2019-01-15, 17:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men då så, då är väl allt kristallklart.

Anhöriga kan inte få polis att dölja vad som verkligen har hänt, viss hänsyn har tagits men den slutsats som utredarna har fastslagit kan inte anhöriga påverka.

I ett sådant här unikt fall går det inte att dölja vad som hänt, det är fullkomligt omöjligt, Bjärreds-fallet kommer att dyka upp i andra länder så fort något liknande händer där, mörkläggning är uteslutet.

Föräldrarna har gemensamt och i samförstånd tagit livet av sina döttrar.
Det är just precis DÄR... det i annat fall handlar om korruption och rättsröta.
Det verkar inte församlingen ens begripa att de ränner rakt emot. Det är bara lite tankar förstår du, inga konspirationer heller.

Fortsättningsvis så skulle inte båda föräldrarna vara formellt misstänkta om nu O vore en trippelmördare.
Det hade framgått att han mol allena ägnade sig åt familjeutrotning.
Citera
2019-01-15, 18:03
Medlem
Citat:
Men då så, då är väl allt kristallklart.

Anhöriga kan inte få polis att dölja vad som verkligen har hänt, viss hänsyn har tagits men den slutsats som utredarna har fastslagit kan inte anhöriga påverka.

I ett sådant här unikt fall går det inte att dölja vad som hänt, det är fullkomligt omöjligt, Bjärreds-fallet kommer att dyka upp i andra länder så fort något liknande händer där, mörkläggning är uteslutet.

Föräldrarna har gemensamt och i samförstånd tagit livet av sina döttrar.
För dig är det kristallklart Reimer.
För mig är det oklart i allra högsta grad.
Vi har bara förövarens/förövarnas röster i ett avskedsbrev vi aldrig sett.
Vi saknar helt offrens, Agnes och Moas röster.
Citera
2019-01-15, 18:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är just precis DÄR... det i annat fall handlar om korruption och rättsröta.
Det verkar inte församlingen ens begripa att de ränner rakt emot. Det är bara lite tankar förstår du, inga konspirationer heller.

Fortsättningsvis så skulle inte båda föräldrarna vara formellt misstänkta om nu O vore en trippelmördare.
Det hade framgått att han mol allena ägnade sig åt familjeutrotning.

Och hur djävla dumma vore inte polis och utredare om de försökte förvanska något i ett sådant här unikt fall, man kan ju nästan säga världsunikt, det har ju varit svårt att hitta liknande utan att gräva sönder sig i historieböcker.

Som sagt, O är inte misstänkt för att vara en trippelmördande familjeutrotare, ansvaret fördelades gemensamt i den otrevliga sysslan.
Citera
2019-01-15, 18:08
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja exakt det håller jag med om, hade detta varit en mer normal familjesituation men med två ME-diagnostiserade barn av två i familjen så hade det varit svårare att spekulera....kanske...men nu har vi en stor beståndsdel av den sjuka ekvationen klart och tydligt exponerad: dessa föräldrar var sjuka nog att mörda sina egna barn och detta förändrar diagnosernas trovärdighet drastiskt. De som tror på att följden var: sjuka barn - utbrända och desperat kämpandes föräldrar - rationellt övervägande med barnens bästa i fokus - fixa testamente osv - mörda barnen av omtanke och kärlek i sina hjärtan - avsluta sina egna liv.... de som tror på det kommer knappast köpa mitt resonemang kring sannolikhet av diagnoser men de som tror det lever i en illusion och försöker applicera normalt föräldrabeteende på denna helt förvridna situation med mördare som vårdnadshavare. Jag håller fortfarande Oskar som huvudansvarig för att morden utfördes men det kan ha varit två mördare. Då menar jag inte två som planerade morden, som tills vidare får betraktas som i alla fall väldigt sannolikt, utan det kan vara så att O ströp den ena flicka och H kvävde den andra med kudde.

