2019-01-28, 21:38
Medlem
Honan6s avatar
JG har enligt egen uppgift varit ute på kvällen och loggat LW:s WIG Lyssna till Livet. Om det stämmer eller inte vet vi inte, men han har laddat upp en bild på bäverangripna träd. Har han plats- och datuminfo på den, så kan vi dra en slutsats om var han befann sig en viss tid.
Senast redigerad av Honan6 2019-01-28 kl. 21:45.
Citera
2019-01-28, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
EGT är den som tidigare har uppmärksammat tråden om att det var kraftig rökutveckling i värmepannan hemma hos SD när han hade barnen hemma och HD hade precis flyttat. Det hade sett dramatiskt ut med alla blåljus på gatan, men det var visst ingen fara.

Enligt EGT så har hen bara hört SD säga att paret skulle försöka igen. Jag spekulerar att SD skapar drama för att HD inte ska lämna honom. Han har kanske mördat för hennes skull?

Det är mycket som EGT "vet" och det är ju märkligt med tanke på att EGT, som hen själv säger, "inte känner" MGM väl.
EGT har mer eller mindre försvunnit ur tråden. Har hen varit på förhör och fått yppandeförbud?
Citera
2019-01-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Blir lite snurrigt när inläggen tas bort. Citerat och svarat på inlägg från Jokermannen tidigare i kväll som försvunnit.

Hej igen @Meze.

Om du har några relevanta frågor att ställa till mig angående mordet på LW , så är du hjärtligt välkommen att göra så , och jag lovar dig att jag skall svara dig efter bästa förmåga.

Obs ! .... Jag söker efter två par mycket speciella Geo-Cach-öron-dekorationer som LW har omtalat i hennes' tidigare skrivna dagboks-anteckningar , ingen tycks veta var dom i dag finns. Obs ! bägge de nu omtalade Geo-Cach-öron-dekorationerna var i silver.

Mvh/ @JokerMannen"

Ps: Geo-Cach-öron-dekorationerna har någon speciell koppling till vad hon benämnt för Falkberget Ds.
Citera
2019-01-28, 21:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Lonnrot

Detta nu omtalade och så kallade Glänt-läget på själva ytterdörren till bostadsrätten , var ungefärligen något över en decimeter , detta efter vad som framkommit.

Var någonstans nyckeln eller nycklarna fanns så som låg placerade måste jag åsidosätta.

Mvh/ "JokerMannen"

Ett ”glänt-läge” i ngn mer fackspråklig bemärkelse bör väl avse vad som åstadkoms med säkerhetsbleck elelr -kedja. Det är väl inte vad som avses här.

En dm ger ingen klar indikation om ngt då glipan kan ha ökat (kanske inte minskat dock).

En dörr lämnad på glänt ger ju egentligen ett ganska egendomligt intryck. Det verkar ju primärt signalera att hon kände sin baneman. Och att hon inte tänkte sig långt eller länge från bostaden.
Möjligen att hon hade bråttom ut. Om hon lämnat glipan själv.

Egentligen tillför det ingenting utöver vad vi redan känner till.

Radikalt nytt vore ju om det rimligaste var att det antydde att GM återvänt.

Jag ser inga tydliga vinklar på det.
Citera
2019-01-28, 22:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Hej igen @Meze.

Om du har några relevanta frågor att ställa till mig angående mordet på LW , så är du hjärtligt välkommen att göra så , och jag lovar dig att jag skall svara dig efter bästa förmåga.

Obs ! .... Jag söker efter två par mycket speciella Geo-Cach-öron-dekorationer som LW har omtalat i hennes' tidigare skrivna dagboks-anteckningar , ingen tycks veta var dom i dag finns. Obs ! bägge de nu omtalade Geo-Cach-öron-dekorationerna var i silver.

Mvh/ @JokerMannen"

Ps: Geo-Cach-öron-dekorationerna har någon speciell koppling till vad hon benämnt för Falkberget Ds.

