2019-01-10, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av violettemoon
Om det är en kraftig lite äldre kvinnlig polis med pondus och erfarenhet i kombination med en manlig så kan det bli bra , men de där unga sminkade små snärterna som ser ut att vara 162 cm/ 54 kilo? Inte så respektingivande och nuförtiden med dessa hårdhudade kriminella med helt annan kvinnosyn och syn på polis och samhälle... Det går inte.

"en kraftig lite äldre kvinna med pondus" Det min vän är en oxymoron. Exakt vad har vi då? En fet kärring. Det ger inga pluspoäng. Inser du att rörelse, muskler och hårdhet är a och o i yrket? En fet mjuk gammal kärring går inte hem hos varken knarkare eller bladingar.
Citera
2019-01-10, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Har det att göra med om man är man eller kvinna för att man som polis blir bestulen på sitt vapen?

En fråga man ställer om man är en hen eller kärring. En normal välutbildat polis har den kroppsvikten och kunskapen att det inte sker. Ett annat bevis på att kärringar inte ska vara beväpnade är att de glömmer sina vapen på diverse toaletter de besöker. På Mc Donalds har man på flera restauranger börjat skämta om detta faktum. Den toalettansvarige har flera gånger varit tvungen att ringa polis för att kollegor tappat revolver vi besök. Samtliga var kvinnor.
Citera
2019-01-10, 07:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Ytterligare ett exempel varför man inte ska ha kvinnliga poliser i yttre tjänst, dom är en säkerhetsrisk.

Vad händer om en stor person går bananas, när dom inte ens kan manövrera ut en person jag hade kunna plocka med en hand.

Men obeväpnade förståndshandikappade kan de meja ner
Citera
2019-01-10, 07:19
Medlem
Rikspsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det här hade kunnat sluta hur illa som helst. Man hade velat veta om poliserna blev fysiska först och i så fall varför de inte väntade på förstärkning. Två personer varav en kvinna på en fullvuxen man är högst tveksamt. Särskilt om han är drogpåverkad eller av det större slaget.

Vi ser också några mongolider som står runt poliserna och säger "eyyy...eyyy" och vägrar backa. Personen som filmar gör det i alla fall på avstånd.

Det är ovanligt att personer försöker tillgripa polisens tjänstevapen. Om personen var drogpåverkad kan det vara något infall. Men annars gissar jag att den här personen har en del vapenvana. Det är lätt att förstå att tar man polisens vapen i den här situationen så kommer polisen skjuta en om inte du själv skjuter först. Det är sannolikt mot denna bakgrund som GM är åtalad för mordförsök. Vilket på ett sätt förvånar mig eftersom att man kan göra nästan vad som helst i Sverige utan att bli åtalad för det, så länge inte ett skjutvapen är involverat. Hugga en kniv i buken till exempel räknas i normalfallet som misshandel, men borde vara mordförsök.
Att hugga någon i buken räknas visst som mordförsök, från midjan och neråt och även armar är grov misshandel resten är mordförsök
Citera
2019-01-10, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
En fråga man ställer om man är en hen eller kärring. En normal välutbildat polis har den kroppsvikten och kunskapen att det inte sker. Ett annat bevis på att kärringar inte ska vara beväpnade är att de glömmer sina vapen på diverse toaletter de besöker. På Mc Donalds har man på flera restauranger börjat skämta om detta faktum. Den toalettansvarige har flera gånger varit tvungen att ringa polis för att kollegor tappat revolver vi besök. Samtliga var kvinnor.
Sedan när började svensk polis att bära revolver? Trodde deras tjänstevapen var en pistol.
Citera
2019-01-10, 07:41
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Går det att se klippet utan att behöva ge klick pengar till Aftonbladet?

Är ju lite nyfiken, men inte tillräckligt nyfiken för att stödja den skitjournalistiken varit ren i över fem år från att ge kvällspressen pengar och vill inte ta ett återfall..
Citera
2019-01-10, 07:43
Medlem
mjohan84s avatar
Tyckte också det var sjukt med två kvinnor där men det finns ju fler poliser i bakgrunden , kolla polisbussen... dessutom är det en manlig polis som börjar vifta med batongen
Citera
2019-01-10, 07:45
Medlem
Rikspsykoss avatar
Kan ju knappast vara ok att polisen med batongen springer omkring och slår folk som står brevid
Citera
2019-01-10, 07:51
Medlem
Om jag blir utsatt för våld och ringer Polisen så vill jag INTE att det kommer två blonda näpna små poliser med hästsvans och läppglans. Jag vill att det kommer TVÅ STORA REJÄLA Poliser som kan skydda mig och faktiskt rädda mig. Poliserna får gärna vara kvinnliga men då STORA damer med muskler. Snärtorna med hästsvans kan sitta på kontoret.
Citera
2019-01-10, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Ytterligare ett exempel varför man inte ska ha kvinnliga poliser i yttre tjänst, dom är en säkerhetsrisk.

Vad händer om en stor person går bananas, när dom inte ens kan manövrera ut en person jag hade kunna plocka med en hand.

Citat:
Ursprungligen postat av afrosvensken
Vi har alltså en testosteronfylld primitiv människa från landet X som brottar ner två kvinnliga Svenska poliser? Någon som inser att det kanske är olämpligt att sträva efter 50/50 splittring av könen inom poliskåren?

Så hade vi polisen som glömde sitt tjänstevapen på en offentlig toalett för några år sedan. Det var ju föga oväntat en man.
Ett utmärkt exempel på varför man inte ska ha manliga poliser i yttre tjänst eller olämplighten i att sträva efter fler män inom poliskåren kanske?
Citera
2019-01-10, 08:15
Medlem
88g14flashplants avatar
Det behövs bättre genus- och Värdegrundspedagogik på polishögskolan så att händelser som denna inte upprepar sig.
Citera
2019-01-10, 08:29
Medlem
Twofishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikspsykos
Kan ju knappast vara ok att polisen med batongen springer omkring och slår folk som står brevid

De fick ett flertal uppmaningar att backa undan. Vad är syftet med att stå så nära? Kanske att hjälpa sin vän komma loss.

Personer som höll lite avstånd såg inte ut att bli slagna.

Helt rätt av anslutande poliser att agera med lite pondus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in