2018-11-04, 17:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Kan det inte vara så enkelt att många på dejtingsidor vill ha en annan slags sex än de som lever i relationer?

Man söker kickar, inte trygghet. Därför avstår många från relationer. Detta gäller båda kön.

Det finns ju lika många anledningar som människor att vara på en dejtingsajt. Har märkt att vissa kvinnor vill bli uppvaktade, säkert av flera män, men kanske också bara av en specifikt, utan att vilja ha mer än så (utan att ens ses eller ha sex).

Andra vill ha sexuella träffar, ytterligare andra vill träffa en framtida partner.
Eftersom unga har mindre sex än tidigare borde inte det främsta skälet till att använda dejtingappen vara sex utan något annat. Unga kvinnor lär ha mindre sex än unga män.
Tvärtom mot vad många tycks tro.
Citera
2018-11-04, 18:28
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Eftersom unga har mindre sex än tidigare borde inte det främsta skälet till att använda dejtingappen vara sex utan något annat. Unga kvinnor lär ha mindre sex än unga män.
Säkert, men jag är i lägre medelåldern och har dejtat kvinnor mellan 30-50, så jag vet inte hur yngre dejtar egentligen. Men jag tror att anledningarna är lika skiftande i alla åldrar, liksom siffrorna att kvinnor får betydligt fler kontakter än män på sidorna.

Tror det spelar väldigt lite roll om det finns 10 kvinnor eller 100 kvinnor på t ex Tinder, de får fortfarande t ex 500 kontakter, medan om det teoretiskt sett gick 1 man på 10 kvinnor skulle de fortfarande bara få 5 kontakter. Kvinnor är kräsnare helt enkelt.
Citera
2018-11-05, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombastican
Så efter att ha studerat fenomenet MGTOW, kan man enkelt komma till slutsatsen att detta är misslyckade individer som har blivit nekade så många gånger att de skapar en klubb där de "väljer" bort kvinnorna eftersom de bara vill ha pengar eller byter upp sig så fort det går.

Vad fan är MGTOW?
Citera
2019-01-08, 11:54
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Vad är problemet med att vara självcentrerad? MGTOW handlar om att lägga fokus på sig själv och förbättra sig själv.

Att vara självcentrerad hänger ofta ihop med dålig förståelse för omgivningen och en högre nivå av olycka. MGTOW handlar om att man har bildat väldigt negativa bilder på omvärlden som gjort att man blivit väldigt bitter, dömande och även hatisk. Man lever i en hård dömande värld och orkar/vågar därför inte heller gå in i den och utvecklas vidare, utan fastnar i en dömande begreppsvärld där utrymme för ärlig närhet är oerhört mycket lägre. Det är helt enkelt exempel på olycka, både för en själv och för andra omkring en.

Att däremot hitta energin till att fokusera på sig själv är inte det som jag beskriver. Att vara självcentrerad är en negativ och osund variant, som skapar stängda perspektiv och okunskap. Att hitta energin att fokusera på sig själv är en positiv variant, som handlar om positiva spiraler och att tro på sig själv. Dessa är inte helt separata utan kan blandas med varandra, men måste ändå påtalas som separata fenomen.

Citat:
Jag har nog aldrig varit så glad som nog när jag kunnat fokusera på mig själv och mina pengar varit mina (förutom den stora mängd staten tar som jag aldrig kommer få se igen). Köpt eget boende, kan leva gott, upptäcka världen.

Trevligt att höra att du funnit bra energi, och visst kommer en del av sådan ur att man haft det stundvis tufft. Däremot har du visst det fått nytta av precis det system som du stödjer. Det är anledningen till att du har haft skola och välfärd hela ditt liv. Du har fått och kommer att få vård (även om det finns framtida utmaningar med hur den vården kan utvecklas) och du har fått utbildning, trygghet och ett uppbyggt samhälle som upprätthåller alla aspekter omkring dig utan att du tänker på det. Utan skattesystem så hade du kunnat du vänta dig höga nivåer av kriminalitet, otrygghet, förstörda vägar, etc. Du hade eventuellt inte ens varit en av dem som överlevt, då du inte kan räkna med att du suttit i "den trevliga sitsen" utifrån ett samhälle som fullkomligt saknade supportsystem. Sannolikheten att exempelvist någon knivrånat dig hade varit större, medan numera är det förmodligen inget du oroar dig för. Man kan alltså klaga över skattesystem och välfärdsbrister, men det finns helt klart mer bakom din situation än just dina egna efforts.

