Gick in på System (BIOS) och skulle uppdatera genom USB men de står att den inte kan hitta mag254/imageupdate.
Vad gör jag för fel?
2019-01-28, 18:47
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp

;-)
Jag kör med Smart IPTV-appen direkt i smarttv'n. Enda nackdelen är att man inte får text till CMore och Viasat.
2019-01-28, 20:46
Medlem
Smart IPTV update

Updated app versions 3.096/97/98/99 for Samsung N/M/K/J series TVs
Added the option in app's settings to change how frequently you want your playlist updated from URL on each app restart: Auto (every time), Manual (from app only), after 3, 6, 12, 24 hours. This will make your app start faster without re-downloading the playlist. The playlist is reloaded every time your press "0" or long-press "CH" button inside the app
Long press "0" or "CH" button to force reload of playlist URL (disable app cache)
Various bugs fixed
2019-01-29, 01:57
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobby1989
Smart IPTV update

Updated app versions 3.096/97/98/99 for Samsung N/M/K/J series TVs
Added the option in app's settings to change how frequently you want your playlist updated from URL on each app restart: Auto (every time), Manual (from app only), after 3, 6, 12, 24 hours. This will make your app start faster without re-downloading the playlist. The playlist is reloaded every time your press "0" or long-press "CH" button inside the app
Long press "0" or "CH" button to force reload of playlist URL (disable app cache)
Various bugs fixed

Jo det var just under "various bugs fixed" man hoppades dom fixat problemet med textning.

Jag fattar inte varför dom ej löser det. Funkar ju utan problem på min androidsticka och LG tvs till exempel. Men av någon anledning ej just på Samsung-versionen. Det övergår mitt förstånd att det inte är löst.

Man blir ju även lite nyfiken på hur branschen kunde pressa infomir till att blocka iptv. Det måste ha hotats med ordentliga konsekvenser. Jag menar, det är ju bara lägga ner tillverkning av Mag nu princip. Kommer nog bra priser på boxarna snart.
2019-01-29, 02:00
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubazlol
Gick in på System (BIOS) och skulle uppdatera genom USB men de står att den inte kan hitta mag254/imageupdate.
Vad gör jag för fel?

Enligt instruktionerna skulle väl mappen på USB-minnet heta något speciellt beroende på din version av box? Mappen dit du lägger allt. Om jag minns rätt skulle typ mappen heta Mag254 för en Mag254. Men dubbelkolla det. Kan minnas fel.

Edit!
Här är en till instruktion som jag läste av en programmerare, folk har följt den och fått framgång. Verkar vara rätt lika instruktioner som på förra sidan.

"Custom firmware is ready to download and use
Will preserve portal settings, but disables the block and prevents any remote updates from Infomir's servers.

Loading is easy enough.
From the anonfile.com/w39c38qdba/NoBlock_zip file, grab the file folder which coincides with your mag box (mag254 or mag322 or etc). Transfer it to your FAT32 (or xFat) USB stick. It should be in a folder labeled as mag254 or whatever your box designation is. Inside that folder is a bootstrap file and an image file.
Leave them both in that folder and with that folder on your USB storage drive insert into the Mag, pull the power cord,disconnect.
Then while pressing and holding the menu button on your remote control, reattach power and let it boot into the setup menu.
-Select Upgrade Tools
-Select Upgrade from USB (bootstrap)
-Yes

It will take just a few minutes to fully load. This does not erase your server setups.
Onscreen prompts will tell you progress.
Once it is loaded you can check in the Settings menu and in Device info.
It will show NOBLOCK_254 as part of the image description.

Working like a champ !"
Senast redigerad av Browndawg 2019-01-29 kl. 02:35.
2019-01-29, 14:43
Medlem
Har haft en paus i IPTV tittandet i ca 1år men tänkte återuppta det. Plockade fram min MAG250 kinakopia men den vill inte alls ladda portalen. Kan det vara så att även kinakopiorna blockar och inte bara orginalboxarna?
2019-01-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubazlol
Vad gör jag för fel?

Vad har du för sticka/märke?
2019-01-29, 18:45
Medlem
Infomir, skräpföretag! Min första box pajjade Ethernetporten på efter någon vecka, fick dock en helt ny som fungerat sedan dess.

Nästa box blir garanterat en TVIP!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in