2019-01-07, 17:56
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HisShadow
Citat av Göran Zachrisson:
"Greenerna är så snabba att bollen inte stannar förrän den slutat rulla."

En annan är ju: "Greenen ser ut som en fläskkotlett, fast mindre!" 😄
Citera
2019-01-07, 18:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Aftonbladet är på honom igen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/p6aPBX/han-korde-upp-pa-trottoaren

Märkligt om han skulle köra upp på trottoaren och in i en annan bil:
Zachrissons bil ska även ha kört upp på en trottoar vid en matbutik, och sedan in en mötande bil, skriver Expressen. Vittnen ska ha konfronterat Zachrisson. De ansåg att golfprofilen var kraftigt berusad och tillkallade polis.
Detta med 0.66 promille (endast). Så redlös är man väl inte vid 0.66 promille?

Klart han ska ha ett rimligt straff, men tycker inte han behöver hängas ut så här. Säger jag som uppskattar hans "märkliga" golfkommentarer
Citera
2019-01-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Om det är ett problem eller inte avgörs väl av åhörarna. Han, om det var Zachrisson, hade en kvinna som medrapportör och hon lär ha haft fullt upp med att hantera GZ:s inpass "om spelares bakgrund och anekdoter". Det kan ju vara trevliga inlägg om "spelares bakgrund och anekdoter", men det inlägg som skapade rubriker väckte anstöt då det var uppenbart antisionistiskt och snudd på nazze-retrorik från 1940-talet.

Det är skillnad på att berätta om en spelares "bakgrund" om det har relevans för att en spelare återvänt efter en dom om doping eller liknande. Men när det gäller egenskaper som fysiskt ursprung/etnicitet eller religion så hör det inte till vad kommentatorerna normalt förmedlar publikt.
Det var när GZ kommenterade US masters - heter den så - för ca. 8 år sedan med Helen Alfredsson som Helen fick försöka tysta ner honom. Vilket inte var så lätt. Blev själv förvånad över att detta inte togs upp eller uppmärksammades mer för övrigt.
Citera
2019-01-07, 18:14
Medlem
Tråkigt. Han är en levande legend och han var väldigt passande som golfkommentator. Läser alltid hans alster i golftidningen. Han lärde mig förstå golfen, spela kunde jag redan innan.
Citera
2019-01-07, 18:37
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Aftonbladet är på honom igen.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/p6aPBX/han-korde-upp-pa-trottoaren

Märkligt om han skulle köra upp på trottoaren och in i en annan bil:
Zachrissons bil ska även ha kört upp på en trottoar vid en matbutik, och sedan in en mötande bil, skriver Expressen. Vittnen ska ha konfronterat Zachrisson. De ansåg att golfprofilen var kraftigt berusad och tillkallade polis.
Detta med 0.66 promille (endast). Så redlös är man väl inte vid 0.66 promille?

Som jag skrev tidigare blåste han 0,66 milligram/liter, vilket motsvarar ungefär 1,3 promille.
Citera
2019-01-07, 18:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Som jag skrev tidigare blåste han 0,66 milligram/liter, vilket motsvarar ungefär 1,3 promille.

Oj, jaha tack för info!
Citera
2019-01-07, 18:54
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Det motsvarar väl nästan två flaskor vin...?

Sen måste man ju såklart beakta vikt och tolerans osv
Citera
2019-01-07, 19:25
Medlem
Karln har ju uppenbarligen alkoholproblem. Han medger att han satt sig och kört trots att han druckit. Han svarar också lite kryptiskt på om han har problem "alkohol är ju en sjukdom". Han har sedan valt att inte nämna inciudenten med att han krockat. Tragiskt att han hamnat i detta.
Citera
2019-01-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Blir han av med körkortet eller får han en varning nu?

Körkortet ryker vanligtvis redan vid 0,2, över en promille är grovt rattfylleri, nu är han iof så gammal så han klarar sig nog undan med dagsböter skulle jag tippa
Citera
2019-01-07, 19:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Göran Zachrisson är en person som alltid framställt sig som bättre, förmer och finare än andra människor. Nu visar det sig att han är ett kriminellt svin som tycker det är ok att riskera andra människors liv genom att köra rattfull. Dessutom lägger han inte korten på borden.

WT
Tycker jag inte alls han gjort något för att framställa sig själv som bättre. Möjligen har han försökt framställa vissa golfspelare som legender i evighet för att de lyckats pricka in en major en gång i deras 20-åriga karriär. Tror det har med rösten att göra, lite som Martin Åslund på Viasat fotboll. Kan inte förklara vad det är i rösten men för mig är den behaglig men jag vet att andra uppfattar rösten som att de försöker göra sig förmer.

Trist med rattfyllan, har själv haft två föräldrar där det gått snabbt utför med demensen men tack och lov ingen rattfylla för det hann jag förhindra i god tid. Såg demensen komma vid GZs senaste TV-sändningar.
Citera
2019-01-07, 19:34
Medlem
Han får väl ändå utan körkort köra den där lilla bilen som man på TV ser köras på golfbanor? Kanske får man fläska på med stora mängder brännvin då utan att någon bryr sig.
Citera
2019-01-07, 19:38
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Göran Zachrisson är en person som alltid framställt sig som bättre, förmer och finare än andra människor.
WT

Snacka skit. Fan har du fått det ifrån?

On topic: Lågt att köra påverkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in