Citat:
Jag håller annars med om att det blivit mycket könskrig sedan MGTOW blivit kapat av incels.

Ja, tyvärr är det tider av könskrig numera. Trevligt att för omväxlingens skull höra någon som har perspektiv på det snarare än att bara se folk som är "deltagare" i könskriget. På så vis uppfattar jag dig som en sund och smart person som kommer kunna bidra till den goda utvecklingen.

Citat:
Hur kan de vara farligare? Håller MGTOW någon som helst politisk makt eller möjlighet till det?

Allt är ju inbakat i vartannat. Att MGTOW-idéer påverkar idéer av makthavare tror jag absolut på. Eventuellt sitter MGTOW-personer på starka maktposter själva. Det handlar i stort om att man utvecklar ett samhälle där vi separerar oss och minskar förmågan till sympati och samarbete med varandra, vilket är i princip det som MGTOW bygger på. Sen finns ju alltid risken för nån som "tappar koncepten" och gör någon typ av attack. Att sitta på höga nivåer av offermentalitet är sannolikt farligare hos män då de verkar vara mer benägna att utåtagera fysiskt och är förmodligen farligare när de gör det också.
Citera
2019-01-08, 11:59
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF

Ja, det är intressant statistik och intressant hur snubbar på Flashback och Youtube endast tycks se en typ av kvinnor, trots att det finns så mycket som talar emot dessa stereotyper. Det är nästan som om jag inte räknas som kvinna såvitt jag inte gör dessa "fel" som de definierar kvinnor utifrån. Jag är kvinna när jag är otrogen men typ irrelevant som kvinna när jag inte sysslar med Tinder, smink, ONS, etc. Det är tydligt att det är något som är fel i deras verklighetsbeskrivning.
Citera
2019-01-08, 14:10
Bannlyst
MGTOWARE är bra män, riktigt goda och intelligenta män, skulle jag vilja säga då jag samtalat med en del av dem samt är en prenumerant på LFA's videor. https://www.youtube.com/watch?v=IBwQ6KFExjc

Vilket ögongodis! Snygg som satan, skärpt som få och delar med sig av sin kunskap!

Jag har all respekt för dessa MGTOW män! Ta en titt på dagens feminazi så fattar ni att MGTOW är svaret på kvinnors feminism som gått överstyr.

All heder åt MGTOW rörelsen!
Senast redigerad av Vildblom 2019-01-08 kl. 14:26.
Citera
2019-01-08, 16:00
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
MGTOWARE är bra män, riktigt goda och intelligenta män, skulle jag vilja säga då jag samtalat med en del av dem samt är en prenumerant på LFA's videor. https://www.youtube.com/watch?v=IBwQ6KFExjc

Vilket ögongodis! Snygg som satan, skärpt som få och delar med sig av sin kunskap!

Jag har all respekt för dessa MGTOW män! Ta en titt på dagens feminazi så fattar ni att MGTOW är svaret på kvinnors feminism som gått överstyr.

Frågan är: vad vill du MGTOW-män? Sedan är han i videon nog inte MGTOW utan bara en snubbe som vill tjäna en buck och svara på frågor från tittare ungefär. Sedan vill han inte ha dig. Måste pussyblocka feminister som du.
Citera
2019-01-08, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Frågan är: vad vill du MGTOW-män? Sedan är han i videon nog inte MGTOW utan bara en snubbe som vill tjäna en buck och svara på frågor från tittare ungefär. Sedan vill han inte ha dig. Måste pussyblocka feminister som du.
Jag respekterar deras val att inte ha med kvinnor att göra efter att ha blivit så fullständigt krossade både finansiellt, emotionellt och på alla de sätt man kan tänka sig, att de helt tappat sugen. Detta kan jag förstå efter att ha sett hur en del kvinnor är. Många av dem är faktiskt väldigt hårda och kalla. Sådant har jag mycket svårt för och tar därför männens parti. Jag är långt från en feminazi, låångt från. LFA är en garanterad MGTOW, det lovar jag dig. Han pumpar och dumpar som mest.
Citera
2019-01-08, 17:14
Medlem
Citat:

Jag hade aldrig hört talas om detta tidigare och kollade bl a på länken du klistrade in och jag måste vara ärlig och säga att det var det fjantigaste svammel jag hört.
Vuxna män (ja, nu kallar inte jag dom för män precis) som mer eller mindre sitter och lipar och skyller på sina tillkortakommanden på andra, vilka pissluffare.

