2019-01-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tisslatorparn
Nja, jag har beskrivit Conny utifrån en bild som är tagen i mitten av 90-talet och där ser han inte direkt atletisk ut. Han är inte heller överdrivet lång i jämförelse med dom andra på bilden så jag utgick ifrån att han är av medellängd.
Ursäkta, men ven f-n är Conny och vad har han med det hela att göra?
Citera
2019-01-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Enligt initierad information som jag har fått ta del av de senaste dagarna framgår det att Helenas systrar inte ger något alls för GW:s teori. De hävdar att GW inte är det minsta insatt i polisens utredning angående de nya uppgifterna som har framkommit - vilket ju Lars Johansson också har varit mycket tydlig med. Vi får alltså bekräftat att GW är helt utestängd från den senare delen av utredningen - ändå "vet" han att Skövde-polisen har fel man. Ofattbart att han får sitta helt oemotsagd eller ifrågasatt och basunera ut "sin sanning" i tv på det sättet som han gör. Snacka om att göra utredningen en björntjänst!
Och inte nog med att GW är akterseglad och utestängd från utredningen, jag tror att GW har ett sjukt intresse av att vilja verka "säker" för imagens skull samt har ett lika sjukt intresse för att vilja sälja böcker och få feta arvoden från tv.

När det gäller "mannen med pilotglasögon" ska systrarna känna att bitarna alltmer faller på plats med honom.

Men klart är att GW INTE har insyn i den senare delen av utredningen - och detta kommer från folk med insyn!

Och? det betyder väl inte att Skövde polisen är rätt ute bara för att systrarna inte "ger något" för GW:s teori. Det är klart att dom inte kan ge något för den när dom inte vet ett skvatt om vad GW har kommit fram till.
GW har varit ödmjuk, sträckt ut handen och sagt att om Skövde polisen vill kan dom kontakta honom så ska dom få alla hans uppgifter men detta har alltså inte skett. Glöm inte att han härmed riskerar hela sitt anseende som "mästerdetektiv" (något han aldrig göra om han trodde att han var fel ute).

Vilka är det då som inte vill lösa fallet? Hur kan man inte vilja ha ytterligare information och inte vilja ha nya infallsvinklar i ett olöst mordfall? Hur seriös är man då? Nej stolta, prestige-stinna Kling och Klang-utredare är vad dagens utredare är. Helena-fallet är en enda stor skandal och GW skulle aldrig frivilligt röra den här smutsiga byken om han inte hade något väsentligt att tillföra. Han hade fel en gång tidigare med PR -96 och alla vet att GW är otroligt envis och verkligen brinner för att fallet ska få en lösning.
Du kan sluta att kasta skit på GW nu Ugglan för det är inte han som är boven i dramat, han vill inget hellre än att hjälpa till men Skövde polisen sätter av någon outgrundlig anledning käppar i hjulen när dom blir erbjudna att få GW:s misstänkta serverade på ett guldfat!

Nej dagens utredare kan inte vara seriösa, det är något som är gravt fel när det gäller hanteringen av det här fallet.
Skulle det dessutom visa sig att GW har rätt skulle polisen tappa ansiktet helt, oj vilken prakt-skandal! Något sådant får bara inte hända, dom skulle framstå som idioter om GW har rätt så jag förstår på ett sätt varför dom inte vågar kontakta honom. Hur kul är det att bli till offentligt åtlöje för total inkompetens?

När jag läser ditt långa och märkliga inlägg Ugglan (som jag nu svarar på) får jag känslan av att även du är livrädd för att GW:s uppgifter ska få se dagens ljus men du är väl inte polis så det måste ju vara p.g.a. någon helt annan anledning.

Och du lägg ner snacket om "riktade auktioner" och agendor bara för att BW tillfälligt diskuteras, är det någon som har en agenda i den här tråden så är det du.
Senast redigerad av Tisslatorparn 2019-01-06 kl. 17:09.
Citera
2019-01-06, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Ursäkta, men ven f-n är Conny och vad har han med det hela att göra?

Han har inget med det här att göra så jag förstår inte heller alla konsiga frågor om honom.

Conny är BW:s farsa.
Citera
2019-01-06, 17:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisslatorparn
Helenas-systrar har kanske grepp om vissa samband och indicier i Skövde-polisens nuvarande så kallade utredning (konstgjord andning för att hålla fallet vid liv) men dom vet å andra sidan inte ett smack om vad GW har så vad är skillnaden? Jag förstår inte alls din "poäng".

