2019-01-02, 19:57
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
För att skribenten har mitt samtycke just i STUNDENS påpekande !!

(Borde du fattat innan du frågade)

Keep on striving my friend !!

Ok där. Jag fattar ditt läge helt klart. Inga framtida frågor i pipelinen från mig.
Citera
2019-01-02, 21:00
Medlem
Ni alla är mina vänner i detta Helena-fallet !!

Jag vill nu hoppas på hjälp och förståelse. Kan INTE avslöja namn därför ber jag eventuellt
intresserade av nedan text att på något sätt kontakta mig för de misstankar jag har samt 100 %
(med vittnen) ytterst besvärande omständigheter för en viss person i fallet. Omnämnd men EJ synad !!

1) Kan Vi få bekräftat att "brovittnet" är verklighet ?? Vem skulle tjäna på att hen är en fejk ??

2) B W*llb*rg har en dramatiskt traumatiserad uppväxt. Om Polisen kollat upp detta tidigare så vill jag
personligen höra deras version. Jag VET allt om dennes tragiska uppväxt från 2 års ålder och fram till ca 22 års ålder. OBS !! Vittnen samt bevis har jag till 100 %. Detta kommer högst troligt att innebära:
"Cut him out or catch him". Förenklar ALLAS funderingar/misstankar. Även Polisens...

3) B W*llb*rg är i mina ögon medgärningsman/vetande i Helena-fallet. Han har definitivt en "backup" som gett honom de alibin han behövt...Namn till den som diskret kontaktar mig.

Ha en God Fortsättning på det nya året !!
Citera
2019-01-02, 21:52
Medlem
Citat:

Jag vill nu hoppas på hjälp och förståelse. Kan INTE avslöja namn därför ber jag eventuellt
intresserade av nedan text att på något sätt kontakta mig för de misstankar jag har samt 100 %
(med vittnen) ytterst besvärande omständigheter för en viss person i fallet. Omnämnd men EJ synad !!

1) Kan Vi få bekräftat att "brovittnet" är verklighet ?? Vem skulle tjäna på att hen är en fejk ??

2) B W*llb*rg har en dramatiskt traumatiserad uppväxt. Om Polisen kollat upp detta tidigare så vill jag
personligen höra deras version. Jag VET allt om dennes tragiska uppväxt från 2 års ålder och fram till ca 22 års ålder. OBS !! Vittnen samt bevis har jag till 100 %. Detta kommer högst troligt att innebära:
"Cut him out or catch him". Förenklar ALLAS funderingar/misstankar. Även Polisens...

3) B W*llb*rg är i mina ögon medgärningsman/vetande i Helena-fallet. Han har definitivt en "backup" som gett honom de alibin han behövt...Namn till den som diskret kontaktar mig.

Det tragiska är att polisen inte korsförhört allas vittnesmål. Detta hade man löst lätt med att kontrollera allas alibin. Bra info GB fortsätt så.
Citera
2019-01-02, 22:24
Medlem
Sven-Gustafs avatar
2018-09-10
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vi provar nu att ta det hela ett steg längre:

Ponera att BW åkte till stadt strax innan stängning i hopp om att få träffa Helena som han sedan en tid tillbaka var intresserad av (detta enligt en källa till Prinzezzan ang. BWs motiv).
BWs känslor var dock inte besvarade, han hade ringt Helena kvällen innan (HA ska ha fått ett samtal strax innan hon försvann som gjorde henne upprörd) men då hade hon blivit sur och hintat om att hon var intresserad av en annan kille (RE inne på stadt?).
Men nu på lördagsnatten var BW alltså på plats utanför stadt för att få tag på Helena och för att reda ut alla missförstånd en gång för alla.

BW (den sista personen som såg Helena i livet) befann sig nu alltså utanför stadt vid stängning och såg hur HA lämnade stadt i sällskap med en vitklädd man som bar vita "pirat" byxor som slutade vid knäna (uppvikta?) och pilotglasögon.
BW som var svartsjukt lagd noterade mannens vita klädsel och pilotglasögonen, han såg hur HA och mannen skiljdes på trappan och att han därefter gick vidare ensam ut mot torget.

