2019-01-14, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Osäker. Ville inte verka för nyfiken Kan ha varit en underklubb som flyttat från Borlänge till Sandviken. Men medlemmar i underklubb till Bandidos (om det heter underklubb?)

Stödmedlemmar eller s.k. "hang around" kan i princip vilka som helst enskilda personer eller grupper(klubbar) bli.
Man har egentligen inga alls förpliktelser mot i detta fall Bandidos, och kan när man vill säga upp sin bekantskap.
Citera
2019-01-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donX
Vad skrevs? Har inte Facebook så kan inte snoka 🤦‍♂️

Att sitta i ett annat land och få dödsbud på ett av sina älskade barn,är så fruktansvärt. 😢
Jag tror inte att jag tagit in riktigt vad det är som hänt min älskade Alex 💖💖
Att jag aldrig kommer få en kram igen av min egna nallebjörn,inte höra hans raspande hesa röst säga: Jag älskar dig mamma,finns ingen som du...Allt kommer att ordna sig...
Det är så sjukt mycket att ta in....Tack alla som har hört av sig på olika sätt 💖😢💖
Och snälla snälla respektera oss i familjen,från en massa skit snack...Alex är en älskad son,broder o kusin till många.....
R.I.P. Alexander Figgé Olsson vi ses i Nangijala..... 💖💖💖
Citera
2019-01-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Är det seriöst Figgé som dött? Haha vad sjukt, vi har fan knullat ihop. Var bara nåt år sedan som vi knullade med varandra och nu är han död?? Skuld på 1700:-? Till vem? Han brukade inga droger alls i mitten på 2017-2018.

Jo det gjorde han. Han köpte iallafall
Citera
2019-01-14, 18:47
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Osäker. Dom i Sandviken?
Har Bandidos några undergubbar i Ludvika?

Var de inte nån som blev skjuten i huvudet rätt nyligen i Sandviken? Nån som har koll? Vem vet kanske finns samband... Inte var man som är kapabel till det direkt.
Citera
2019-01-14, 18:47
Medlem
Citat:
Är det seriöst Figgé som dött? Haha vad sjukt, vi har fan knullat ihop. Var bara nåt år sedan som vi knullade med varandra och nu är han död?? Skuld på 1700:-? Till vem? Han brukade inga droger alls i mitten på 2017-2018.

Hörde att summan var betydligt större dock 🤔 400k något.. Inga säkra källor på det men..
Citera
2019-01-14, 18:49
Medlem
Okej tidningen påstår att den anhållna är skäligen misstänkt för mord och mordförsök

Samtidigt letar man efter 3 st andra snubbar från ett MC gäng

Så vart.stömmer det inte . Är polaren som förmodligen sitter misstänkt inlåst för att själv klara livhanken , eller har han lurat dit sin polare för att bli mördad ?

Kom igen nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSnow
Nej, det var lite det man var inne på tidigare. Att man inte behöver ha bott där för att det skett där. Jag var av tron att Kvarnsveden var hyfsat fredat med några undantag (som nästan de flesta ställena) men så informerade sambon mig om att det inte alls var så, utan bor mycket svenska missbrukare där.

Om det var dessa eller andra? Vem vet? Allt man kan göra nu är ju att spekulera.. Eller avvakta då, förstås.

Bott 10 månader i Kvarnsveden, väldigt nära platsen detta hände. Jag har mött EN person, dagtid som kvällstid, som gått och rökt på "stan". Det var svårt för mig att se någon annan missbrukare där, förutom mig själv så klart. Vart bor dessa, mer exakt, säger din sambo?

Jag vill bestämt påstå att Kvarnsveden är väldigt fredat, med tanke på dagens situation, missbrukare och HVB(?)-hem där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGKB-FOTO
Att sitta i ett annat land och få dödsbud på ett av sina älskade barn,är så fruktansvärt. 😢
Jag tror inte att jag tagit in riktigt vad det är som hänt min älskade Alex 💖💖
Att jag aldrig kommer få en kram igen av min egna nallebjörn,inte höra hans raspande hesa röst säga: Jag älskar dig mamma,finns ingen som du...Allt kommer att ordna sig...
Det är så sjukt mycket att ta in....Tack alla som har hört av sig på olika sätt 💖😢💖
Och snälla snälla respektera oss i familjen,från en massa skit snack...Alex är en älskad son,broder o kusin till många.....
R.I.P. Alexander Figgé Olsson vi ses i Nangijala..... 💖💖💖

Ah usch.. Kan inte vara lätt för en mor att få ett sånt besked..
Citera
2019-01-14, 18:51
Medlem
Leyfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvHerr
Bott 10 månader i Kvarnsveden, väldigt nära platsen detta hände. Jag har mött EN person, dagtid som kvällstid, som gått och rökt på "stan". Det var svårt för mig att se någon annan missbrukare där, förutom mig själv så klart. Vart bor dessa, mer exakt, säger din sambo?

Jag vill bestämt påstå att Kvarnsveden är väldigt fredat, med tanke på dagens situation, missbrukare och HVB(?)-hem där.
Källgatan
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mbabrtime
Jo det gjorde han. Han köpte iallafall
Sålde han vidare då??
Citera
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Var de inte nån som blev skjuten i huvudet rätt nyligen i Sandviken? Nån som har koll? Vem vet kanske finns samband... Inte var man som är kapabel till det direkt.
Stämmer bra det. Sako fick skallen sönderblåst för c.a halvåret sen. Hade väl kopplingar till dom men inge bevis.
Citera
2019-01-14, 18:54
Medlem
Hardcorebobos avatar
Citat:
Sålde han vidare då??
Var figge bög? Du påstår ju att du är man i andra inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in