Nej GW har inte insyn i polisens nuvarande (s.k.) utredning, men GW vet garanterat identiteten på "pilot" och den killen är inte en av GW:s misstänkta.

Min fetmarkering.

Ja, GW borde veta vem "mannen med pilotglasögon" är, annars skulle han aldrig kunna uttala sig som han gör. Han skriver i sin bok att ingen de tre som varit huvudmisstänkta, är gm, enligt honom. Visste han inte identiteten på MMPG, så hade han inte kunnat ha någon uppfattning om honom i sakfrågan.

Det är inte omöjligt att GW jobbar med en egen utredning om detta fall, ev. tillsammans med någon/några utredare (dock ej tillhörande Skövde-polisen, då).
Citera
2019-01-06, 18:01
Medlem
Pajosvs avatar
Lite fler länkar: (Kan finnas dubbletter)

https://www.expressen.se/gt/gw-jag-vet-vilka-som-dodade-forsvunna-helena/

https://www.expressen.se/gt/systerns-vadjan-till-forsvunna-helenas-misstankte-mordare/

http://www.gp.se/nyheter/västsverige/25-år-senare-helena-andersson-är-fortfarande-försvunnen-1.4355813

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6733922

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6733779

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6724819

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6718551

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=7117446

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6716730

https://www.expressen.se/gt/helena-22-delade-taxi-med-mystiske-mannen/

http://crimecentral.se/2018/06/02/helena-andersson-fallet-kan-vara-preskriberat/
Senast redigerad av Pajosv 2019-01-06 kl. 18:43.
Citera
2019-01-06, 18:20
Medlem
Satte mig och tittade på ett avsnitt av "Svenska fall för FBI" som Ugglan hyllade så för ett tag sedan.
Såg avsnittet om mordet på Ramone i Hallstahammar 2008.
Det jag tog till mig från programmet var slutorden från Bo Åström, särskilt det fetade!

"Det är ju naturligtvis så att Mr. X har varit misstänkt i polisens utredning också.
På grund utav att han har haft egendom som tillhör Ramone i sin besittning i väldigt, väldigt nära anslutning till hennes död.
Men, misstankarna lades ner emot Mr. X av en anledning som är väldigt vanligt förekommande inom svensk polis och som är en "killing factor", man tyckte att man hade en bättre misstänkt.
Tyvärr hade dom fel!"

Tror det är så även i detta fallet!
Citera
2019-01-06, 18:24
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Min fetmarkering.

Ja, GW borde veta vem "mannen med pilotglasögon" är, annars skulle han aldrig kunna uttala sig som han gör. Han skriver i sin bok att ingen de tre som varit huvudmisstänkta, är gm, enligt honom. Visste han inte identiteten på MMPG, så hade han inte kunnat ha någon uppfattning om honom i sakfrågan.

Det är inte omöjligt att GW jobbar med en egen utredning om detta fall, ev. tillsammans med någon/några utredare (dock ej tillhörande Skövde-polisen, då).

Ja, man får hoppas på det...

GW skriver i Ville Vingmutter-boken att "Det är för övrigt ett av de ouppklarade mord som jag ägnat mest tid åt att studera. Totalt ett par tusen timmar, till och från under mer än tjugo års tid. Utan resultat i den där enkla meningen att jag skulle ha hittat den eller de som mördat henne. Som så ofta förr, för övrigt, under den tid som jag fått utlopp för min kallelse som Vetenskaplig Detektiv, och att jag numera har en bestämd uppfattning om vilka som gjorde det räknas inte."
Citera
2019-01-06, 18:27
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Min fetmarkering.

Då uppstår nästa fråga: Vet GW allt det som Skövde-polisen vet om "mannen med pilotglasögon"? Svaret är givetvis nej. Systrarna Andersson är enligt min initierade information tydliga med att GW INTE har insyn i den senare delen av utredningen. Lika tydlig är även Lars Johansson. Jag tycker att det är dags att vi vågar plocka ner GW från den där löjliga piedestalen!
Citera
2019-01-06, 18:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, man får hoppas på det...

