2019-01-10, 23:34
Medlem
Med tanke på era inlägg om att alla spelare skall betraktas som nya . Är inte intresserad av att vara medlem men hade en 5 åra spärr på bet365 som går ut i maj . Är den upphävd IOM nya spellagen ?

Inte kunnat hitta någon information
Citera
2019-01-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariinel
Med tanke på era inlägg om att alla spelare skall betraktas som nya . Är inte intresserad av att vara medlem men hade en 5 åra spärr på bet365 som går ut i maj . Är den upphävd IOM nya spellagen ?

Inte kunnat hitta någon information

Förmodligen kan inte ens spelinspektionen själva svara på den frågan.
Citera
2019-01-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Jo men det står ju tydligt att de FÅR erbjuda bonus, dvs de måste inte erbjuda bonus, varken till ny eller gammal spelare. Jag tolkar det så iaf. Men du får väl skicka frågan till spelinspektionen för svar.

Du missar helt poängen. Alla spelare ska betraktas som nya spelare, du ska inte få neka någon en bonus på grund av att hen använt en bonus innan licensen gavs ut.

En nattklubb kan välja att släppa in vem de vill, men de kan inte öppet gå ut och neka personer på grund av deras hudfärg till exempel. Så om Rizk gick ut och valde att ge vissa (nya spelare) en bonus och andra (tidigare spelare) inte utan att officiellt reglera bonusen beroende på om man är ny eller inte så hade du iallafall haft en poäng. Men nu är de öppna med att de bryter mot lagen genom att inte betrakta gamla spelare som nya.
Senast redigerad av NKsc2 2019-01-11 kl. 12:57.
Citera
2019-01-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NKsc2
Du missar helt poängen. Alla spelare ska betraktas som nya spelare, du ska inte få neka någon en bonus på grund av att hen använt en bonus innan licensen gavs ut.

En nattklubb kan välja att släppa in vem de vill, men de kan inte öppet gå ut och neka personer på grund av deras hudfärg till exempel. Så om Rizk gick ut och valde att ge vissa (nya spelare) en bonus och andra (tidigare spelare) inte utan att officiellt reglera bonusen beroende på om man är ny eller inte så hade du iallafall haft en poäng. Men nu är de öppna med att de bryter mot lagen genom att inte betrakta gamla spelare som nya.

Tror iaf inte att någon diskrimineringsombudsman är aktuell på något sätt här. Vi får väl se om någon gammal spelare klagar vad det leder till.
Citera
2019-01-12, 11:00
Medlem
blink21s avatar
Var tidigare väldigt limiterad på många av sidorna som nu fått svensk spellicens (betsson, nordicbet, unibet, osv). Kommer jag fortsatt vara limiterad om jag sätter in pengar och börjar spela nu efter 1:a jan eller är mitt konto "blankt" nu?

Frågor eftersom jag inte vill sätta in summor på spelkonton som jag sen inte kan få ut då spelbolagen har en gräns på att man måste omsätta sin omsättningar x1 för att kunna göra uttag och om jag fortsatt är kraftigt limiterad sitter man fast.
Citera
2019-01-12, 11:25
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blink21
Var tidigare väldigt limiterad på många av sidorna som nu fått svensk spellicens (betsson, nordicbet, unibet, osv). Kommer jag fortsatt vara limiterad om jag sätter in pengar och börjar spela nu efter 1:a jan eller är mitt konto "blankt" nu?

Frågor eftersom jag inte vill sätta in summor på spelkonton som jag sen inte kan få ut då spelbolagen har en gräns på att man måste omsätta sin omsättningar x1 för att kunna göra uttag och om jag fortsatt är kraftigt limiterad sitter man fast.
Jag vet inte om det innebär samma sak, men jag hade stängt av mig själv på flera sidor pga spelmissbruk och frågade ett flertal bolag nu efter nya spellicensen om jag kunde skapa ett nytt konto eller ej. Men det gick inte. Så man är nog inte helt "blank"
Citera
2019-01-12, 11:40
Medlem
blink21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag vet inte om det innebär samma sak, men jag hade stängt av mig själv på flera sidor pga spelmissbruk och frågade ett flertal bolag nu efter nya spellicensen om jag kunde skapa ett nytt konto eller ej. Men det gick inte. Så man är nog inte helt "blank"
Tack för svar, någon annan som har koll på hur det funkar med limiteringar?
Citera
2019-01-15, 18:36
Medlem
Kan Socialdemokraterna möjligtvis avskaffa denna återreglerande speltramslag. Det är ju skitjobbigt för pokerspelare.
Citera
2019-01-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Kan Socialdemokraterna möjligtvis avskaffa denna återreglerande speltramslag. Det är ju skitjobbigt för pokerspelare.
För att fisken har rymt eller?
Kan du gott ha!😁
Citera
2019-01-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123

Den nya spellagen är väl förankrad i riksdagen tvärs över de flesta partier. När det handlar om att öka beskattningen för något som gemene man tycker är ett trevligt nöje är de i stort sett överens hela bunten.

Förra spellagen ( lotterilagen ) gällde i över 60 år, så det är något sånt du har att förvänta dig.
Citera
2019-01-17, 08:34
Medlem
Hatar när man fortfarande kan avbryta ett uttag som gjordes igår....Torskade apa pga det, min dumbom.
Citera
2019-01-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blink21
Tack för svar, någon annan som har koll på hur det funkar med limiteringar?

Också kollat med flera sidor och där du stängt av dig själv är avstängningen fortfarande gällande trots ny spellag. Så nej, detta har inte nollställts!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in