Citat:
Ursprungligen postat av
Osakazuki
Varför jag skriver så? Därför att det är det Glittret drar upp ideligen! Alla postiva eftermälen om föräldrarna (speciellt en av dem) ska utplånas och om de omskrivs ska det informeras om att de är barnamördare, allt enligt Glittret (som är den myntade uttrycket "Bjärredsstryparen").
Sorgligt det som hände, men att gnugga salt i sår på de som finns kvar är bara elakt.
Alla våra samtida mördare har sannolikt ett par anhöriga kvar i livet.
Ingen beskyller Os eller H’s anhöriga för någon delaktighet i morden. Anhöriga kommer tyvärr alltid att kunna drabbas om de tar åt sig av vad en släkting beskylls för att ha gjort. Precis som det kan vara trevligt att vara släkt med någon som är framgångsrik är det hemskt tråkigt att vara släkt med en mördare.
Men familjens anhöriga behöver ju inte varken ta åt sig i andra-tredje hand eller läsa här.
Tycker du det är lika elakt att här på FB diskutera alla mördare? Eller att det ska mörkas vad dessa mördare gjort när deras namn nämns? Positiva eftermälen om ska kunna lämnas ändå??
Eller bara mördare av barn (Eklund)?
Eller bara suiciderade barnamördare (Ulf Olsson)?
Eller bara de som mördat egna barn (stenbrottet i Dalby, Dalarö)
Det elaka är väl de mord dessa begått?
Inte att man diskuterar brotten eller vill minnas mordoffren.
Allra helst som Agnes och Moas öde verkar kommit lite i skymundan enligt mig, i diskussionerna kring hur föräldrana kan ha haft det.
Jag begriper verkligen inte hur något positivt en person gjort i sitt liv kan står kvar, i proportion till de mångfald vidriga brutala planerade barnamorden som överskuggar precis allt positivt någon gjort i sitt liv.