Jag tror ändå att detta fallet i vissa aspekter skulle kunna vara likt fallet med de två tonåringarna(pojke och flicka i förhållande) som via sms osv diskutera att mörda en tredje tjej som hade strulat med pojken. De blev båda dömda men mordet utfördes en tid efter "planeringen" av pojken på eget initiativ då han varit dumpad av flickan och ersatt med annan kille. Kopplingen är alltså som jag spekulerar: Det är en sak att planera att mörda men en helt annan sak att verkligen utföra mordet/morden. Det krävs rätt så störda typer för att planera mord, speciellt på barn, men det krävs en helt annan nivå för att verkligen ta steget fullt ut och dessutom mörda de med sina egna händer. Att de båda nått denna nivå betraktar jag som väldigt osannolikt, jag tror Oskar började med att mörda Hanna och sedan gick upp till barnen och mördade även dessa. Detta känns logiskt oavsett om Hanna där och då fortfarande var med på att morden skulle utföras eller ej. Om hon var med så ville hon säkert dö före flickorna för att slippa vara med om deras död och om hon tvekade/ville avbryta så var det väldigt mycket enklarare för Oskar att mörda henne först för att sedan i relativ lugn och ro kunna fortsätta med sitt förintande av familjen. Ingen desperat irrationell fru som försöker stoppa hans barmhärtighetsmord. Depressionen var säkert blytung, tillräckligt för att få honom att själv ta steget och hänga sig efteråt men han övervägde säkert att försöka bränna ner huset eller liknande för att kunna börja om på ny kula nu när rötterna till hans misslyckanden var borta men han kunde nog inte föreställa sig att leva med skammen som skulle följa om han åkte fast, vilket han bör ha insett skulle vara väldigt stor. I bästa fall skulle han klara sig ifrån att bli dömd men alla skulle veta. Bättre att död som en martyr......nästan som Jesus...äcklig jävla råtta till barnamördare som jag ser det, nästan värre än predatoriska monster som Anders Eklund, dessa barn mördas av de som ska vara tryggheten och de som bryr sig i alla lägen. För dessa barn blev det precis tvärtom. Plågade av påstådda sjukdomar och isolation och sedan mördade.

Alternativt förlopp i korthet: Föräldrarna mördar barnen tillsammans och turas om med varsitt barn, den ena mördar och den andra håller fast armarna på barnet för att underlätta. Då blir det ju rättvist med ett mord var. Sedan pussar de varandra och Oskar stryper ömt sin fru till döds. Det enda som återstår är att hänga sig och sedan har alla fått frid. Förklaringar har lämnats så alla kommer att förstå att det var den bästa möjliga lösningen för alla inblandade.

Första fetade: ja absolut är det så. Det verkar otroligt osannolikt att en enda familj skulle ha sådan otur att först båda barnen får diagnos på en ändå väldigt speciell sjukdom och sedan råkar det dessutom vara så att båda föräldrarna är så galna att de sätter sig och planerar för att alla skall dö?

Andra fetade: det låter verkligen helt sjukt och ändå skall vi alltså tro att två personer samtidigt är så galna att de kan göra något sådant men ändå ganska normala förutom trötta och deppiga...
Citera
2019-01-15, 18:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Och hur djävla dumma vore inte polis och utredare om de försökte förvanska något i ett sådant här unikt fall, man kan ju nästan säga världsunikt, det har ju varit svårt att hitta liknande utan att gräva sönder sig i historieböcker.

Som sagt, O är inte misstänkt för att vara en trippelmördande familjeutrotare, ansvaret fördelades gemensamt i den otrevliga sysslan.
Hahahaha - ja, ett av de mer uppmärksammade fallen i Sverige.
... pga att det är extremt ovanligt med familicide och likaså att de gemensamt och i samförstånd planerat och mördat sina döttrar.

Jag erinrar mig två fall just nu - det jag skrev om från Argentina och det som fanns i Quebec. Det finns givetvis fler om man drar in sekter och andra omständigheter som inte går att applicera på detta föräldrapar.
I Quebec överlevde mamman (dömd i flera instanser hur hon än försökte krumbukta) men om jag inte minns fel så var det kraschad ekonomi i centrum och det andra var där de via nåt hoax om växthuseffekten fått för sig att familjen inte hade nån framtid värd att leva och skrev avskedsbrev. En baby överlevde det fruktansvärda.
Senast redigerad av develi 2019-01-15 kl. 18:20.
Citera
2019-01-15, 18:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Repeterar:
Kan du på heder och samvete säga att de här barnen inte hade värk, sömnrubbningar, utmattning efter aktivitet?

Men allvarligt...
Börja med att lämna källor och bevis på att dessa stackars töser verkligen hade just dessa symptomyttringar av den ME-diagnos de erhållit.
ME är en diffus sjukdom med ett vitt spektrum av mer eller mindre diffusa symptom som kan variera såväl mellan olika drabbade som över tid. Hur vet du att inte ex Agnes var på väg att bli frisk? Kanske inte uppvisade några symtom längre?

Majoriteten av barn i Agnes ålder tillfrisknar från sin ME-sjukdom. För de flesta sker detta inom de tre första åren.
Hur kan du då utgå från att Agnes, tvärt emot statistiken, verkligen fortfarande var sjuk?
Dessutom anger du att hon led av värk, ett symptom som inte alltid är för handen vid ME.

Ovanpå detta tillskriver du Moa en radda symtom, trots att vi faktiskt inte alls vet hur flickebarnet mådde.