Om man skyller sin ensamhet, sina misslyckanden på andra så är man ingen riktig man, en riktig man tar tag i problemet och löser det, han sitter inte och lipar på internet och skyller på alla andra.

MGTOW rörlsen är sannerligen det fjantigaste jag sett/läst på länge.
Citera
2019-01-08, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av proctorian
Jag hade aldrig hört talas om detta tidigare och kollade bl a på länken du klistrade in och jag måste vara ärlig och säga att det var det fjantigaste svammel jag hört.
Vuxna män (ja, nu kallar inte jag dom för män precis) som mer eller mindre sitter och lipar och skyller på sina tillkortakommanden på andra, vilka pissluffare.

Om man skyller sin ensamhet, sina misslyckanden på andra så är man ingen riktig man, en riktig man tar tag i problemet och löser det, han sitter inte och lipar på internet och skyller på alla andra.

MGTOW rörlsen är sannerligen det fjantigaste jag sett/läst på länge.
De skyller inte på någon, detta är män som blivit helt överfuckade av sina frugor. De har gjort misstagen att gifta sig och tillägna sina liv till kvinnor som låtsats vara bra människor men som sedan visat sig vara ute efter en finansiell vinst på äktenskapet. Sådant är vanligare i USA med deras äktenskapslagar så troligen inget man råkar på i Sverige men däröver är det hemskt. Det räcker liksom inte bara med en skilsmässa däröver heller utan frugan ska ha underhåll för resten av livet så du får alltså jobba och betala stora summor till din f.d. som du kanske hatar. Inget konstigt alls att MGTOW rörelsen skapats.
Citera
2019-01-08, 23:39
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombastican
Så efter att ha studerat fenomenet MGTOW, kan man enkelt komma till slutsatsen att detta är misslyckade individer som har blivit nekade så många gånger att de skapar en klubb där de "väljer" bort kvinnorna eftersom de bara vill ha pengar eller byter upp sig så fort det går.

En majoritet av dessa nyblivna homofiler brukar gå efter de absolut värsta tjejerna, sådana som är ute och festar hela tiden och älskar pengar och upplevelser. De baserar sedan hela sin beta ideologi på dessa kvinnor, istället för att faktiskt möta riktiga kvinnor som har mer att erbjuda även om de säkert skulle bli nekade av dem också.

En majoritet av MGTOW pojkarna är sådana som satt och läste The Game och andra skitböcker som innehöll hur man skulle manipulera tjejer för att ligga.

Vad skall vi göra med dessa individer, det är ju klart att de inte kommer att föröka sig på ett naturligt vis men de är ändå en del av samhället.

Jag vägrar fördjupa mig i vad det är, men vid första anblicken verkar det vara en sån där nättrend som säkert regisserats som clickbait från någon hipster-redaktion som försöker trolla autister på nätet. Samma med Flat Earth.
Citera
2019-01-08, 23:48
Medlem
Citat:
De skyller inte på någon, detta är män som blivit helt överfuckade av sina frugor. De har gjort misstagen att gifta sig och tillägna sina liv till kvinnor som låtsats vara bra människor men som sedan visat sig vara ute efter en finansiell vinst på äktenskapet. Sådant är vanligare i USA med deras äktenskapslagar så troligen inget man råkar på i Sverige men däröver är det hemskt. Det räcker liksom inte bara med en skilsmässa däröver heller utan frugan ska ha underhåll för resten av livet så du får alltså jobba och betala stora summor till din f.d. som du kanske hatar. Inget konstigt alls att MGTOW rörelsen skapats.

Nu är du helt ute och cyklar, sök på YT så hittar du övervägande del asociala, griniga gnälliga pojkar/gubbar som aldrig varit gifta så dina påstående är rena luftslott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in