2018-12-31, 17:10
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
Citat:
KD-ledaren sprider lögner och personangrepp mot myndighetschef. Lögnerna är hämtade från rasistiska hatsajter. Det borde få rättsliga konsekvenser.

Arnstad har verkligen en lite märklig syn på yttrandefrihet. När KD's partiledare använder begreppet "myndighetsvänstern" så bör det få rättsliga konsekvenser.

Man får inte kritisera de som har rätt åsikter och värdegrund.
Citera
2018-12-31, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Ett flertal judinnor går nu bananas efter att Ebba Busch Thor anklagat "myndighetsvänstern" för att städa undan svensk kultur och svenska traditioner. Bland skriver Helle Klein att Ebba Busch Thor "sällar sig till extremhögerns konspirationsteorier".

https://www.nordfront.se/judinnan-helle-klein-anklagar-kd-for-att-vara-en-del-av-extremhogern.smr

En annan som reagerar är judinnan Ingrid Lomfors som kallar Ebba Busch Thor för ett nättroll samtidigt som bedyrar att hon aldrig gjort de uttalanden som hon bevisligen yttrade under mångfaldskonventet "Sverige tillsammans".

http://www.friatider.se/lomfors-jag-har-inte-h-vdat-att-det-inte-finns-n-gon-inhemsk-svensk-kultur

Varför går "myndighetsvänstern" bananas över att Ebba Busch Thor använder sig av uttrycket och varför är det just dessa judinnor som reagerar starkast och hörs mest? Har det att göra med judarnas "ledande roll", som Barbera Spectre formulerade det, i omdaningen av Europa? Varför förnekar de sina förehavanden?

De förnekar för de vet att om detta faktum blir allmän kännedom så återupprepas historien som den har gjort allt sedan Egypten sätt att hantera judar i antik tid. Och romarna gjorde samma sak liksom spanjorerna osv osv.
Citera
2018-12-31, 17:17
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Så varför går de bananas just nu då när Ebba Busch Thor mer eller mindre säger som Hägglund? Är det begreppet myndighetsvänstern i sig väcker ont blod i judenheten, hennes tajming till julen eller något annat?

Jag har suttit och väntat på att attackerna mot KD ska börja under ganska lång tid. Jag tror att de hade räknat ut KD i valet, sällan har en liknande återuppståndelse av en sovande politiker skett i historien som den återuppståndelse Ebba hade under valspurten. September bör numera tituleras "Påsk 2" inom KD.

Med tanke på att borgerligheten inte vek sig som råttor igen efter valet så blev det lite jobbigt för vänstern, då SD ställde till så mycket problem. Och vad är vänsterns lösningar på alla problem och kritik? DOUBLE DOWN!

Således börjar man behandla KD som SD. Hat och hot är deras enda verktyg. KD står i vägen för makten, och ska undanröjas, oavsett vad. Det har skett flera attacker mot Ebba under senare tid. Inget hon säger tycks vara "rätt", utan bara "extremhöger". Lilla Nazi-Ebba.

Skulle det här varit ett drev mot Annie Lööf skulle Public Service och Sveriges 2 miljardmediabolag skrivit i veckor om den "äcklig manliga sexism som hatar unga kvinnor som hotar deras makt". Nu är det Ebba, förvisso 4 år yngre, men höger. Då är det hon som är problemet istället.

Vidrigt institutionellt, politiskt och medialt klimat idag, och något måste göras åt det. Ingen bör acceptera någon som håller dagens moderna vänsteråsikter.
Senast redigerad av Lydan 2018-12-31 kl. 17:45.
Citera
2018-12-31, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Klockrent.

Svenska myndigheter är helt genomsyrade av PK-vänster och kulturmarxister. Myndighetsvänster är ett bra begrepp.

Det kommer hårda tider nu! Hysteriska pillertrillande medelålders barikhäxor skall ut från svensk statsförvaltning under nästkommande konjukturavmattning.

Dom har haft party i 12 år nu.
Citera
2018-12-31, 17:34
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag önskar att jag hade ett enkelt svar men det har jag inte. Jag anser dock att det egentliga problemet är en normupplösning som sätter hela det regelverk som ska säkerställa välfärdsstaten ur spel. Drivkrafterna tycks främst vara egoism, inskränkthet och en skruvad upplevelse av personlig ”godhet”. Jag tror att det handlar om mentalt störda individer som dras till varandra och hålls ihop av grupptänkande inom offentliga verksamheter, politik och PK-medier. Tillsammans blir de väldigt starka och ges legitimitet av övriga medborgares underlåtenhet att protestera. Se vidare mitt inlägg här: (FB) "Sverige går mot en systemkollaps" - vilka är bevisen?