GW skriver i Ville Vingmutter-boken att "Det är för övrigt ett av de ouppklarade mord som jag ägnat mest tid åt att studera. Totalt ett par tusen timmar, till och från under mer än tjugo års tid. Utan resultat i den där enkla meningen att jag skulle ha hittat den eller de som mördat henne. Som så ofta förr, för övrigt, under den tid som jag fått utlopp för min kallelse som Vetenskaplig Detektiv, och att jag numera har en bestämd uppfattning om vilka som gjorde det räknas inte."

Och han avslutar allt med att säga att hans teori är 50/50 rätt. För ordningens skull, liksom! Detta betyder i klartext att han kan ha lika mycket fel som han har rätt - eller någonstans mitt emellan. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: GW:s "bäst-före-datum" har gått ut för länge sedan.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-01-06 kl. 18:36.
Citera
2019-01-06, 19:03
Medlem
Citat:
Då uppstår nästa fråga: Vet GW allt det som Skövde-polisen vet om "mannen med pilotglasögon"? Svaret är givetvis nej. Systrarna Andersson är enligt min initierade information tydliga med att GW INTE har insyn i den senare delen av utredningen. Lika tydlig är även Lars Johansson. Jag tycker att det är dags att vi vågar plocka ner GW från den där löjliga piedestalen!

Fjantigt inlägg, det blir ju precis samma sak om man vänder på det hela, enligt nedan.

Då uppstår nästa fråga: Vet Skövde-polisen allt som LPGW vet om sina 2 misstänkta GM? Svaret är givetvis nej. Lars Johansson har INTE någon insyn i den senare delen av LGWP:s utredning. Lika ovetande om dessa 2 GM är systrarna Andersson, vilket dom är tydliga med.
Jag tycker att det är dags att vi plockar ner Lars Johansson från den där löjliga piedestalen. En utredare som är för stolt för att samarbeta och som vägrar ta emot GW:s information är fel man för jobbet och bör avsättas eller helst pensioneras (utan att få en guldklocka givetvis).

Nej, i det här fallet ska man givetvis gå till botten med bägge teorierna och inte nonschslant förkasta en av dom som Lars Johansson gör i det här fallet. LJ har inte visat något som helst intresse av att vilja ta del av de uppgifter som GW nu har fått fram och det är skamligt av Lars Johansson. Det är sandlåde- nivå på den pajasen, han borde bli politruck istället, det finns säkert en spade över åt honom.
Citera
2019-01-06, 19:15
Medlem
Citat:
Och han avslutar allt med att säga att hans teori är 50/50 rätt. För ordningens skull, liksom! Detta betyder i klartext att han kan ha lika mycket fel som han har rätt - eller någonstans mitt emellan. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: GW:s "bäst-före-datum" har gått ut för länge sedan.

Om man nu ska vara helt ärlig så finns det inget som säger att Skövde- polisen har rätt heller. Skulle dom börja göra bedömningar av säkerhet i % på samba sätt som GW vågar göra skulle Skövde-polisen hamna på ungefär samma procentsats, dvs runt 50% chans att dom kan vara rätt ute, definitivt inte mer. Man har endast ett par vaga indicier, ett vittnesmål från brovittnet dom t.o.m själva tvilar på och ibland förkastar helt. Nej här finns ingenting substantiellt som leder fallet framåt.
Skövde polisen har stått och trampat vatten i snart 26 år nu och förtroendet är nere på under 0.
Citera
2019-01-06, 19:35
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

GW torde inte ha all kunskap som Skövde-polisen har. Har Skövde-polisen all kunskap som GW har? Antagligen inte. Båda arbetar på sina håll - och kommit fram till olika resultat.

Nu vet vi ju inte om någon av parterna har rätt, men varför inte samarbeta, sammanställa, analysera och jämföra uppgifterna? GW har tydligen en uppfattning om MMPG. Skövde-polisen har ingen åsikt om GW:s tes; de har väl inte velat ta del av den ens? Kanske sammanfaller uppgifter. Kanske finns gemensamma nämnare. Det vet man inte innan man öppnar sina sinnen och vidgar sina vyer.

Det har framgått i media att systrarna och LJ hävdar att GW inte har insyn i den senare delen av utredningen. Men troligtvis har inte de insyn i hans utredning heller.

Jag tycker att det inte är läge för prestige. Det har gått 26,5 år sedan Helena försvann. Alla stenar borde vändas på för att komma framåt i utredningen.
Senast redigerad av Prinzezzan 2019-01-06 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in