Helena fick därefter syn på BW och de båda började prata med varandra. BW som var på plats för att tala ut med Helena såg nu sin chans att kunna få göra det lite mer ostört och erbjöd därför henne skjuts hem. Man lämnade torget direkt och gick mot BWs lilla vita Opel som stod parkerad en bit från stadt.

Under bilfärden blir man osams och Helena tas av daga vid lekplatsen. GM lastar in kroppen i bilen och gör sig sedan av med den.

Men det är först ett par dagar efter dråpet/ mordet som GM inser att han omedelbart måste få bort allt fokus från bilen som användes.
Och det är nu som minnesbilden av den vitklädde mannen med pilotglasögon som var i sällskap med HA utanför stadt ska komma till användning. Här föds idén om att ringa in ett falskt anonymt tips till polisen där han ska påstå att han har en sambo som natten mellan lör och sön såg en ung kvinna, klädd som Helena i sällskap med en vitklädd man med pilotglasögon på Marieholmsbron - genialiskt!
GM ringer själv in tipset till polisen på onsdagen eller torsdagen veckan efter försvinnandet. Han berättar att hans sambo kan ha sett något natten mellan lör och sön som kan vara av intresse för polisen. GM förklarar att sambon inte ville ringa själv men att han själv insåg att det hon hade sett var av så pass stor vikt att han själv var tvungen att ringa in tipset.
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Citat:
Tycker att P-frillans senaste inlägg mycket väl kan vara ett stort steg i rätt riktning. Jag tror personligen att förloppet gått väldigt fort då bil mycket sannolikt använts...Pusselbiten som saknas kan vara den/de som "assisterade" vid tidpunkten eller strax därefter !? Finns det någorlunda bevis för att BW har haft bekantskap med "rispiga ansiktet PU" eller utpekade tillika hotade och förmodligen vettskrämda KM, så klarnar bilden mer för mig...(Enligt mig stämmer inte KM:s psyke, varken förr eller senare, med det avgörande beslutet att komma på iden att antasta Helena). Eventuellt kan annan fortfarande"okänd" människa blivit kontaktad direkt efter att flickan skulle forslas bort. Alternativt någon som agerade chaufför vid Helenas inträde i bilen...Familjen är förresten de absolut närmaste i Helenas omgivning...?!
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

Det är alltså här någonstans du vill att vi ska landa?
Citera
2019-01-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Det tog flera dagar att hitta ringarna som låg bara några meter bort, så lite blod och annat på en vältraffikerad skogsstig var de nog inte kapabla att hitta. Lex blodfläcken på skon.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
"Flera dagar"?

Och "några meter bort"? Räknat från var?

Legitima frågetecken
Ett par dagar då, var väl på tisdagen eller minns jag fel?
"Några meter" från varsomhelst kring brottsplatsen egentligen, men specifikt ifrån däckspåret.
Citera
2019-01-03, 01:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Vad ska man säga? Vad är det för treårstrotsiga inlägg som har publicerats det senaste? Någon lägstanivå får vi väl ändå ha?

Med jämna mellanrum får jag känslan av att en eller flera personer som var med när Helena försvann eller som i vart fall vet vad som hände, figurerar i tråden - håller med (lite) ibland, går tvärt emot (lite) ibland, skriver något (helt) "annorlunda" ibland etc. Skulle inte bli förvånad om det finns så många som kanske 20 personer (givetvis inte alla här i tråden) som är välunderrättade om vad som hände Helena och som tycker att den här "leken" är jätterolig.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-01-03 kl. 01:27.
Citera
2019-01-03, 01:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vi provar nu att ta det hela ett steg längre:

Ponera att BW åkte till stadt strax innan stängning i hopp om att få träffa Helena som han sedan en tid tillbaka var intresserad av (detta enligt en källa till Prinzezzan ang. BWs motiv).
BWs känslor var dock inte besvarade, han hade ringt Helena kvällen innan (HA ska ha fått ett samtal strax innan hon försvann som gjorde henne upprörd) men då hade hon blivit sur och hintat om att hon var intresserad av en annan kille (RE inne på stadt?).
Men nu på lördagsnatten var BW alltså på plats utanför stadt för att få tag på Helena och för att reda ut alla missförstånd en gång för alla.

