Citat:
Ursprungligen postat av
tcfmog
S, V och MP får gärna sjunka ihop, SD får gärna öka om de förändrar sin politik i rätt riktning, det vill säga om de rör sig i riktning mot M och KD. SD har dock inte ökat på flera år och har svårt att se att det hänt något som gör att de ska öka.
De enda kontrollstationer som är pålitliga är val och hittills har Sd ökat mellan varje val. Jag tycker helt klart de ska bli intressant att se väljarnas reaktioner. Jag hoppas inte särskilt mycket på något alls. När de intervjuar mannen på gatan dras det ofta underliga slutsatser eller goddag yxskaft.
Många kan uttala sig mer exakt om nyansen på Annie Lööfs hårfärg än de kan säga något om centerns politik.
Vad gäller Jimmies nöjda miner så kan man tro att han ser fram mot en trevlig resa i riksdagen för resten av mandatperioden ingen tar notis om Sd. De kan dricka mycket kaffe i riksdagskaffet. Det är nog tvärt emot det helvete som många hoppades Sd skulle ställa till med.
I vilket fall som helst kommer jag att följa de partisympatimätningar som droppar in.