2019-01-22, 20:18
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Policy
Z*heir Ko*rieh.

U.
Kompetensregn..

En läkare aktiv i ’Svensk-Syriska Medicinska Föreningen’ skriver ut extra mycket narkotikaklassade preparat till en syrier (troligtvis) som ska på semester i Syrien.

Självklart hjälpte läkaren sin landsman på förfrågan av ’patienten’ utan några som helst frågor - för man hjälper alltid sina brushor.
Senast redigerad av lillapaddington 2019-01-22 kl. 20:21.
Citera
2019-01-22, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Kan inte tyda riktigt...Men ok-står det vilken arbetsplats han jobbar ?

Byt stjärnorna mot bokstaven u

Ser inget om arbetsplats. Google ger en träff på "Fornhöjdens Vårdcentrum", men länken fungerar inte så det kan vara en gammal uppgift.
Citera
2019-01-22, 20:28
Medlem
Gubben 66 år finns på Facebook
*=u

https://m.facebook.com/z*heir.ko*rieh

Antagligen drygar gubben ut pensionen som pillertrillare
Citera
2019-01-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Byt stjärnorna mot bokstaven u

Ser inget om arbetsplats. Google ger en träff på "Fornhöjdens Vårdcentrum", men länken fungerar inte så det kan vara en gammal uppgift.
Ok ska göra det! Men flikar in-IVO är ett jävla skämt i sig .så det betyder ingenting egenteligen vad dom skriver! Sen kan jag lova på nästan 100 det är inte pengarna som är grejen , Syrianska läkare har nästan alltid bristande journalföring, När det väl ska skrivas anteckningar så brister svenskan. Svenska läkar-kåren är ofta inte ett dugg bättre! Men svenka "överförskrivare gör det för pengar ,Inte för att hjälpa! Syrianska läkare gör det för att dom tycker dom gör rätt medicinskt och vad gud säger dom att göra!
ED_Nej inte den jag trodde!
Senast redigerad av Monday1 2019-01-22 kl. 20:44.
Citera
2019-01-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likvarderaren
Antagligen drygar gubben ut pensionen som pillertrillare

Ur IVOs beslut framgår även detta:

Citat:
Zouheir Kourieh uppger i sitt yttrande till IVO att han har en egen mottagning hemma där han träffar och skriver ut mediciner till patienter som inte kan gå på de vanliga öppettiderna på vårdcentralen.

...

Zuheir Kourieh uppger att hans joumalanteckningar är korta, bara ett par fraser, och ofla skrivna för hand på grund av att patienterna ofta har journaler på vårdcentralen.
Citera
2019-01-22, 20:37
Medlem
GreenManalishis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Ok ska göra det! Men flikar in-IVO är ett jävla skämt i sig .så det betyder ingenting egenteligen vad dom skriver! Sen kan jag lova på nästan 100 det är inte pengarna som är grejen , Syrianska läkare har nästan alltid bristande journalföring, När det väl ska skrivas anteckningar så brister svenskan. Svenska läkar-kåren är ofta inte ett dugg bättre! Men svenka "överförskrivare gör det för pengar ,Inte för att hjälpa! Syrianska läkare gör det för att dom tycker dom gör rätt och vad gud säger dom att göra!
ED_Nej inte den jag trodde!
det här handlade väl om syrier och inte syrianer
Citera
2019-01-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
Oki-men jag tog fel på den jag trodde det kunde vara! Föresten vad är ditt problem?
Senast redigerad av Monday1 2019-01-22 kl. 20:45.
Citera
2019-01-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi

Att han är syrier (dvs kommer från landet Syrien) har du sannolikht rätt i.

Läkaren ifråga förekommer i en intervju på "assyria tv" (googla hans namn och assyria tv), vilket möjligen tyder på att han även är assyrier (dvs är ur folkgruppen assyrier).
Citera
2019-01-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Kompetensregn..

En läkare aktiv i ’Svensk-Syriska Medicinska Föreningen’ skriver ut extra mycket narkotikaklassade preparat till en syrier (troligtvis) som ska på semester i Syrien.

Självklart hjälpte läkaren sin landsman på förfrågan av ’patienten’ utan några som helst frågor - för man hjälper alltid sina brushor.

Detta kunde lika gärna ha varit en svensk läkare som skriver läkemedel till en svensk patient. Är du en mobbare?
Citera
2019-01-22, 20:53
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Detta kunde lika gärna ha varit en svensk läkare som skriver läkemedel till en svensk patient. Är du en mobbare?
Nej, det kunde det inte.
Citera
2019-01-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Ur IVOs beslut framgår även detta:
Säger bara en sak din okuniga jävel ! Fuck IVO-Du vet inte ett skit om vad det sitter för jävla okunniga kärringar där , Tro mig! En myndighet till som Sverige lika bra skulle klara sig utan ! Sitter gamla avdankade kärringar som blev överflödiga från socialstyrelsen när Kd omorganiserade eländet.GLÖM IVO!
Senast redigerad av Monday1 2019-01-22 kl. 21:06.
Citera
2019-01-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Nej, det kunde det inte.

Vad pratar du om? Det kunde det visst och det har hänt flera gånger. Inte för att vara elak, men varför är du så trångsynt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in