BW (den sista personen som såg Helena i livet) befann sig nu alltså utanför stadt vid stängning och såg hur HA lämnade stadt i sällskap med en vitklädd man som bar vita "pirat" byxor som slutade vid knäna (uppvikta?) och pilotglasögon.
BW som var svartsjukt lagd noterade mannens vita klädsel och pilotglasögonen, han såg hur HA och mannen skiljdes på trappan och att han därefter gick vidare ensam ut mot torget.

Helena fick därefter syn på BW och de båda började prata med varandra. BW som var på plats för att tala ut med Helena såg nu sin chans att kunna få göra det lite mer ostört och erbjöd därför henne skjuts hem. Man lämnade torget direkt och gick mot BWs lilla vita Opel som stod parkerad en bit från stadt.

Under bilfärden blir man osams och Helena tas av daga vid lekplatsen. GM lastar in kroppen i bilen och gör sig sedan av med den.

Men det är först ett par dagar efter dråpet/ mordet som GM inser att han omedelbart måste få bort allt fokus från bilen som användes.
Och det är nu som minnesbilden av den vitklädde mannen med pilotglasögon som var i sällskap med HA utanför stadt ska komma till användning. Här föds idén om att ringa in ett falskt anonymt tips till polisen där han ska påstå att han har en sambo som natten mellan lör och sön såg en ung kvinna, klädd som Helena i sällskap med en vitklädd man med pilotglasögon på Marieholmsbron - genialiskt!
GM ringer själv in tipset till polisen på onsdagen eller torsdagen veckan efter försvinnandet. Han berättar att hans sambo kan ha sett något natten mellan lör och sön som kan vara av intresse för polisen. GM förklarar att sambon inte ville ringa själv men att han själv insåg att det hon hade sett var av så pass stor vikt att han själv var tvungen att ringa in tipset.

Med anledning av "inlägget från "Sven-Gustaf" ovan ...

Min fetning under "Visa mer": Alla kända informationer tyder på att det var en kvinna som ringde in tipset. Ändå dribblar "Pudelfrillan" med att det skulle ha varit BW som ringde in "tipset" ... Eh?!
Citera
2019-01-03, 01:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Stora ord, minsann. Stå för dem i stället och skriv ut i tråden vad du tror dig veta. Hoppas verkligen att ingen av de seriösa i tråden fjäskar för dig via någon slags "diskret kontakt". Ut med uppgifterna som du påstår dig ha och visa att du vill hjälpa fallet framåt.

Så?
Citera
2019-01-03, 01:35
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Min fetning: Att Helena (om hon var död) måste flyttas är ju givet av den anledningen att gärningsmannen (gärningsmännen) gjorde bedömningen att det fanns tydliga spår av honom (dem) på Helena. (Jag känner mig säker på att Helena kämpade emot ordentligt.) En gärningsman som känner offret är med få undantag alltid mycket mån om att få undan offret. Om Helena var medvetslös där i Kohagen efter tumultet, är det ju självklart att hon måste flyttas. Jag kan mycket väl tänka mig att Helena fördes bort medvetslös - i alla fall att hon var medvetslös till en början - och togs av daga lite senare. Frågan är om bilen som användes var på platsen bara en gång eller om den - eller en annan bil - återkom lite senare, vilket vi ju har diskuterat många gånger nu.

Nja... Jag har väldigt svårt att tro att hon flyttades för att senare dödas. Det låter inte rimligt. Däremot har hennes kropp troligen flyttats från mordplatsen till en annan plats för att gömma kroppen.
Citera
2019-01-03, 01:36
Medlem
Pajosvs avatar
Angående Helenafallet:

Som jag skrivit tidigare... Jag tror att det endast är två gärningsmän inblandade (med reservation om att en tredje person löst kan ha varit inblandad) Hade det varit tre gärningsmän så hade troligen den minst aktiva personen förr eller senare börjat prata ”bredvid mun.”

