Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Enligt initierad information som jag har fått ta del av de senaste dagarna framgår det att Helenas systrar inte ger något alls för GW:s teori. De hävdar att GW inte är det minsta insatt i polisens utredning angående de nya uppgifterna som har framkommit - vilket ju Lars Johansson också har varit mycket tydlig med. Vi får alltså bekräftat att GW är helt utestängd från den senare delen av utredningen - ändå "vet" han att Skövde-polisen har fel man. Ofattbart att han får sitta helt oemotsagd eller ifrågasatt och basunera ut "sin sanning" i tv på det sättet som han gör. Snacka om att göra utredningen en björntjänst!
Och inte nog med att GW är akterseglad och utestängd från utredningen, jag tror att GW har ett sjukt intresse av att vilja verka "säker" för imagens skull samt har ett lika sjukt intresse för att vilja sälja böcker och få feta arvoden från tv.
När det gäller "mannen med pilotglasögon" ska systrarna känna att bitarna alltmer faller på plats med honom.
Men klart är att GW INTE har insyn i den senare delen av utredningen - och detta kommer från folk med insyn!
Och? det betyder väl inte att Skövde polisen är rätt ute bara för att systrarna inte "ger något" för GW:s teori. Det är klart att dom inte kan ge något för den när dom inte vet ett skvatt om vad GW har kommit fram till.
GW har varit ödmjuk, sträckt ut handen och sagt att om Skövde polisen vill kan dom kontakta honom så ska dom få alla hans uppgifter men detta har alltså inte skett. Glöm inte att han härmed riskerar hela sitt anseende som "mästerdetektiv" (något han
aldrig göra om han trodde att han var fel ute).
Vilka är det då som inte vill lösa fallet? Hur kan man inte vilja ha ytterligare information och inte vilja ha nya infallsvinklar i ett olöst mordfall? Hur seriös är man då? Nej stolta, prestige-stinna Kling och Klang-utredare är vad dagens utredare är. Helena-fallet är en enda stor skandal och GW skulle aldrig frivilligt röra den här smutsiga byken om han inte hade något väsentligt att tillföra. Han hade fel en gång tidigare med PR -96 och alla vet att GW är otroligt envis och verkligen brinner för att fallet ska få en lösning.
Du kan sluta att kasta skit på GW nu Ugglan för det är inte han som är boven i dramat, han vill inget hellre än att hjälpa till men Skövde polisen sätter av någon outgrundlig anledning käppar i hjulen när dom blir erbjudna att få GW:s misstänkta serverade på ett guldfat!
Nej dagens utredare kan inte vara seriösa, det är något som är gravt fel när det gäller hanteringen av det här fallet.
Skulle det dessutom visa sig att GW har rätt skulle polisen tappa ansiktet helt, oj vilken prakt-skandal! Något sådant får bara inte hända, dom skulle framstå som idioter om GW har rätt så jag förstår på ett sätt varför dom inte vågar kontakta honom. Hur kul är det att bli till offentligt åtlöje för total inkompetens?
När jag läser ditt långa och märkliga inlägg Ugglan (som jag nu svarar på) får jag känslan av att även du är livrädd för att GW:s uppgifter ska få se dagens ljus men du är väl inte polis så det måste ju vara p.g.a. någon helt annan anledning.
Och du lägg ner snacket om "riktade auktioner" och agendor bara för att BW tillfälligt diskuteras, är det någon som har en agenda i den här tråden så är det du.