Vad är öron-dekorationer? Är det örhängen?
Hon hade ett par på sig varav det ena blev böjt under bilincidenten. De hade också med geocaching att göra, om jag minns rätt.

Är det dessa som är borta?
Citera
2019-01-28, 22:18
Medlem
Citat:
Hej igen @Meze.

Mvh/ @JokerMannen"

Det är sannolikt örhängen du söker. Att döma av bilderna är de inte av silver utan i guld. Det verkar vara de enda smycken hon hade i form av spårbara objekt.

https://www.geocaching.com/track/details.aspx?id=6466463
Citera
2019-01-28, 22:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hej @Notknapparen.

Ja , Jag har kännedom om var JG befann sig från klockan 22:00 och fram till klockan 22:15 på Måndags-kvällen den 14 Maj År 2018 och jag sitter inne med mer information om just denne JG och som jag just nu håller på med att titta över för att sedan kunna draga vissa slutsatser till det jag redan känner till.

Mvh/ @JokerMannen.

Ja, du kan ju inte mena att han kan ha varit någonstans som inte är relevant för mordet, då vore det inte intressant.

Du måste anse att det är viktigt på något sätt. Men på vilket sätt?

Så här skrev Holmes 25/1:
"Mm SD har inget alibi och JG var ute och cyklade på kvällen. Undrar vart han cyklade efter "Livet" cachen, kanske lurade ut LW till planket..."

https://www.flashback.org/sp66545728

Och om LW var ute och joggade vid niotiden- när kom hon hem? Själv joggar jag runt en timme. Det blir vid 22-tiden. Sedan lite stretchning utomhus för att kyla av sig lite innan man går in.

Sedan har vi TinnaNinnas inlägg:

"Är det någon som vet var MGM cyklade på kvällen Bo försvann?
Gjorde MGM något stopp innan han kom ditt han skulle?
Varför just den kvällen?
Anlände han målet 22;00?
Sedan cyklar från målet ?
Direkt hem?
Varför var han inte hemma skulle han inte jobba dagen efter?
Örebro är inte ödelagt vid den tiden någon måste sett MGM?
Har polisen MGM.s cykel ?

Edit Uppgifterna kommer inte via jobb eller Hanna.
"

https://www.flashback.org/sp66141846

Många som är ute vid den tiden kanske en ovanligt skön majdag som denna.
Men mordet sker inte då, utan mycket senare.
Innan dess har LW gått in igen, för att slå in paket.
Citera
2019-01-28, 22:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Hej @Sh.Holmes

Denna omtalade JG måste från och med nu synas riktigt in på bara kroppen , denna nu omtalade personen visste om något som han på förhand inte kunde känna till , och personligen är jag tvärsäker på att den personen vet betydligt mer om vem som bringade kvinnan om livet den sena Måndags-kvällen den 14 Maj ÅR 2018.

Obs ! ... Om du har något relevant att komma med beträffande denna nu omtalade personen i fråga , så vore jag dig ytterst tacksam om du ville vara vänlig att dela med dig av vad du vet och känner till.

Mvh/ "JokerMannen"

Om det är så att JG, innan LW:s kropp hittades, uttalat att hon är mördad, behöver ju inte det betyda så mycket. Det var det nog många andra också som kände sig säkra på.
Citera
2019-01-28, 22:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, du kan ju inte mena att han kan ha varit någonstans som inte är relevant för mordet, då vore det inte intressant.

Du måste anse att det är viktigt på något sätt. Men på vilket sätt?

Så här skrev Holmes 25/1:
"Mm SD har inget alibi och JG var ute och cyklade på kvällen. Undrar vart han cyklade efter "Livet" cachen, kanske lurade ut LW till planket..."

https://www.flashback.org/sp66545728

Och om LW var ute och joggade vid niotiden- när kom hon hem? Själv joggar jag runt en timme. Det blir vid 22-tiden. Sedan lite stretchning utomhus för att kyla av sig lite innan man går in.

Sedan har vi TinnaNinnas inlägg:

"Är det någon som vet var MGM cyklade på kvällen Bo försvann?
Gjorde MGM något stopp innan han kom ditt han skulle?
Varför just den kvällen?
Anlände han målet 22;00?
Sedan cyklar från målet ?
Direkt hem?
Varför var han inte hemma skulle han inte jobba dagen efter?
Örebro är inte ödelagt vid den tiden någon måste sett MGM?
Har polisen MGM.s cykel ?

Edit Uppgifterna kommer inte via jobb eller Hanna.
"

https://www.flashback.org/sp66141846

Många som är ute vid den tiden kanske en ovanligt skön majdag som denna.
Men mordet sker inte då, utan mycket senare.
Innan dess har LW gått in igen, för att slå in paket.

Kan det tänkas att någon typ av planering/förberedelse gjordes timmen eller timmarna före mordet? MV menade ju på att en viss planering förelåg. Då blir det intressant om båda dessa två män var ute i området just denna kväll. Det tillhörde väl knappast deras vanliga rutin?
Citera
2019-01-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad är öron-dekorationer? Är det örhängen?
Hon hade ett par på sig varav det ena blev böjt under bilincidenten. De hade också med geocaching att göra, om jag minns rätt.

Är det dessa som är borta?

Hej @RosaMund

Ja min vän , Öron-dekorationer är det samma som Öron-hängen. Obs ! Jag vet att LW hade Öron-hängen i Guld , men jag söker efter två försvunna Geo-cach-öron-dekorationer i Silver som LW omnämner i sina tidigare skrivna dagboks-anteckningar , och som har en mycket speciell samankoppling med något hon kallar för Falkberget.

Obs ! ..... Jag har sett fotografier på det skadade öron-hänget , så det känner jag till sedan tidigare.

Obs ! .... Jag känner också till LW:s speciella Tå-ringar , så kallade spiral-ringar , jag känner också till om hennes' speciella finger-ring som hon bar på vänster handens' ena finger och med olika sten-inlägg. Jag känner till hennes' två olika armbands-ur av typ dam-ur med så kallade splitt-länkar i armbandet. Jag känner även till allt om hennes' tatueringar och även om vem som tatuerade henne , och när i tiden hon blev tatuerad , men det viktigaste för mig just nu , är att på något sätt kunna få vetskap om var någonstans dessa två Geo-cach-öron-dekorationer i Silver finns.

Mvh/ @JokerMannen"

Ps: Jag känner också till att LW var en mycket skicklig gitarr-spelare , och jag har även sett hennes' akustiska gitarrer Ds.
Citera
2019-01-28, 23:30
Medlem
Honan6s avatar
Alla som tittat och läst ordentligt på LW: s loggtexter och foton vet vilka smycken hon synts använda. Vi vet även att svägerskan har tatuerat henne.

Lena mördades. Om hon hade smycken på sig kan de ha stulits och tatueringarna kan mördaren ha försökt skära bort i en hatisk rituell ceremoni. I ett sånt scenario far mina tankar till MH "Mallan - den ratade" som i sin blogg beskrev att hon drömde hur hon högg inälvorna ur UW. På riktigt brände hon upp bröllopsfotot och dokumenterade på bild.
Citera
2019-01-28, 23:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
JG har enligt egen uppgift varit ute på kvällen och loggat LW:s WIG Lyssna till Livet. Om det stämmer eller inte vet vi inte, men han har laddat upp en bild på bäverangripna träd. Har han plats- och datuminfo på den, så kan vi dra en slutsats om var han befann sig en viss tid.

Han verkar ha tagit bilen till/från LW's WIG-cache den 14 maj.

Och ifall ordningsföljden stämmer, så besökte han först "Lyssna till livet" och därefter "Cajsa Warg"-cachen:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in