Citat:
Ursprungligen postat av
Vinbergssnacka
Frågan är jo vart man söka sig till och vad man är mottaglig för.
Det hänger kanske ihop med ens personlighetsstruktur eller i det här fallet med depressiva tanker som man har.
Vad vet jag. Men jag funderade också om det är ett tillfället att AÖ döde den 6/1 och familjen nästan samma dag. Så jag funderade också kring en sluten ME grupp. Någon som vet. Nämndes något krings AÖ planerade suicid innan?
Ja, jag tror absolut det samverkar, att personligheten är avgörande likaväl som depressivt tillstånd. Sen ser jag en korrelation med deras jakt på bot, de verkar sakna acceptans och anpassning till sjukdomen.
Söker man tillräckligt länge och googlar (alt. rekommenderas hit och dit) så torde man kunna hamna i rena djungeln kring ME.
Jag har mycket svårt för skrämselpropagandan och de drypande berättelserna som det hänvisas till, i sin yttre utpost värnas det om eutanasi vilket jag är helt emot.
De här tenderar ta över de sansade, positiva diskussionerna och där har även media en skuld - för det genererar läsare allt som är fasansfullt.
Med sansad debatt menas att folk givetvis inte kan dras över en kam och jämföras, ME har en stor variabel gällande symtom och barn förväxlas med vuxna.
Detta gör mig rent ut sagt förbannad och påminner mig om extremveganer som ger sig på djurvänner i sin rabiata framfart och glömmer hur oempatiska de framstår.
Alltså... ett exempel på där extremism är fullständigt ute och cyklar vad det än må vara. Som förstör för de normala för att de gapar högst.
Finns det mer att få fram kring deras kontakter i ämnet vore det väldigt intressant för jag tror de är inne i nån slags soppa av alternativt sammelsurium eller nåt dystert kring sjukdomen.
Ursäkta brandtalet men jag är så trött på överdrifter om det så är åt ena hållet (de hjälpte bara sina barn) till andra galna änden.
Finns det nåt diskuterat innan om AÖ?