Citat:
Ursprungligen postat av
Monday1
Som det ser ut nu så är ca 10000 hushåll utan ström sedan stormen! och kommer att vara det ca 14 dagar till enligt prognos! Haha , Alla jävla miljöpartister o Zozzar som gick o köpte en el-bil för 150k högre i pris mot en motsvarande bensin bil , Vad ska dom göra nu --Ingen el att ladda skiten med och kan inte ens ladda telefonen i bilen . Bilen är totalt värdelös nu ! Ok jag vet att inte alla 10000 av dom strömlösa har elbilar men dom som har kanske vill åka ut till sitt sommar-ställe tex 20 mil från stan / där det finns el! Men dom kommer dit men inte därifrån , Hur faan gör dom nu? Känns rätt off att behöva ha ett diesel aggregat i bilen för att kunna ladda. Så kära idioter ( ni som gick på elbils-fällan ) hur gör ni nu ? Och hur tänker ni?
Måste jag säga att jag tycker det är så jävla rätt rätt åt er som är så jävla korkade som köpte elbil bara för att MP och S styr era val i livet!
Det är nog ett icke-problem..
I sverige finns det endast 5.300 privatägda elbilar!
Jag tror nog att alla som äger en elbil har rätt gott om pengar, och de flesta elbilsägre har även en bensin eller dieselbil i garaget.
Själv har jag en E klass diesel som jag kan använda för längre resor.
Elbilen används som vardagsbil, för minsta möjliga milkostnad.
För min del kan jag räkna hem det högre inköpspriset eftersom jag kör väldigt mycket.
Men kortfattat kan man säga att elbilen är och förblir en nischprodukt bland de 5 miljoner personbilar vi har i sverige.