2019-01-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Barnet är med största sannolikhet svenskt. Barnvagnen är av märket Bugaboo, vagnarnas Rolls Royce och inte billig.

Säg inte det.

När jag är ute på stan och ser invandrarmammor så har de nästan uteslutande de dyraste barnvagnarna. När man har barnbidrag för 8-10 ungar blir det en hel pengar.
Citera
2019-01-22, 17:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Barnet är med största sannolikhet svenskt. Barnvagnen är av märket Bugaboo, vagnarnas Rolls Royce och inte billig.

Det håller jag inte med om. Det finns många högutbildade välbeställda människor med utländskt påbrå, åtminstone i den akademiska världen. Dessutom upplever jag att de dyraste märkena i materiella ting är mer viktigt för dem än för infödda svenskar.
Citera
2019-01-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
6km är väl fan ingenting. Det är en daglig lagom promenad för dom flesta.

Tror det är längre gångväg. 6 km gäller nog fågelvägen.
Citera
2019-01-22, 17:28
Medlem
Skeldersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Ser inte ut som en zigenerska. Det ser ut som en svensk kvinna. Säkert en som fått någon sorts bebis psykos.

Tror jag med. Arbetade tidigare inom psykiatrin och det var inte helt ovanliga tankarhos 50+ kvinnor att ta andras barn pga ville ha barn.
Citera
2019-01-22, 17:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Aftonbladets artikel på förstasidan

Ok, tack. Finns film med.

Jag tycker inte det ser ut som en tiggerska i alla fall. Inte heller klädd i traditionellt romska kläder.

Omöjligt att säga om hon är av romsk börd dock.
Citera
2019-01-22, 17:29
Medlem
Satt barnet i sittvagn alltså?
Citera
2019-01-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
6km är väl fan ingenting. Det är en daglig lagom promenad för dom flesta.

Någon skrev att det var en lantlig miljö där barnet togs. Ja vet inte men det kanske är sommar i Göteborg. Annars isigt och jävligt i stora delar av Sverige. 6 km funkar väl.
Citera
Medlem
Låter som att någon tagit ex en Bugaboo och inte planerat att få med ett barn samtidigt. Dubbelmodellen kostar ca 15k och har bra andrahandsvärde. Blocket kryllar av dessa där de säljs ”utan tillbehör”, givetvis för att tillbehören i regeln inte är något man alltid har med sig. Önskar nackskott på dessa.

Angående att lämna barn sovandes i vagnen. Åtminstone vi har gjort det i alla tider. Lämnar utan för dörren till förskolan innanför grindarna medan man hämtar större syskon? Oräkneliga antal gånger. Hemma har vi haft barn sovandes i timmar i barnvagn på altanen. Är det sedan lite minusgrader sover barnet som en stock. En babywatch på det sedan bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Swarts
Där ser man. Grinig granne? Kanske jag som är partisk eftersom jag själv som både barn och vuxen aldrig sett problem med detta (kanske beror på skyddat område). Det syns även i tråden att inte alla är överens om barnlämnandet vara eller icke vara.

Jag tycker dock att jag har viss poäng i att det är ett handlande som är klurigare att tillskriva vissa etniciteter.

Grinig - tja, läkare är hon. Hon förklarade att barn kan kravla sig ur vagn. Min kommentar om att det aldrig hänt bemöttes förstås med att "Någon gång kommer att bli den första." Bostadsrätt i sthlms innerstad med portkod kändes ganska säker - tyckte jag då...
Citera
2019-01-22, 17:37
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vad är det som polisen plockar av kvinnan? Hon står vid polisbilen och polismannen sliter upp något som ser ut som någon form av slang, livrem? Han lägger allt på jackan som ligger på polisbilens tak.

Filmsekvens i AB.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P3Q6q7/forsvunna-flickan-har-hittats-valbehallen--utanfor-coop

skulle gissa på ett hopprep?
jävla knepigt va !
Citera
2019-01-22, 17:39
Medlem
Vid mätning på karta får jag det till drygt 6 km gångväg den absolut kortaste vägen. Alltså om hon har valt den mest snabba och optimala gångvägen. Mest troligt är att hon har gått någon kilometer eller två ytterligare.
Citera
2019-01-22, 17:39
Medlem
Tänk om det var så att den gripna kvinnan gick in på COOP för att köpa blöjor eller barnmat kanske?

Och sedan när hon kom ut så stod farbror polisen där.
Senast redigerad av Lanternlight 2019-01-22 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in