Citat:
Ursprungligen postat av
Monsen
Helt enig. Dette sier iallfall MYE om Hagens personlighet!
Ja, veldig enig --- den er nok meget annerledes enn f.e. en annen milliardær Olav Thon.
En ting jeg tenkte på, og vet at nå strekker jeg det meget langt: svigersønnen er sikkert Amerikansk, og så blir pluts FBI koblet inn... Hmmmmm
Jeg ser for meg følgende scenario (og jer er ikke krimbokforfatter): svigersønn til svigerfar "jeg trenger 100 mill kr til en ny forretningide". Svigerfar svarer : "glem det, du må tjene selv hver eneste krone". Svigersønn tenker "fæn, hvorfor kan gamlingen med sine milliarder ikke hjelpe meg, jeg skal gi han en lærepenge". Og vips så er svigermor borte til penger strømmer inn på en Monero konto som deretter kan overføres til et hemmelig investeringsselskap i karibien som kan finansiere svigersønnens forettningsideer." -- desverre har hele planen gått skeiv.
Såklart er dette bare oppspinn, men jeg vil ikke være overrasket at bak saken ligger noe helt annet enn en vanlig bortføring. Det stemmer overhodet ikke. Det finnes heller ikke noe enkle alternative teorier, så dermed blir ingenting umulig lengre...