2019-01-20, 10:54
Medlem
Kan inget om illrar, men besökt en tjomme som hade två, den lukten räckte för att kallt konstatera att iller kommer aldrig på fråga oavsett övriga parametrar.
Citera
2019-01-20, 11:01
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajku
Illrar är verkligen inget husdjur..
Den enda illern man skaffar är en jaktiller som förvaras utomhus i bur.
Som någon nämnde är det kanske katten som blir dödad istället för illern i en fight.. De är verkligen potenta rovdjur.
Jag avråder er från att skaffa iller.

Stämmer bra detta!
en släkting som jagade hade iller för ändamålet.
Och fy fan vad det luktade i buren och inhägnat illern höll till i.
Den var aldrig någonsin inomhus.

Avråder med detta på det bestämdaste.
Citera
2019-01-20, 11:09
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosinaSousa
Snarare tvartom.

Va fan ar det med Svenska tjejer som skall ha djur hemma, smutsiga avkommor, skall de sova i Eran sang ocksa??

Du vet om att djur TVÄTTAR SIN PÄLS många gånger dagligen? Ta reda på lite fakta innan du öppnar din dumma käft...

Ont. Iller med katt kan säkert gå bra om de får mötas på en neutral plats, har aldrig haft iller, och tycker de är "too much", eftersom de verkar kräva konstant aktivering.
Har för mig att jag läst att de är som en treåring mentalt, och huruvida de är aggressiva mot katter eller ej vettefan, men söta är de! De måste antagligen ha en artfrände också, så var beredd på minst 2
Citera
2019-01-20, 11:25
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosinaSousa
Snarare tvartom.

Va fan ar det med Svenska tjejer som skall ha djur hemma, smutsiga avkommor, skall de sova i Eran sang ocksa??
Japp många tjejer är helt fanatiskt tokiga i djur. Om du inte låtsas tycka om deras fula chiwawa eller feta hamstrar är du en skräpmänniska. Helt jävla hopplöst. Hoppas TS iller äter upp katterna.
Citera
2019-01-20, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Automatvapen
Allt du äger (särskillt textiler) kommer snabbt börja lukta starkt av amoniakpiss bara så du vet, denna doft går enbart att få bort med ozonbehandling.

Du/ni kommer inte känna doften alls men alla som kommer inom en 10meters radie kommer få stickningar i näsan och ingen kommer vilja komma på återbesök i hemmet.

Have fun.

Och samma gäller ju även folk med hundar och katter. De förstår inte att folk som ej har djur ofta tycker det luktar äckligt hos dem.
Citera
2019-01-20, 12:30
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NivekOgre
Min flickvän älskar djur och har snöat in sig på illrar. Dock har vi två katter och jag undrar på om det är en risk att katterna har ihjäl den?
Din flickvän alskar inte illrar. Det är barn hon längtar efter....så nu söker sig hennes hormoner efter surrogat in att "ta hand om": katter, illrar, afganska medelålder män...
Citera
2019-01-20, 13:13
Medlem
Flufffens avatar
Illrar är effektiva jägare, dödar kaniner och liknande djur utan problem. Jag hade oroat mig för katternas hälsa. Väldigt populära vid kaninjakt också. Man släpper lös sin iller som går ner i gryt och driver upp kaniner för jägaren att skjuta.

Satsa på ett annat djur istället.
Citera
2019-01-20, 15:47
Medlem
Är en iller verkligen ett lämpligt husdjur? Låter dessutom som en dålig kombination ihop med era katter.
Citera
2019-01-20, 15:55
Medlem
pillenottens avatar
Dom luktar en blandning av piss och cellulosaplast
Citera
2019-01-20, 17:59
Moderator
Allaballawallas avatar
Frettrar/tamillrar (Mustela putorius furo), som är en domesticerad varianten av iller och numera klassad som en egen underart, folk har och inte vilda stäppillrar (Mustela eversmanii) funkar utmärkt tillsammans med katter.

Ofta blir fretten ganska kattlik i sitt beteende om den umgås med katter och det är en ganska vanlig kombination.

Risken att katten ska döda fretten är nog ungefär lika stor som risken att fretten ska döda katten då båda är minst sagt skickliga predatorer.
Citera
2019-01-20, 21:10
Medlem
Att ha iller är värre än att ha en orm hemma och det är ju hur dumt som helst.

Dess odör lägger sig som en tung våt filt över sin omgivning. När den nafsat dig i tårna för femtielfte gången kommer du ha svårt att behärska dig för att inte stampa ihjäl odjuret.

Om din lägenhet inte är absolut tät kommer illern att hitta in bakom socklar och garderober där den kommer bajsa och dra in mat och diverse saker den hittar. Det leder till att ni kommer få miljoner husdjur i form av pälsängrar och liknande kryp. Lycka till!
Citera
2019-01-21, 17:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Du vet om att djur TVÄTTAR SIN PÄLS många gånger dagligen? Ta reda på lite fakta innan du öppnar din dumma käft...

Ont. Iller med katt kan säkert gå bra om de får mötas på en neutral plats, har aldrig haft iller, och tycker de är "too much", eftersom de verkar kräva konstant aktivering.
Har för mig att jag läst att de är som en treåring mentalt, och huruvida de är aggressiva mot katter eller ej vettefan, men söta är de! De måste antagligen ha en artfrände också, så var beredd på minst 2
Du vet absolut nada om illrar men tror att det skall gå bra????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in