2019-01-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tutankhuman
NMR är i Borlänge-centrum nu och delar ut flygblad och pratar om händelsen. En av killarna ska ha en megafon.

Hur hör det till ämnet?
Citera
2019-01-12, 16:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Hur hör det till ämnet?
Om det förekommer en demonstration som handlar om det aktuella brottet så är det väl inom ämnet kan man tycka.
Citera
2019-01-12, 16:38
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Hur hör det till ämnet?

Svårt med logiken? "delar ut flygblad och pratar om händelsen". Om händelsen, idiot! Hur hör din idiotkommentar till ämnet?

Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisnotyours
Hade väl vart bättre om dom varit på tjärna ängar och delat ut dragna handgranater!

Bra idé!
Citera
2019-01-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
BO var jävlar ingen dununge, beblandar man sig med bruschor i sånna kretsar kan en jävligt banal grej leda till en kula. Folk fattar förrän de är en siffra i statistiken.

Om du vet något mer om brottsoffrets förehavanden, vänner/ovänner och ev ide ang motivbild så får du såklart gärna berätta.

Likaså om du har nån aning/ kvalificerad gissning ang gärningsman etc.
Citera
2019-01-12, 17:00
Medlem
Enligt Aftonbladet är den döde skjuten i huvudet...
Ingen från orten som vet något mer om GM eller orsak till skjutningen..
Citera
2019-01-12, 17:02
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldbikerman
Det är några km från Tjärna Ängar, och dessutom ingen naturlig väg därifrån, då området bland annat har en järnväg mellan, och två större villaområden på vardera sidan. Så det kan lika gärna vara något helt annat, lokalt.

Jag känner till området VÄLDIGT väl.

Hade detta varit på Tjärna Ängar eller Jax hade jag inte varit förvånad, men Kvarnsveden är LUGNT, iallafall var det så förr, bodde några somalier o annat kaos uppe vid den lilla pizzerian, om det är så fortfarande vet jag ej.
Citera
2019-01-12, 17:03
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Koppling till han som blev utsatt för mordförsök i våras ? (FB) Misstänkt mordförsök i Borlänge 2018-04-06

Den killen härstammade väl iaf från samma by/byar i västerdalarna dala Järna / Äppelbo och samma ålder.

Jag såg någon på FB som postade en "vila i frid"-bild, och snubben bodde i Dala-Järna tror jag.
Då är det kanske inte frågan om iPodturism längre, utan bönder..
Citera
2019-01-12, 17:10
Medlem
sappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight

Hade detta varit på Tjärna Ängar eller Jax hade jag inte varit förvånad, men Kvarnsveden är LUGNT, iallafall var det så förr, bodde några somalier o annat kaos uppe vid den lilla pizzerian, om det är så fortfarande vet jag ej.

Bor mycket whitetrash i Kvarnsveden och så har det alltid varit, många pundare och det finns en del tungt kriminella. Inte många invandrare bor där ute heller. Skulle vilja påstå att det var ännu värre i Kv förr i tiden. När min far var ung så fanns det gäng från Kv som inte var helt roliga att ha å göra med.

Så jag vet inte riktigt om du känner området VÄLDIGT väl som du säger. För jag blir då iaf inte det minsta förvånad över att ett dåd som detta sker i Kv.
Citera
2019-01-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Koppling till han som blev utsatt för mordförsök i våras ? (FB) Misstänkt mordförsök i Borlänge 2018-04-06

Den killen härstammade väl iaf från samma by/byar i västerdalarna dala Järna / Äppelbo och samma ålder.

Citat:
Det va väl denna killen?

https://www.facebook.com/j*nas.b*youmy

*=o
*=a

Precis. han har dock gjort en ny fb (utan efternamn) , dock hyfsat säker på att det är rätt Jonas pga bilder och släkt/vänner. Denne har satt två hjärtan på offrets pappas fb sida.
Såklart kände dom varandra, vi vet inte hur väl.... men jämnåriga, från samma håla med ca 1500 pers (om dala Järna enl wiki) , båda ”i viss mån i klammeri med rättvisan” och bosatta i Blge numera.
Den ena råkar ut för ett mordförsök å den andra blir mördad inom loppet av ett år.

Gissar fortfarande på att det på nåt sätt hänger ihop även om jag inte vet och inte har nån aning.

Citat:
Droger och småbrott främst vad jag vet. Har inte träffat honom på år så vet inte hur det kan ha utvecklat sig med åren men han betedde sig inte som en torsk iaf. Blåste inte folk och hade inget kraftigt beroende.
Han rörde sig dock mycket bland invandrare och kändes som att han ansträngde sig mycket för att passa in i dessa kretsar.

Citat:
Jag såg någon på FB som postade en "vila i frid"-bild, och snubben bodde i Dala-Järna tror jag.
Då är det kanske inte frågan om iPodturism längre, utan bönder..
Citera
2019-01-12, 17:34
Medlem
Citat:

ja vi kan då konstatera att du knappast känner området väl för då hade du så klart känt till att att några av dom absolut tyngst kriminella personerna i hela stan bor där. deta har inget med några invandrare eller nå nazister och göra. utan tungt kriminella och till alla som sitter och hoppas på att någon ska läcka gm kan ju glömma det direkt. vet man något om det här kan jag lova att man håller käften och inte läcker ut sånt på hela nätet.
Citera
2019-01-12, 17:41
Medlem
Framgaffels avatar
För ett par timmar sedan togs avspärrningarna bort, men för en stund sedan var polisen tillbaka för att undersöka runt den parkerade bilen, som tidigare nämnts i tråden och finns med på bilder i tidningen
Citera
2019-01-12, 18:03
Medlem
Citat:
Kan med 100% säkerhet säga att det är Ale*ander Figgé Olsson som är avliden.

An*ers Nil*son sägs vara den andra skjutne som är allvarligt skadad!
Nån som vet med säkerhet men BO 2 är?

Spekulationer om gärningsman/män?

Kan börja med att fråga varför alla tror att det skulle vara jag som blivit skjuten i borlänge? Jag har inte bott i borlänge på strax över 5 år. suttit hemma i min lägenhet i Vansbro när detta ska ha hänt. Vet inte riktigt vem det är som kom på den idiotiska grejen att jag skulle vara inblandad.. Sitter hemma och familj och vänner hör av sig och tror att jag har blivit skjuten. Se för fn till att ha nått slags bevis innan ni länkar ut min facebook osv.. jättekul att spendera dagen med att lugna ner upprörda familjemedlemmar.
samt folk hör av sig till flickvännen och oxå tror att jag ska ha bnlivit skjuten.
Ni kan gärna få ta bort länken till min sida.
idiotr med för mycket fritid bör stå bakom spridandet, har ni inget bättre för er än att sitta å rota i något ni inte har en jvla aning om ?

MVH AND*EAS NIL*SON!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in