Citat:
Ursprungligen postat av
Sugar-Daddy
Min teori er at en av partene ville ta ut skilsmisse og kona da ville ha 50% av formuen i skilsmisseoppgjør, nesten 1 milliard kroner. Da er vel motivet rimelig opplagt.
Og med monero så kan man vel opprette to kontoer og sende pengene til seg selv. Det her er selvsagt bare spekulasjon.
Selv om det er litt å strekke det mot ren spekulasjon antar at politiet absolut holder muligheten åpent for at saken er ikke som den virker å være. Som andre også skrev "dette med løsepengekravet virker å være konstruert slik at kravet med viten vilje ikke kan og skal oppfylles". En god grunn til skilsmisse er såklart hvis det er andre kvinner inn i bildet.... Igjen ren spekulasjon...
Citat:
Da spørs det, det er bare 3,5 kilometer mellom hjemmet og arbeidsplassen, kan TH selv ha ringt fra konas mobiltelefon kl 09:14? Enten ringt før han dro hjemmefra, eller tatt med mobilen og ringt til seg selv mens han var på kontoret. Det er vel ikke usannsynlig at hjemmet og kontoret er knyttet opp mot samme basestasjon.
Jeg antar at de har gode data på når TH kom til jobben. Det tar ca 9 min å kjøre til arbeidsplassen, så han må ha kommet nettopp inne. Det er mange basestasjoner i nærheten (
https://finnsenderen.no) men det er godt mulig at begge mobiler ikke har skiftet basestasjon. Spesielt Telenor sin basestasjon på toppen av byggningen langs Margarethas vei er interessant.
Det som er også påfallende er at det som skrives i følgende VG artikkel
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar
Citat:
Politiet jobber på spreng med å kartlegge den 68 år gamle kvinnes bevegelser. Det gjelder både eventuelle vitneobservasjoner av henne – og ikke minst alt av elektroniske spor.
Litt seint å gjøre det NÅ, de kunne ha jobbet i ti uker i det stille med alle elektroniske spor og absolut ha ALLE svar klare. Snakker vi her nå amatørarbeid eller hva? De skulle ha hatt for lengst oversikt hvilken basestasjoner begge mobiler var koblet opp til til enhver tid, plus ha hentet ut alle lokalisasjondata fra teleoperatører (tror det krever en slags rettskjennelse). Å jobbe NÅ på spreng virker nesten komisk. For Hagens skyld håper jeg at mobildata viser at mobilen til dama garantert ikke var i nærheten av hans kl 09:15 den dagen.
Jeg har sett i flere andre saker at når det gjelder arbeidet med mobildata/tracking/posisjonering så virker det liksom noe henger i på greip innenfor politiets arbeid, så slurvete det er.