2019-01-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
VG har kommet med nye, og angivelig korrekte opplysninger om det som skjedde på morgenen 31. oktober i fjor.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar?utm_content=row-2&utm_source=vgfront

Synes hele saken skurrer og stinker.

På bildet av AEH der hun står ved siden av en hund, vises tydelige merker på/ved håndleddene hennes, som om hun har vært bundet. Jeg vet ikke hvordan merkene oppsto, men jeg tror ikke lenger at dette er en Tiger-kidnapping som følge av avisoppslag eller bedragerisaken. Forsvinningen kan ha blitt planlagt for å skje da den skjedde, for å kaste mistanke på brutale russere eller øst-europeere.

Synes det er rart at fotografiet har vært publisert i mange medier siste uken, og det uten at noen har reagert på merkene. Politiet må da ha sett de.

Bilden måste ju vara från förra sommaren eller äldre eftersom det är den förra hunden. Blev hon kidnappad och bunden före bilden togs eller vad är det du menar? Hundkopplet ser ju ut att vara samma bredd som märket så det är sannolikt därifrån.
Senast redigerad av B.R.Donut 2019-01-15 kl. 22:22.
Citera
2019-01-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Bilden måste ju vara från förra sommaren eller äldre eftersom det är den förra hunden. Blev hon kidnappad och bunden före bilden togs eller vad är det du menar? Hundkopplet ser ju ut att vara samma bredd som märket så det är sannolikt därifrån.

Tror ikke merkene stammer fra turgåing med den hunden hun er avbildet med. Jeg har ikke hund selv, men tror det må både kraft og tid til, for å lage slike merker.

Altså, jeg tror at hun kan ha vært bundet, mishandlet, og at mishandling kan ha forekommet over tid, kanskje hele ekteskapet. Om det finnes en historie med mishandling, ville det sannsynligvis komme frem i en skilsmisse. Ser det som en mulig motiv for TH, å hindre at en historie med mishandling vil bli kjent.

Håper at det ikke stemmer men, det er allerede alt for mye som skurrer i saken fra før.
Citera
2019-01-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Pr tlf. Det står også han dro hjemmefra ca 09 så da ringte han med engang han kom frem på jobb.

Det var kvinnan som ringde upp enligt Expressen:

"Anne-Elisabeth Falkevik Hagen, 68, ringde en familjemedlem vid 09.14 den 31 oktober.
Det var det sista livstecknet från henne."

https://www.expressen.se/nyheter/polisen-har-ar-sista-livstecknet-fran-norska-miljardarshustrun/
Citera
2019-01-15, 22:37
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilja
Tv2 skriver dette;

Her;
https://www.tv2.no/nyheter/10345033/

Hvis Hagen reiste på jobb ved 7-tiden, burde vel bilen hans være på parkeringsplassen til kontoret da første uidentifiserte mann gikk forbi kontorbygget? Men det var den vel ikke ...? Eller ...?

Videoovervåkingsbilder av den første mannen ble tatt utenfor ektemannen Tom Hagens arbeidsplass klokken 07.36 den 31. oktober (Tv2.no). Denne mannen snudde rett etter at han hadde passert arbeidsstedet.

Når kom den neste mannen forbi? Han som tok opp telefonen?
Senast redigerad av Monsen 2019-01-15 kl. 22:42.
Citera
2019-01-15, 22:42
Medlem
Citat:
Tror ikke merkene stammer fra turgåing med den hunden hun er avbildet med. Jeg har ikke hund selv, men tror det må både kraft og tid til, for å lage slike merker.

Altså, jeg tror at hun kan ha vært bundet, mishandlet, og at mishandling kan ha forekommet over tid, kanskje hele ekteskapet. Om det finnes en historie med mishandling, ville det sannsynligvis komme frem i en skilsmisse. Ser det som en mulig motiv for TH, å hindre at en historie med mishandling vil bli kjent.

Håper at det ikke stemmer men, det er allerede alt for mye som skurrer i saken fra før.

Jag tycker det låter som ytterst långsökta teorier.
Det finns flera varianter av scenarios som jag avstår från att nämna här pga av att det bara blir rena spekulationer utan grund.
Citera
2019-01-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Jag tycker det låter som ytterst långsökta teorier.
Det finns flera varianter av scenarios som jag avstår från att nämna här pga av att det bara blir rena spekulationer utan grund.

Det er langsøkt.

Men, de få hundebåndene jeg har holdt i, ville aldri lage slike merker på tvers av håndleddet. Og jeg tror heller ikke at noen hund i bånd ville lage merker tilsvarende de AEH har på bildet.

Jeg vil heller ikke spekulere mer i det.
Citera
2019-01-15, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Min teori er at en av partene ville ta ut skilsmisse og kona da ville ha 50% av formuen i skilsmisseoppgjør, nesten 1 milliard kroner. Da er vel motivet rimelig opplagt.
Og med monero så kan man vel opprette to kontoer og sende pengene til seg selv. Det her er selvsagt bare spekulasjon.

Selv om det er litt å strekke det mot ren spekulasjon antar at politiet absolut holder muligheten åpent for at saken er ikke som den virker å være. Som andre også skrev "dette med løsepengekravet virker å være konstruert slik at kravet med viten vilje ikke kan og skal oppfylles". En god grunn til skilsmisse er såklart hvis det er andre kvinner inn i bildet.... Igjen ren spekulasjon...

