2019-01-23, 18:09
Medlem
Kan inte grupp män organisera sig och slå till mot dessa veganer? Sök upp de och skjut de öppen gata.Precis som gängen gör mot varandra. Bönderna måste skydda sig!
Citera
2019-01-23, 18:19
Medlem
Heter han Richi Klinsmeister på riktigt, eller är det ett påhittat och taget namn ?
Citera
2019-01-23, 18:26
Medlem
Bennermanns avatar
Låt folk skaffa vapen och försvara sin egendom.. vi skulle behöva en svensk vapenlobby, typ i förrgår..
Citera
2019-01-23, 18:28
Medlem
pantywankers avatar
Idiotin som visas i tidigare inlägg från aktivist visar ju hur totalt sjuka i huvudet idioterna är.
Citera
2019-01-23, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Det här är ännu ett exempel på hur tillgången till internet bidrar till att polarisera grupper mot varandra. De här människorna sitter och läser egenvalda, vinklade nyheter och hetsar upp varandra på diverse sociala medier. Detta gör de tills de blir helt förblindade av ilska och omöjligen kan ta någon annans perspektiv. Sen skrider de till verket.

Samma sak gäller för övrigt alla grupper med starka åsikter, såsom feminister och anti-feminister, remainers och brexiteers, invandringskramare och Flashbackkrigare.

Helt korrekt!
Citera
2019-01-23, 18:31
Medlem
Robert-Haschbergs avatar
Någon som har tillgång till Djurfronts handbok om hur man kartlägger människor och tillverkar bomber? Eller kan citera lite ur denna betalartikel: http://www.gp.se/nyheter/gp-granskar/djurr%C3%A4ttsgruppen-sprider-bombinstruktioner-i-egen-handbok-1.11937828?noAccess=true&aId=1.11937828
Citera
2019-01-23, 18:33
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Tyvärr har det allt för ofta skrivits om hur synd det varit om terroristerna när jägare bl.a. gett sig på dem.
Sanningen är att dessa terrorister låser in jakthundar i öde hus, förgiftar dem, sätter yxor i dem och terroriserar folk ute i skog och mark. Även helt oskyldiga folk och djur råkar illa ut bara för att man möjligtvis bor tillsammans med en jägare eller tillhör familjen.

Så dessa folk ger sig även på oskyldiga varelser som de så gärna vill värna om.
Dessutom sätts ladugårdar och stall i brand där bl.a hästar har strukit med samt mjölkkor, hur är man funtad då?

Det här är inhemska terrorister vi har att göra med som tyvärr har fått härja fritt i år och dagar.

Nu vet jag inte vilka fall du syftar på, eller om det råkar vara hörsägen eller helt enkelt något du kommit på helt själv, men min tolkning av hur en sådan person resonerar (och märk väl att jag vare sig förespråkar eller försvarar hot, mordbrand eller liknande) så handlar det om att orsaka ekonomisk förlust för lantbrukaren så att denne upphör med sin verksamhet. Blir din arbetsplats förstörd för tredje gången så kanske du funderar på att hitta på något annat liksom. Oavsett vad en tycker om tillvägagångssättet så fungerar det i vissa fall, vilket ju kan antas vara aktivisternas mål.
Citera
2019-01-23, 18:42
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Nu vet jag inte vilka fall du syftar på, eller om det råkar vara hörsägen eller helt enkelt något du kommit på helt själv, men min tolkning av hur en sådan person resonerar (och märk väl att jag vare sig förespråkar eller försvarar hot, mordbrand eller liknande) så handlar det om att orsaka ekonomisk förlust för lantbrukaren så att denne upphör med sin verksamhet. Blir din arbetsplats förstörd för tredje gången så kanske du funderar på att hitta på något annat liksom. Oavsett vad en tycker om tillvägagångssättet så fungerar det i vissa fall, vilket ju kan antas vara aktivisternas mål.
Fast problemet är att vi behöver lantbrukare och bönder, de har funnits i alla tider och kommer fortsätta med det.

Jag går inte ut och mördar min grannes husdjur för att denna är en nära vän med en person jag tycker illa om (för att ta ett exempel). Exemplen är många, om du vill ta det som en hörsägen eller något jag fabricerat ihop är helt upp till dig.

Att ge sig på någons verksamhet för att man ogillar vad han eller hon gör är inte okej, speciellt inte när det drabbar djur som de sägs värna om.
Citera
2019-01-23, 18:44
Medlem
jugbandbluess avatar
lite ironiskt att SR/SVT/TV4 kört daglig propaganda om hur köttkonsumtion är dåligt för miljön etc, för att sedan göra ett reportage om hur köttbönder drabbas av sabotage. ingen självrannsakan naturligtvis
Citera
2019-01-23, 18:52
Medlem
MKGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Kar* Hägg*roth, 29 år
Rebecc* Zhu Hanss*n 20 år

är namngivna i GP.

Oll* Pohlin, 20 år. Har fått sin bil sönderslagen i någon slags aktion. Andra djurfrontare föröker tigga ihop pengar till bilreparation, men ingen verkar ha någon deg. Jag är inte förvånad.
Citera
2019-01-23, 18:55
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Fast problemet är att vi behöver lantbrukare och bönder, de har funnits i alla tider och kommer fortsätta med det.

Jag går inte ut och mördar min grannes husdjur för att denna är en nära vän med en person jag tycker illa om (för att ta ett exempel). Exemplen är många, om du vill ta det som en hörsägen eller något jag fabricerat ihop är helt upp till dig.

Att ge sig på någons verksamhet för att man ogillar vad han eller hon gör är inte okej, speciellt inte när det drabbar djur som de sägs värna om.
Återigen, jag försvarar inget. Du ställde frågan hur de tänker, jag gav min tolkning av resonemanget. Personligen tycker jag att i princip varenda människa på jorden är dumihuvet så jag säger inte att jag tycker att de har gjort något bra.

Men, för att diskussionen inte ska gå överstyr med pajkastning hit och "men min polare blev styck- och ritualmördad av en bonde/vegan (beroende på vems sida en nu står på) vilket bevisar att alla bönder/veganer är sadister, psykopater och förtjänar att torteras ihjäl" så ber jag snällt och stilla om någon källa till dina påståenden om inspärrade och förgiftade jakthundar, mördade husdjur eller innebrända kossor.

Jag ser många problem med hur djurrättsaktivister utför sina aktioner, men jag ser också många problem med hur svensk djuruppfödning praktiseras. Däremot så ställer jag mig över sensationsrubriker och hörsägen, de tillför inget annat än osämja i en debatt som gärna får (och bör) föras.
Citera
2019-01-23, 18:57
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olavikostlainen1
Hoppas detta fortsätter och urartar ännu mer så att vi äntligen kan få detta djurmördande att sluta. Äckliga människor som egoistiskt förbrukar en annan varelses kött och blod bör ej få fortsätta med sina elaka handlingar.
Så du tror att det blir bättre om "detta urartar"? Förstår du ens vad det ordet betyder?

För övrigt tror jag veganerna har blivit degiga i hjärnan pga att de är undernärda av sin erbarmliga diet. Men från det degenterade svenska samhället ska inte bönderna vänta sig någon hjälp längre. Och så går det när man röstar på Annie Lööf...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in