Två unga män som känner Helena plockar upp henne på lämplig plats. Kanske för att fortsätta festandet på annan plats. Alkohol finns med i bilden, åtminstone hos en av gärningsmännen. Någon av männen ”går för långt” och det hela eskalerar. Troligen försöker någon tysta Helena, kanske med handen över hennes mun eller med slag, och kanske även med alkohol.

Helena är kanske inte vid medvetande, männen inser vad som håller på att ske. Svårt stressade och rädda handlar de inte rationellt och grips därmed av panik. Det första de tänker på att gömma kroppen omgående. Så sker.

Vad som händer härnäst är oklart. Senare, kanske under natten eller tidig morgon har männen besinnat sig och inser vad som faktiskt skett. De inser att de måste flytta på Helena/Helenas kropp. Någon av männen kommer på en idé som för dem verkar vara en säker plats. Platsen är en plats mannen väl känner till sedan tidigare.
Citera
2019-01-03, 01:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Angående Helenafallet:

Som jag skrivit tidigare... Jag tror att det endast är två gärningsmän inblandade (med reservation om att en tredje person löst kan ha varit inblandad) Hade det varit tre gärningsmän så hade troligen den minst aktiva personen förr eller senare börjat prata ”bredvid mun.”

Två unga män som känner Helena plockar upp henne på lämplig plats. Kanske för att fortsätta festandet på annan plats. Alkohol finns med i bilden, åtminstone hos en av gärningsmännen. Någon av männen ”går för långt” och det hela eskalerar. Troligen försöker någon tysta Helena, kanske med handen över hennes mun eller med slag, och kanske även med alkohol.

Helena är kanske inte vid medvetande, männen inser vad som håller på att ske. Svårt stressade och rädda handlar de inte rationellt och grips därmed av panik. Det första de tänker på att gömma kroppen omgående. Så sker.

Vad som händer härnäst är oklart. Senare, kanske under natten eller tidig morgon har männen besinnat sig och inser vad som faktiskt skett. De inser att de måste flytta på Helena/Helenas kropp. Någon av männen kommer på en idé som för dem verkar vara en säker plats. Platsen är en plats mannen väl känner till sedan tidigare.

Jag förstår inte mycket av det som du skriver. Var plockar de upp Helena? På vilken plats skulle "festandet fortsätta" när Helena hade sagt att hon skulle gå hem direkt efter det att Stadt hade stängt? Vad är det som "eskalerar"? Och vad i hela friden menar du med att de försöker tysta Helena med alkohol? Jag är ledsen, men detta är svårt att ta på allvar. En tratt i munnen och sedan ner med ett helrör vodka, eller vad?

Var är Helena inte vid medvetande? Vad "håller på att ske"? Var finns Helenas kropp när "något håller på att ske" och "männen kanske under natten eller tidig morgon har besinnat sig och inser vad som faktiskt skett"?

Sorry, men mycket rörigt och oklart.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-01-03 kl. 01:58.
Citera
2019-01-03, 02:06
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Jag förstår inte mycket av det som du skriver. Var plockar de upp Helena? På vilken plats skulle "festandet fortsätta" när Helena hade sagt att hon skulle gå hem direkt efter det att Stadt hade stängt? Vad är det som "eskalerar"? Och vad i hela friden menar du med att de försöker tysta Helena med alkohol? En tratt i munnen och sedan ner med ett helrör vodka, eller vad? Jag är ledsen, men du yrar.

Var är Helena inte vid medvetande? Vad "håller på att ske"? Var finns Helenas kropp när "något håller på att ske" och "männen kanske under natten eller tidig morgon har besinnat sig och inser vad som faktiskt skett"?

Jag vill inte låta nedlåtande, men dina tankar är ett enda stort virrvarr.

Jag förstår inte vad som är oklart? Och jag, och alla andra i tråden vet ju inte fullt ut vad som hänt henne. Jag beskrev det jag tror. Ingen i tråden kan veta vad som hänt Helena förutom gärningsmännen.

Jag kan givetvis heller inte veta exakt vilken plats hon skulle bli upplockad på. Kan du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in