Helt enligt min egen analys. Dock tror jag att man gör sig själv en liten björntjänst genom att enbart beskriva deras beteende som mentalt stört. Jag själv är inte sen att uttrycka det på ett liknande sätt, varför jag tror att det skulle vara bra att kunna fastställa vilka faktiska personlighetsstörningar som kan påvisas.

Narcissism måste vara den mest gemensamma och träffsäkra personlighetssstörningen, och bör anses given.

Psykopati är den andra som slår mig direkt. Maktens lakejer bör uppfylla en majoritet av de punkter som bekräftar den diagnosen, men det känns inte riktigt lika träffsäkert som narcissism.

Frågan är om det finns någon tredje störning som binder ihop det. Varken narcissism eller psykopati har ju någon direkt koppling till maktsökande, och det är där det bör gå att finna någon slags störning som är extremt maktcentrerad, som tillsammans med övriga 2 kan skapa en delmängd som leder till det beteende som vi ser.
Senast redigerad av Lydan 2018-12-31 kl. 17:38.
Citera
2018-12-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
De förnekar för de vet att om detta faktum blir allmän kännedom så återupprepas historien som den har gjort allt sedan Egypten sätt att hantera judar i antik tid. Och romarna gjorde samma sak liksom spanjorerna osv osv.

Missat helt. Kan du berätta mer?
Citera
2018-12-31, 17:49
Medlem
PK-befriads avatar
De anar att goyim vet. "The goyim know". När goyim är dem på spåren så initieras alltid försöken till att stänga ned uppvaknandet. "Shut it down".
Citera
2018-12-31, 18:37
Bannlyst
Det roliga är att dessa sk Judinnor forfarande pratar......vet de inte att de är ägda? Vem tror de att de är och vilket spel tror de att de regerar i....hem till Israel? Hemma i Sverige med miljontals muslimer som vill skära halsen utav dem. Det bästa vore nog om de bara var tysta de har absolut noll makt och har aldrig haft det heller.....endast empati för deras brister.
Senast redigerad av bern77 2018-12-31 kl. 18:39.
Citera
2018-12-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Blev du ledsen?

Precis som Darkwing Duck har påpekat i tråden så blev även Göran Hägglund angripen av vänsteretablissemanget. För övrigt så är Busch Thor troligtvis den mest judevurmande partiledaren i Sveriges riksdag.

Det har varken hon eller JÅ något för. Den judiska diasporan har uppenbarligen ett högre mål än at se till att svenska svenskar ska ha ett bra land/liv att leva i.
Citera
2018-12-31, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Det har varken hon eller JÅ något för. Den judiska diasporan har uppenbarligen ett högre mål än at se till att svenska svenskar ska ha ett bra land/liv att leva i.

Att oroa sig för judar.....ni har röstat för att välkomna muslimer/islamister ingen har tvingat er. Ni hade lösningen som judarna inte lyckats med....visa den då istället för att gråta! Eftersom vi arbetar på samma plan i denna dimensionen så då får väl ni visa hur man integrerar muslimer och skapar det som inte judarna klarade? Är det inte det ni proklamerade? Att banka deras gud ur dem med lite sms lån och blonda flickor....Hahaha

Senast idag Jawekongo (kommunalråd i Malmö) Malmö har aldrig gått bättre! Nej men visa det då Jawekongo! varför isåfall behöver du miljarder i bidrag ifrån andra kommuner i Sverige? Utan dessa bidrag till Malmö så hade ni vare sig haft vatten/el/sophämtning eller skolor och sjukhus.....men ändå bablar Jawekongo?.....är människan lite efterbliven?

Så uppryckning i leden eller dö och lev i ett ghetto....Jawekongo vet vart det ligger (Malmö).

Vill ni leka humanitär stormakt så får ni nog börja med att vara en stormakt, inte ett pissland i ingenstans med en massa ideologier Så klaga inte på judarna ni dumma får har bett om att bli satta på plats.
Senast redigerad av bern77 2018-12-31 kl. 19:30.
Citera
2018-12-31, 19:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvetsarnFromHell
Arnstad har verkligen en lite märklig syn på yttrandefrihet. När KD's partiledare använder begreppet "myndighetsvänstern" så bör det få rättsliga konsekvenser.

Man får inte kritisera de som har rätt åsikter och värdegrund.

Arnstad har väl en "lite" märklig syn på det mesta? De flesta, till och med de på vänsterkanten, har väl vid det här laget insett att Arnstad i det närmaste lider av någon slags psykos och inte drar sig för att påstå vad som helst oavsett hur verklighetsfrånvänt det än må vara. Vad han påstår torde därför vara tämligen ointressant.

Skulle i ärlighetens namn gissa att till och med Löfven, som knappast heller är den vassaste kniven i lådan, ångrar att han inte tänkte sig för innan han hänvisade till Arnstads dumheter.
Citera
2018-12-31, 19:50
Medlem
DRD4s avatar
Folk som har 50 tusen i lön för att vara goda har säkert ingen baktanke med det alls...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in