2019-01-05, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag förstår inte varför du kritiserar S-J nu, för inlägg han skrev för mer än ett halvår sedan. På den tiden ansågs det finnas bevisning mot SD, och det var många som trodde att han var GM.
Vadå kritiserar S-J... jag ställde en fråga varför hen... från att ha varit med i "drevet" mot SD vänder blad helt plötsligt.
Sen att hen kritiserar mig och "mina"... tror han skrev "väninnor" är en annan sak, det kanske hen kan svara på själv.

Din sista mening "på den tiden ansågs det finnas bevisning mot SD och det var många som trodde att han var GM" menar Du att det skulle försvara S-J:s inlägg från början av tråden? Jag antar att hen kan tänka själv... och kunde även för 7 månader sedan.

Vilken bevisning anser Du har försvunnit nu när SD fortfarande är MGM?

Jag tror att det fortfarande är många som har honom som MGM, trots att det försvunnit en (S-J).
Citera
2019-01-05, 11:43
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I julhelgen planerade SD visst att återigen gå hela Nordsjö-rundan (dvs. samma burkletartur som tidigare diskuterats i tråden pga. hans (efter?-)loggning och postuma hyllning till LW där han skrev att han gått över isarna med henne den 30 mars 2018).

Den här gången ville han uppenbarligen gå med HD och en (i tråden tidigare ej omnämnd) kvinna. Dock fick de ändra sina planer pga. "isen var allvarligt sjuk".

Intressant är att han verkar vilja gå samma - ganska krävande tur - igen. Undrar varför? Min första tanke var att han kanske ville "fixa till" något på pappersloggremsorna? Eller vill HD på något sätt få bekräftat av honom huruvida han verkligen gick rundan med LW den 30 mars eller ej?

Hur kom det sig att de hade med sig kvinnan M*l*n* *st*rl*nd från Södertälje? Hon brukar cacha med den kommunala IT-snubben Fr*dr*k W*lln*r som bor och arbetar i nämnda stad.
När började konstellationen SD-HD-MÖ umgås?
M*l*n* verkade iaf nöjd över att få cacha med de snygga singlarna SD och HD.

Är MÖ också skild som de flesta som kretsar runt SD och HD? Hon står på två adresser i Södertälje varav en är hos en 51-årig man med samma efternamn.

Hela tiden dyker det upp människor som skiljer eller är på väg att skilja sig. (SD och HD:s relationer skiljer sig från mängden)
Citera
2019-01-05, 14:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Den uppgiften kan jag inte svara på, men eftersom HD själv berättat om att hon vetat om deras relation så försvinner en del motiv som att LW hotat att avslöja deras affär för HD.

PING, PING, Moralensväktare!

Nu är ditt jullov från FB över!

Kom tillbaka med lite intressant information nu, tack! Vi är många som saknar dina sansade inlägg!

Mvh
/FS
Citera
2019-01-05, 15:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hur kom det sig att de hade med sig kvinnan M*l*n* *st*rl*nd från Södertälje? Hon brukar cacha med den kommunala IT-snubben Fr*dr*k W*lln*r som bor och arbetar i nämnda stad.

Är MÖ också skild som de flesta som kretsar runt SD och HD? Hon står på två adresser i Södertälje varav en är hos en 51-årig man med samma efternamn.

Hela tiden dyker det upp människor som skiljer eller är på väg att skilja sig. (SD och HD:s relationer skiljer sig från mängden)

Jag förstår inte hur någon vågar ge sig ut
i skog och mark med SD och HD.
Den ena är MGM och den andra kan vara medhjälpare
eller den verkliga gärningspersonen.
Citera
2019-01-05, 15:21
Medlem
Citat:

Jag har också funderat över alla skilsmässorna. Inser dels att i min filterbubbla skiljer man sig inte, men dels att frånskilda nog märks mer- turbulensen i deras liv smittar av sig och de får lov att fylla tomrummet.
Nu låter jag som den där JM som var här och skrev om emotionell implosion! Har någon sett ngt av det i det BO eller MGM skrivit? Tog han det ur luften, eller?
Citera
2019-01-05, 15:46
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

De kanske började umgås på mentalsjukhuset i Säter? (Kunde ha lagt till en ironisk emoji här, men det är faktiskt sant):

Den gången (18 februari 2017) deltog även FW.

