Citat:
Ursprungligen postat av
drunknar
Polisen har väl inte avslöjat vem av barnen som hade spår av lugnande i sig? Eller har jag missat det? Min teori är att det var Moa som hade spår av lugnande i sig efter manipulerad ME-diagnos.
Rektorn kanske var precis den typ av människa som behövdes för att föräldrarna skulle kunna få sin hemundervisning godkänd, en godtrogen och konflikträdd person med respekt för utbildade akademiker som dessa fasadmänniskor var. Kanske att läkaren/läkarna som ställde ME-diagnoserna var samma typ av människa som rektorn och inte hade mod att utmana föräldrarnas vilja att få diagnoserna ställda. Man skulle till och med kunna tänka sig att de valt ut läkare med denna typ av svaghet för att kunna få igenom manipulerade falska diagnoser. Allt spekulation givetvis men spinner vidare på de narcissistteorier som presenterats av div användare den senaste tiden. Båda diagnoserna kan vara felaktiga och använts för att kontrollera och bryta ner döttrarna. ME är den perfekta sjukdomen att använda sig av i sådana fall med diagnossvårigheterna.
Det var Agnes som hade det, enligt polisen, annars hade jag inte skrivit det. Detta gör att handlingarna i skräckens hus kan förklaras med att Moa på något sätt var avskärmad från de värsta skräckupplevelserna. Hur kommer det sig, var hon redan död då? Vad var det hon slapp uppleva? Varför ansåg båda de vuxna och den "nästan vuxna" (ordval: O) att de behövde lugna ned sig? Lugnande tas
vid behov. Höll O korsförhör med någon av dem? Hotade han med att ta livet av sig? Våndades han över konferensen som han kanske inte orkat planera? Hade Moa spelat dåligt på pianot?
Varför hade de lugnande mediciner hemma?