2019-01-24, 07:06
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysweetsummerchild
Har 2 katter så några möss blir uppätna.
Å det är inte så att det ligger soppåse där dygnet runt å varje dag i veckan😂 men det händer ibland i nån timme.
Så om hundar går in i vårat garage å dricker glykol så är det vårat fel? Nej knappast, hundägaren har ansvar för att ha koll på sin hund å den brister rejält i det om den släpper ut hunden å sen skiter i den i några timmar...
Förgifta djur är ett djävla skit! skjut den eller slå ihjäl den med ett trä, men för fan förgifta inte djur!
Jävligt plågsam död och hade du förgiftat mitt djur hade jag dödat dig lika långsamt.
Tar nästan ett dygn för en kattfan att dö av glykolförgiftning och jag har sett det..
Hund har jag inte sett, men större djur brukar tåla mer och ta längre tid.
Fyy fan för folk som förgiftar djur!
Senast redigerad av Onanikrem 2019-01-24 kl. 07:41.
Citera
2019-01-24, 09:20
Medlem
Klappasäftens avatar
Har samma problem men i ett hus. Vad ska man ta sig till? Jag är inte den enda som drabbas hundjävelns ständiga skällande.
Citera
2019-01-24, 10:00
Medlem
johanjosefssons avatar
Nackskott på hundägare som inte plockar upp efter sina hundar.

Sen är det djurplågeri att binda hunden utanför affären. Många gånger står de och skäller, de är ju livrädda för fan! Speciellt i dagens samhälle med zigge överallt som stjäl hundar.
Citera
2019-01-24, 10:14
Medlem
Tror inte att TS är så korkad att han skadar djuren. Det är inte speciellt svårt för någon närstående att identifiera TS genom denna tråd.
Citera
2019-01-24, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muikkunen
Lägg chocklad i soppåsen var min första tanke. Vet inte om man ska tycka synd om de hundarna, men din granne förtjänar inte att ha hundar..

Kan man inte ta hand om dem så kan någon annan oftast.

Vet inte vem eller vad man ska anmäla detta till.
Hade det varit barn hade det varit simpelt ett samtal till soc.

Men hundar vetetusan.

Jag hade nog valt marabou i påsen eller liknande.
Men finns väl en risk att grannen har ihjäl dina katter då..

En hund dör inte av marabou då det är mest socker i, min hund har råkat käkat en.
Förövrigt verkar du vara dum i huvudet och jag hoppas någon lägger gift i din mat så du dör en långsam plågsam död.
Citera
2019-01-24, 11:39
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Det är väl exakt på nätterna man vill att de ska vakta ?
Man vill väl aldrig att en hund skall sitta och galskälla på ingenting. Vaktar gör hunden utan att gapa igång hela omgivningen för ingenting.
Citera
2019-01-24, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Inte ens på landet får man göra som man vill bara för att man bodde där först.

Detta.

Svägerskan måste ju ha någon diagnos om hon tror att nostalgi berättigar överträdelse. Polisanmäl henne.
Citera
2019-01-24, 14:09
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Det är väl exakt på nätterna man vill att de ska vakta ?

På ett vis ja. Men inte om man inte får sova för att de okynnes skäller.

Provade i natt och det blev ett vovoff och ett vovoff,voff voff. Sen flyttade de sig från TV rummet.

Inne på kontoret/jyckarnas sovrum vaktar de med, men det är inåt gården så där blev det inte mycket liv alls. Va väl inte så mycket att kolla på i det fönstret. Så det löste våra sömnproblem. Mycket effektivt.
Citera
2019-01-24, 16:26
Medlem
Koyaks avatar
Alla som skriver att ts ska lura i hundarna något som ger dom rännskita förstår ni inte att det är ts som kommer få plocka upp skiten då dom springer löst och bajsar på hans tomt?
Citera
2019-01-24, 17:23
Medlem
Sinraths avatar
Kan man inte lära/träna hundar till att sluta skälla? Är det kört om man får en "skällig" hund så man måste blåsa öronen ur dom med "hundvisselljud" för att slippa allt konstant skällande?

Citat:
Ursprungligen postat av Lyzza
Har nu fått hem mina två "Antiskäll Inomhus Ultraljud Skalldetektor". Nu blev det minsan tyst. Den funkar kanon!!!

Har satt en inne i TV rummet där jyckarna brukar sitta i fönstret på soffryggstödet och vrålskälla så fort de ser någon/något på vägen. Bra med vakthundar men inte på nätterna!!

Ska sätta på ultraljudsapparaten när vi lägger oss och stänga den när vi går upp. (Den är så känslig att den går igång om man gastar till varandra mellan rummen, lite onödigt att pina deras öron i onödan.)

Ska bli skönt att slippa tre jyckar i sängkammaren som tvunget ska trängas i sängen

Ska också fixa en liten "fågelholk" att sätta en av adaptrarna i så jag kan ha den utomhus. Dom skäller så våra grannar blir sura och vi får stå och passa dom hela tiden. Nu ska vi slippa detta hoppas jag.

Mycket smidigare än att flytta runt halsbandet med citronspray mellan våra tre hundar.
Citera
2019-01-24, 21:01
Medlem
Lyzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Kan man inte lära/träna hundar till att sluta skälla? Är det kört om man får en "skällig" hund så man måste blåsa öronen ur dom med "hundvisselljud" för att slippa allt konstant skällande?

Hittade en jättebra artikel om just skällande, håll till godo.

http://glanna.se/Hundsidan/hundar_hundskall/

Många anser att hundar som skäller är ett problem i vårt samhälle, grannar klagar, hundägaren blir förbannad osv. Men egentligen, varför skäller hunden och vad gör jag om det blir ett problem? Det ska vi försöka reda ut här.

Orsak till skällandet

Det finns alltid en orsak till varför hunden skäller och det gäller för dig att lista ut vad det kan vara i olika situationer. Även om det ibland verkar som om hunden bara skäller för nöjes skull så är det något den vill förmedla.

De vanligaste anledningarna är:

.............................. se vidare i länken resten av texten...............

Slutord

Vad säger lagen?

Skällande hundar kan utgöra en sanitär olägenhet för grannarna. De kan anmäla hundägaren till kommunen som ska fatta beslut enligt Miljöbalken. Normalt skällande under dagtid anses inte utgöra någon störning, men står hunden och skäller i flera timmar kan det bli en fällande dom. Dessutom kan hundägaren också bli anmäld till Länsstyrelsen som hanterar frågor om djur som far illa.

Skäller hunden ofta tidigt på morgonen eller sent på kvällen anses det som en störning. Länsstyrelsen i Umeå beslutade 2013 att en hundägare inte fick sätta sin hund i rastgården före klockan sju på morgonen eftersom hundens skällande störde grannarnas sömn.

PS ultraljuds grejen piper till när hundarna skäller. De hör det oväntade ljudet och kommer av sig. Inget ihållande ljud alltså.
Senast redigerad av Lyzza 2019-01-24 kl. 21:05.
Citera
2019-01-25, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man vill väl aldrig att en hund skall sitta och galskälla på ingenting. Vaktar gör hunden utan att gapa igång hela omgivningen för ingenting.

Jag har tydligen extremt torr humor.
För jag försökte skämta.
Jag tror dock skribenten jag svarade tog det på det sätt som det var menat.

Jag håller självklart med om att de inte behöver skälla på nätterna om det inte finns något att skälla på.

För ämnet(kanske inte riktigt) men det gå rätt bra att lära hundar "sjunga" när de får och sen brukar dom vara rätt nöjda med det och inte gapa i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in