(Litet intressant i sammanhanget är att LW loggade samma cache några veckor tidigare, tillsammans med ML. Och detta var således kort efter "misshandelsincidenten" med SD).
.
Citera
2019-01-05, 16:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Att många skiljer sig i deras bekantskapskrets tycker jag inte alls är konstigt. Tror att jag har läst att ca 50% av äktenskapen någon gång skiljer sig. Den vanligaste åldern för skilsmässa är just runt 40 års åldern.

Däremot kan jag fundera över att personer inte verkar ha något emot att inte bara umgås med en skäligen misstänkt mördare, utan också dessutom skriver öppet i geocachingforumet om detta.
Citera
2019-01-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Vad det är tyst i tråden. Var är alla vänner till MGM?
Det är tyst, ja. Dessutom tycker jag att det är jävligt provocerande att det inte har "hänt" något på 7 månader oavsett vem vi håller som MGM. Det har förmodligen "hänt" en hel del som vi inte får veta, men ju mer jag tänker på att det gått 7 månader sen LW hittades mördad och ingen är lagförd får mig att undra hur illa det är med rättssäkerheten/ rättsväsendet i landet Sverige. Vi får information om att polisens resurser äts upp av all kriminell verksamhet, inte minst alla dödsskjutningar, men att en trebarnsmor mördas för 7 månader sen och ingen har ställts ansvarig än är för mig helt oacceptabelt och medverkar till att bilden av Sverige som modern rättsstat håller på att rasa ihop.
Senast redigerad av glendale 2019-01-06 kl. 00:15.
Citera
2019-01-06, 00:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag förstår inte hur någon vågar ge sig ut
i skog och mark med SD och HD.
Den ena är MGM och den andra kan vara medhjälpare
eller den verkliga gärningspersonen.

Den/de som ger sig i lag med paret kanske är 5:5:a på riktigt - som söker spänning och vill luska om SD och ev. HD kan vara skyldiga.

Vad sjutton skulle SD ut på isen att göra? Var isarna "sjuka" på riktigt eller drog han till med det för att slippa bli avslöjad att han endast loggat Finalen på Nordsjö-serien och dessutom loggat åt två andra cachare som hade löst serien, men inte loggat fysiskt? Kommer han ta sig dit ensam eller skickar han lakejen JG eller någon annan att efterlogga remsorna han inte hunnit skriva på? Nej, han försöker nog övertyga någon annan att hjälpa till för JG är inget bra på att skriva.
Citera
2019-01-06, 00:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det är tyst, ja. Dessutom tycker jag att det är jävligt provocerande att det inte har "hänt" något på 7 månader oavsett vem vi håller som MGM. Det har förmodligen "hänt" en hel del som vi inte får veta, men ju mer jag tänker på att det gått 7 månader sen LW hittades mördad och ingen är lagförd får mig att undra hur illa det är med rättssäkerheten/ rättsväsendet i landet Sverige. Vi får information om att polisens resurser äts upp av all kriminell verksamhet, inte minst alla dödsskjutningar, men att en trebarnsmor mördas för 7 månader sen och ingen har ställts ansvarig än är för mig helt oacceptabelt och medverkar till att bilden av Sverige som modern rättsstat håller på att rasa ihop.

Det är dock vanligt och snarare en regel än undantag, att grova brott tar väldigt lång tid. Så är det inte bara i Sverige. Men jag förstår din frustration i att behöva vänta så här.
Citera
2019-01-06, 03:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Din sista mening "på den tiden ansågs det finnas bevisning mot SD och det var många som trodde att han var GM" menar Du att det skulle försvara S-J:s inlägg från början av tråden? Jag antar att hen kan tänka själv... och kunde även för 7 månader sedan.

Vilken bevisning anser Du har försvunnit nu när SD fortfarande är MGM?
"Bevisning" kanske var att ta i, men visst fanns det tidigare i somras en hel del omständigheter som tycktes peka mot SD: De blodiga kläderna, svartsjukemotivet, vittnesiakttagelsen, flykten utomlands osv. osv.

Den mer intressanta frågan är väl vad av det här som finns kvar, och som i nuläget kan anses tala för att SD skulle vara gärningsmannen. Vad av "bevisningen" anser du själv står kvar?
Citera
2019-01-06, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Som påminnelse om MVs trovärdighet...

Fortfarande HÖG hos mig och många.

Din lika LÅG som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto