Citat:
Tack för intressant info!
Det låter som du pratat med någon som faktiskt vet vad som stod i förklaringsbrevet. Det som jag tror bara har en avsändare. Hade det funnits en film med någon typ av bevisvärde så hade det utan tvekan redovisats av polisen på pressträffen.
Agnes och Moa har troligtvis inte lidit av någon diagnos. De kan ju ovetande fått en lugnande tablett då och då som skapat symptom. Tragiskt.
Det låter som en rekonstruktion att Oskar skulle brutit samman pga att Moa blev sjuk. Direkt efter nyåret säger Missan att Oskar såg allt sjukare ut, med mössa, medan Moa var pigg ända in i maj. Han såg faktiskt sjuk ut redan våren 2016. Han var hårt ansatt av något annat än sjuka barn.
Det låter som du pratat med någon som faktiskt vet vad som stod i förklaringsbrevet. Det som jag tror bara har en avsändare. Hade det funnits en film med någon typ av bevisvärde så hade det utan tvekan redovisats av polisen på pressträffen.
Agnes och Moa har troligtvis inte lidit av någon diagnos. De kan ju ovetande fått en lugnande tablett då och då som skapat symptom. Tragiskt.
Det låter som en rekonstruktion att Oskar skulle brutit samman pga att Moa blev sjuk. Direkt efter nyåret säger Missan att Oskar såg allt sjukare ut, med mössa, medan Moa var pigg ända in i maj. Han såg faktiskt sjuk ut redan våren 2016. Han var hårt ansatt av något annat än sjuka barn.
Mitt fetade.
Under en tid i tråden var det diskussion om OHs deklarationer. Enligt någon som haft kontakt med skatteverket (minns inte vem) så hade han inte lämnat in sin deklaration för inkomståret 2015, som skulle varit inlämnad i maj 2016. Däremot fanns HBs deklaration. Blev det någon klarhet i frågan? Den restskatt på över 300.000 kr som finns antecknad i bouppteckningen har kanske samband med detta. Om OH, som ju faktiskt var skattejurist, lät bli att lämna in sin deklaration borde det finnas någon förklaring. Det lär ju inte höra till vanligheterna att skatteexperter låter bli att deklarera. Eller var det bara trassel med årtalen och att allt fick sin förklaring till slut. Något som jag i så fall missade. Finns det någon kvar i tråden som minns hur denna diskussion slutade?
Anledningen till att jag undrar är att om OH verkligen lät bli att deklarera under våren 2016 så kan det absolut tyda på att han var hårt ansatt av något. Kanske både sjuka barn och något annat.