2019-01-19, 10:44
Medlem
Kniv i nattduksbordet på sambons sida av sängen, en skiftnyckel på 60cm i rent stål på min sida.
I vardagsrummet har jag en kniv mellan dynorna.
Sedan har jag kameror/rörelsevakter runt om huset samt hemlarm så jag får notis när någon rör sig utanför.

Låser alltid dörren på den sida av huset jag inte befinner mig på under sommaren då det är vanligt att folk tränger sig in när man är ute och dörren står obevakad.
Citera
2019-01-19, 10:47
Medlem
morrhuggs avatar
Och vi som smålog lite åt att jänkarna hade vapen hemma och oroade sig över "home invasions" för 10-20 år sen.. nu sitter man här och önskar man hade skjutvapen i hemmet så att man kunde känna sig säker.
Citera
2019-01-19, 10:52
Medlem
Memnoks avatar
Alltså, om ni behöver försvara er i hemmet är receptet rätt så enkelt:
1.Ta jägarexamen
2. köp ett vapenskåp med kodöppning
3. köp ett mossberg 590
4. installera ett skalskyddslarm så att du blir underrättad när någon försöker ta sig in.
Citera
2019-01-19, 10:55
Medlem
nordicwraths avatar
1. Bli medlem på en skytteklubb.
2. Skaffa en pistol.
3. Bryter sig någon in med ett pistolliknande föremål, skjut honom, säg att du var på väg till klubben och hade vapnet på dig och såg honom ha en pistol i handen.

Att döda inkräktare är alltid självförsvar.
Citera
2019-01-19, 10:58
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Jag har 20 poäng i vapenskåpet. Inklusive ljuddämpare. Ibland gör jag vapenvård vid sängbordet, där jag har ett mindre vapenskåp för mellanlagring.

Sen finns det möjlighet att låsa vissa dörrar i huset, för att få ner opponentens hastighet, men det beror på hur mycket tid man får på sig. En av våningarna är larmad mellan vissa klockslag.
Det finns en del andra passiva system också, tänker inte nämna vad.

Utöver det finns det en mängd stickvapen, Surefire-lampor och försvarsspray.
Samt utrustning för att hålla kvar eventuella inkräktare på plats.

Kommer att komplettera med mer utrustning för fler möjliga situationer.

Jag är inte övertygad över att jag kommer att ringa Polisen, det beror på situationen.

Jag kommer alltid att förutsätta att en inkräcktare är ute efter att allvarligt skada eller döda mig eller min familj, och kommer stt agera därefter.

Det finns inget hemma hos mig som är av värde, annat än familjen.

Jag har licens på allt som behöver licens. Har förberett en del telefonnummer som kan vara bra att ha också, under och efter något händer.

Ni som inte har vapenlicenser, kom ihåg att brandsläckare (pulver) kan vara ett utmärkt hjälpmedel till självförsvar och det finns nog ingen domstol som kommer döma till din nackdel om du råkar använda den.
Senast redigerad av 1SHOT1KILL 2019-01-19 kl. 11:01.
Citera
2019-01-19, 11:09
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
På riktigt har folk skjutvapen för att försvara sig ?
Har du ett olagligt skjutvapen och skjuter nån i ditt hem kommer du väl inte under 5-6år oavsett nödvärn?

Själv har jag larm så jag ska vakna, sen riktig pepparspray och en fjäderbatong, har även några knivar men det är sista utvägen vet inte hur jag skulle reagera i en sån situation och med knivar måste jag in riktigt nära.
Tror pepparsprayen är enought, känns som det ska mycket till att dom kommer in med mask, är väl i värsta fall nån pundare som behöver snabba cash.

Edit: Har ett mindre svärd jag slippat riktigt vasst, fantiserade mycket när jag var yngre om hur jag skulle rädda familjen med det

Pepparspray är lika mycket illegalt vapeninnehav som en illegal pistol, bara så du vet.
Citera
2019-01-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baptisten555
Själv har jag 2 machetes, 2 Karambit knivar, en teleskopbatong och diverse mördar ringar!

Kommer någon in här så kommer de att lida, det kan jag lova!
Skulle vilja han ett metall basebollträ också men det ska jag fixa!

Det enda jag behöver nu är att börja preppa igen!

Hur ser det ut hos dig?
Svarar som i den andra tråden i ämnet.
Med två stora hundar som varnar redan när de står utanför dörren så lär de gå till grannen.
Citera
2019-01-19, 11:11
Bannlyst
en salutkanon modell större innanför ytterdörren , 1kg krut och 1kg 6mm blykulor , tändaren på hatthyllan VÄLKOMMEN
Citera
2019-01-19, 11:14
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Och vi som smålog lite åt att jänkarna hade vapen hemma och oroade sig över "home invasions" för 10-20 år sen.. nu sitter man här och önskar man hade skjutvapen i hemmet så att man kunde känna sig säker.

Ja, det är ironiskt att Vänstern som hatar USA lyckats får Sverige just dit med sin politik.

Var så säkra på att varenda jäkel som flytt krig, diktatur etc. gör allt de kan för att ha ett skjutvapen hemma, gärna illegalt.

Sen är ju de som tar jägarexamen nuförtiden knappast Svenssons och Larssons, utan invandrare som troligen aldrig kommer sätta sin fot i ett jaktlag. Men självklart finns det ingen statistik...
Citera
2019-01-19, 11:41
Medlem
dialektikers avatar
Läskigt det här med att det ökar med att brottslingar bara bryter sig in hos folk eller bara ringer på dörren, och går in och rånar dem.
Gamla människor är utsatta för sådant har jag hört?
Rånare går på vanligt folk när kontanterna försvinner och det inte går att råna banker eller affärer längre.
Citera
2019-01-19, 11:43
Medlem
rikastistorstans avatar
TS verkar vara en riktig hårding. Själv bor jag i lägenhet så är inte speciellt orolig. Får väl nyttja kökskniven om någon skulle göra ett besök.
Citera
2019-01-19, 11:47
Medlem
har en brandyxa stående på lämpligt ställe + stor pulversläckare o jag har en mindre timmermanyxa med rem lite längre in o vid sängen har jag en ak bajonett för övrigt har jag nog några stora pulversläckare på övervåningen också( brevid sovrummen) .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in