Citat:
Da spørs det, det er bare 3,5 kilometer mellom hjemmet og arbeidsplassen, kan TH selv ha ringt fra konas mobiltelefon kl 09:14? Enten ringt før han dro hjemmefra, eller tatt med mobilen og ringt til seg selv mens han var på kontoret. Det er vel ikke usannsynlig at hjemmet og kontoret er knyttet opp mot samme basestasjon.
Jeg antar at de har gode data på når TH kom til jobben. Det tar ca 9 min å kjøre til arbeidsplassen, så han må ha kommet nettopp inne. Det er mange basestasjoner i nærheten (https://finnsenderen.no) men det er godt mulig at begge mobiler ikke har skiftet basestasjon. Spesielt Telenor sin basestasjon på toppen av byggningen langs Margarethas vei er interessant.

Det som er også påfallende er at det som skrives i følgende VG artikkel https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar
Citat:
Politiet jobber på spreng med å kartlegge den 68 år gamle kvinnes bevegelser. Det gjelder både eventuelle vitneobservasjoner av henne – og ikke minst alt av elektroniske spor.
Litt seint å gjøre det NÅ, de kunne ha jobbet i ti uker i det stille med alle elektroniske spor og absolut ha ALLE svar klare. Snakker vi her nå amatørarbeid eller hva? De skulle ha hatt for lengst oversikt hvilken basestasjoner begge mobiler var koblet opp til til enhver tid, plus ha hentet ut alle lokalisasjondata fra teleoperatører (tror det krever en slags rettskjennelse). Å jobbe NÅ på spreng virker nesten komisk. For Hagens skyld håper jeg at mobildata viser at mobilen til dama garantert ikke var i nærheten av hans kl 09:15 den dagen.

Jeg har sett i flere andre saker at når det gjelder arbeidet med mobildata/tracking/posisjonering så virker det liksom noe henger i på greip innenfor politiets arbeid, så slurvete det er.
Citera
2019-01-15, 23:42
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Selv om det er litt å strekke det mot ren spekulasjon antar at politiet absolut holder muligheten åpent for at saken er ikke som den virker å være. Som andre også skrev "dette med løsepengekravet virker å være konstruert slik at kravet med viten vilje ikke kan og skal oppfylles". En god grunn til skilsmisse er såklart hvis det er andre kvinner inn i bildet.... Igjen ren spekulasjon...

Ektemannen kan selvfølgelig ha betalt noen for å utføre forsvinningen.
Citera
2019-01-16, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilja
Tv2 skriver dette;

Her;
https://www.tv2.no/nyheter/10345033/
Det var det media skrev først, men nå er det forandret til ca 9;

"Hagen dro på jobb cirka klokken 9, og var tilbake i boligen cirka 13.30. "

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar?utm_content=row-21&utm_source=vgfront

https://www.dn.no/kriminalitet/svein-holden/ost-politidistrikt/tom-hagen/politiet-siste-livstegn-fra-anne-elisabeth-hagen-klokken-914/2-1-519117
Senast redigerad av eeqaz 2019-01-16 kl. 04:29.
Citera
2019-01-16, 06:33
Medlem
Nabo så bil som tok snarvei over gressplen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21ayeB/hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

Dette er ytterst interessant.
Men Politiet har visst rotet det til alldeles. Sitat fra linken:
"Politiet: Meget interessant
– Sånn umiddelbart vil jeg si at observasjonen er meget interessant. Det vil jeg absolutt si. Jeg vil oppfordre sterkt til å levere det og ta kontakt med tipsmottaket vårt, sier politiinspektør Tommy Brøske på spørsmål om observasjonen til naboen.

Men naboen meldte allerede ifra til politiet onsdag i forrige uke, timer etter at saken ble kjent.

– Jeg gikk til politiet som var utplassert rett ved her hvor jeg bor. Jeg ble tatt med inn i bussen deres. Alt ble notert og det ble gjort lydopptak. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle inn igjen, når tipsene har blitt gjennomgått, og at jeg skulle bli kontaktet når tipset mitt var renskrevet med tanke på gjennomlesning. Det virker som om det tar tid, sier han."
Citera
2019-01-16, 09:00
Medlem
Citat:
For meg ser det ut som om hendene hennes kan ha vært bundet. For en stund siden.

Klær med stramme ermeåpninger kan kanskje lage lignende avtrykk på huden.

Dette bildet har vært gjengitt i en hel rekke medier de siste dagene. De kan da ikke ha publisert et bilde som viser merker etter at hun har vært bundet, mishandlet, uten at noen har lagt merke til det.

Saken blir mer og mer ubehagelig.

Ser ut som ett tunt armband runt handleden tycker jag?
Citera
2019-01-16, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Denne saken er virkelig underlig. Det er lett å spekulere i både det ene og andre.

I Dagbladet står det at politiet har hatt Hagens hytter under oppsyn og det er heller ikke uaktuelt å søke i vannet ved huset deres.

————
Politiet har tidligere uttalt at det er aktuelt å søke i innsjøen Langvannet, som ligger like ved ekteparet Hagens bolig. Etter det Dagbladet kjenner til, skal politiet også ha holdt oppsyn på Kvitfjell, der Hagen-paret eier en rekke hytter.

Brøske ville mandag verken bekrefte eller avkrefte hvorvidt hytta på Kvitfjell har vært undersøkt.

- Når det gjelder søk i Langvannet, så er det ikke tatt stilling til om eller når dette vil bli gjennomført, sier han.

https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-er-siste-livstegn-fra-anne-elisabeth-hagen/70659045

Om jag förstår din norska rätt, så planerar polisen sök i sjön och i Hagens sommarstugor? I såfall misstänker väl polisen någon form av familjär inblandning,för inte är väl kidnappare så idiotiska att de dödar offret och dumpar henne i sjön bakom hennes bostad (det finns ju massor av andra sjöar att välja på) eller håller henne fången i hennes eget semesterhus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in