2019-01-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Figge var en bra kille som jag minns honom. Han var trevlig, hade lätt för att få vänner och gjorde rätt för sig. Han hade det jobbigt som ung iaf då jag lärde känna honom men ingen man skulle tro bli skjuten.
Har svårt att se att han gjort bort sig så grovt att att han kunde vänta sig att bli skjuten så det luktar babbe om gm. Men kan ju ha fel, finns sjuka svenskar med.

Förresten Figge är inte från Uppsala, han var från nån by i Dalarna men rörde sig mycket i Uppsala runt äldre tonåren vad jag vet.

På vilket sätt hade han det ”jobbigt ” menar du? Kriminalitet? Droger? Diagonoser? Mobbing? Familje/skolproblem ?
Citera
2019-01-12, 14:09
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Någon som vet vilkens lägenhet på Masergatan som spärrades av? Någon där som är misstänkt? Eller killen som blev skadad som bor där?
Hoppas gärningsmannen grips
Citera
2019-01-12, 14:15
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Naturligtvis kan det röra sig om svenska män, inte minst därför att dödsskjutningen inträffade i Borlänge.

Men i Malmö och Göteborg och troligen Stockholm har det inträffat multipla nattliga skottlossningar som orsakat mer än ett dödsfall, där varken alkohol eller etniska svenskar har varit inblandade.

Korrekt men tidpunkt, plats och veckodag, sent en fredagskväll pekar i en viss riktning. Det är föga troligt att det rör sig om en regelrätt gänguppgörelse men desto troligare att det är en fyllefest som ballat ur. Både NMR och MC-gäng är mycket förtjusta i vilda fyllefester.
Citera
2019-01-12, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Någon som vet vilkens lägenhet på Masergatan som spärrades av? Någon där som är misstänkt? Eller killen som blev skadad som bor där?
Hoppas gärningsmannen grips

Någon tidning visade avspärrningar vid sporthallen , inte vid någon lägenhet på Masergatan ......
Citera
2019-01-12, 14:19
Medlem
Framgaffels avatar
Tidigare i tråden nämndes att en Andr*a* Nil*son skulle vara inblandad på något sätt, nu har även jag hört det namnet, samt att en Kristoff*r H*inon*n (*=e) på något sätt också har med detta att göra.
Citera
2019-01-12, 14:30
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voidworth
Varför skulle man ha samma skuld som en muslimsk våldtäktsman för att man äter billys till middag?

Ni stadsbor har näsan i vädret en hel del med tanke på hur hunsade ni blir av era olojala kvinnor.

Vi svenskar ska vara vänner och stötta varandra. Vi behöver inte bryta sammanhållning ännu mer med epitetet lånade från engelskan, sånt är för småtjejer som mobbar varandra.

Tack, bra skrivet. Jag är förbaskat trött på WT-tugget. Man behöver inte tycka att alla kategorier av svenskar är toppen och man kan avsky kriminella, men att likställa svenskar som står långt ner på den sociala stegen med babbar som inte har på vår sociala stege att göra är direkt skadligt.
Citera
2019-01-12, 14:34
Medlem
BO var jävlar ingen dununge, beblandar man sig med bruschor i sånna kretsar kan en jävligt banal grej leda till en kula. Folk fattar förrän de är en siffra i statistiken.
Senast redigerad av cerious 2019-01-12 kl. 14:36. Anledning: Stavfel
Citera
2019-01-12, 14:35
Medlem
tutankhumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Tidigare i tråden nämndes att en Andr*a* Nil*son skulle vara inblandad på något sätt, nu har även jag hört det namnet, samt att en Kristoff*r H*inon*n (*=e) på något sätt också har med detta att göra.

Jag har också hört H*inon*n, som väl har kopplingar till J*kka K*mp*v*ori? Minns från min ungdom att denne J*kka ofta var i bråk med somalierna.
Citera
2019-01-12, 15:03
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Vad ska * bytas ut mot?
J. K.
Kristoffer Heinonen, tycker jag känner igen efternamnet. TJejen som dömdes för mordet i Långshyttan, hade hon det efternamnet också?
Inte för att det gör hit, men tankarna snurrat.

Hur som helst, vilka är Kristoffer och Jokka?
Citera
2019-01-12, 15:03
Bannlyst
Hahah shit vilka pajaser ni är!

Så ni menar att K heinonen är inblandad i det här?
Citera
2019-01-12, 15:05
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkad
Ev. Inblandad
https://www.facebook.com/re5pect.4.me

Helt ärligt, tatuera händerna och halsen men inget annat, vad i hela friden!
Citera
2019-01-12, 15:06
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Jag vet inget mer än det som spekuleras här.
Vet du nått så kom med det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in