Så innan du avkräver medpostare att dessa ”på heder och samvete” ska intyga något, bör du kanske först fundera över vilka uppgifter om flickornas egentliga mående som faktiskt finns officiellt. Så vitt jag vet finns det ytterst lite och annars mest tråduppgifter.
Citera
2019-01-15, 18:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men allvarligt...
Börja med att lämna källor och bevis på att dessa stackars töser verkligen hade just dessa symptomyttringar av den ME-diagnos de erhållit.
ME är en diffus sjukdom med ett vitt spektrum av mer eller mindre diffusa symptom som kan variera såväl mellan olika drabbade som över tid. Hur vet du att inte ex Agnes var på väg att bli frisk? Kanske inte uppvisade några symtom längre?

Majoriteten av barn i Agnes ålder tillfrisknar från sin ME-sjukdom. För de flesta sker detta inom de tre första åren.
Hur kan du då utgå från att Agnes, tvärt emot statistiken, verkligen fortfarande var sjuk?
Dessutom anger du att hon led av värk, ett symptom som inte alltid är för handen vid ME.

Ovanpå detta tillskriver du Moa en radda symtom, trots att vi faktiskt inte alls vet hur flickebarnet mådde.

Så innan du avkräver medpostare att dessa ”på heder och samvete” ska intyga något, bör du kanske först fundera över vilka uppgifter om flickornas egentliga mående som faktiskt finns officiellt. Så vitt jag vet finns det ytterst lite och annars mest tråduppgifter.
Men allvarligt..
Så nämnde jag några mycket vanliga symtom vid ME.

Kan doktorn säga, med handen på hjärtat, att barnen inte led?
Citera
2019-01-15, 18:20
Medlem
Citat:
Keep up the good work.
Har du några indikationer på rättsröta?
Sannolikt vill du inte förstå, men att du skulle ha missat att det förekommer fall av rättsröta har jag svårt att tro.

I kommuner, inom myndigheter, i rättsväsendet...
Citera
2019-01-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag håller med dej. Det här med att vissa vill lägga all skuld på O är irriterande. Kvinnor kan väl också hitta på hemska saker. En fundering: Kan O och A ha varit bortresta nån dag, skickar sms att snart är vi hemma. Vid hemkomsten på kvällen upptäcks att det dom kommit överens om redan är igångsatt med hjälp av en kudde. Därefter går det resterande i hög fart och alla livstecken upphör. Det kanske inte var bestämt exakt när det egentligen skulle ske.

Enligt polisen Stefan S på presskonferensen så låg H och barnen i sina sängar när de hittades. Samtliga hade dött av antingen kvävning och / eller strypning. Hur kan då H ha strypt sig själv om hon låg i sin säng? Det är vad jag undrar. Rent teoretiskt sulle det kanske gå, men jag betvivlar det. Sen kan vad som helst ha skett innan. H eller O kan gemensamt ha mördat barnen. Jag har ingen avsikt med att lägga all skuld på O, men det lutar ditåt. I alla fall i slutskedet av mördandet.

Det hela är som ett sämre grekiskt drama. Stackars barn!
Citera
2019-01-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Vilket år var detta? 2017? Du skrev en gång att det var H som körde M en stund. Var det våren 2017 eller 2016. Jag kommer inte ihåg.
Våren 2017 träffade jag Agnes. Med Moa och Oskar kom hon.
Citera
2019-01-15, 18:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Sannolikt vill du inte förstå, men att du skulle ha missat att det förekommer fall av rättsröta har jag svårt att tro.

I kommuner, inom myndigheter, i rättsväsendet...
Svara på frågan istället för att gröta runt om att rättsröta kan förekomma. Själva ordet ger liksom en viss vägledning..

Jag undrade om du såg några tecken på detta gällande JUST DETTA FALL?
Ni har ju grävt i över ett år nu.
Citera
2019-01-15, 18:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Enligt polisen Stefan S på presskonferensen så låg H och barnen i sina sängar när de hittades. Samtliga hade dött av antingen kvävning och / eller strypning. Hur kan då H ha strypt sig själv om hon låg i sin säng? Det är vad jag undrar. Rent teoretiskt sulle det kanske gå, men jag betvivlar det. Sen kan vad som helst ha skett innan. H eller O kan gemensamt ha mördat barnen. Jag har ingen avsikt med att lägga all skuld på O, men det lutar ditåt. I alla fall i slutskedet av mördandet.
Det hela är som ett sämre grekiskt drama. Stackars barn!
Vad indikerar detta?
Tyckande är rätt värdelöst i förhållande till konkret fakta och man brukar väl grunda sina påståenden eller insinuationer på nåt menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in