2018-12-28, 09:52
Medlem
QueerSchilvias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Restauranger och matbutikerna kommer vara orörda, allt annat är dödsdömda.
Ingen kommer käka ute, alla utnyttjar cykelbuden.
Lika med matbutikerna - rakt ner i graven. Folk beställer hem mjölken och tvättmedlet.
Citera
2018-12-28, 10:13
Medlem
SkogsKonungs avatar
Kanske varit uppe men Åhléns. Har ingen tydlig nisch utan säljer lite allt möjligt till ganska höga priser dessutom.
Citera
2018-12-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Rolex kommer ha 1 webbutik. Där man vet att man får en äkta Rolex.
Nej.
Citera
2018-12-28, 15:59
Medlem
Karmans avatar
Här kom ett färskt offer för butiksdöden.
EQT:s leksakskedja Top-Toy i konkurs efter svag julhandel. De driver Toys R Us och BR i Norden.
"mycket nedslående julförsäljning" Totalt 298 butiker.

https://www.di.se/live/eqts-leksakskedja-top-toy-i-konkurs-efter-svag-julhandel/
Senast redigerad av Karman 2018-12-28 kl. 16:03.
Citera
2018-12-28, 16:48
Medlem
Varför klagar ni att allt stängs när ni är självaste boven som inte handlar där? Bojkotta näthandeln och börja röra på er i affärerna
Citera
2018-12-28, 17:39
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha
Varför klagar ni att allt stängs när ni är självaste boven som inte handlar där? Bojkotta näthandeln och börja röra på er i affärerna
Du menar affärerna med sina hjärndöda expediter som hellre glor ner i mobilen än betjänar en kund, affären som i princip aldrig kan göra något åt priset, affären som oftast inte kan sitt utbud p.g.a dålig utbildning/låg lön?
Visst jag ägnar min tid till att ranta runt i dessa butiker och hoppas att lagersaldot överensstämmer med det jag läst mig till på nätet.
Skulle inte tro det!
Citera
2018-12-28, 18:36
Medlem
Shoppingcentret Entré i Malmö byter fokus och satsar på kultur och upplevelser vid sidan om butiker.
En professor i Lund tycker att service och tillgängligheten måste öka och priset sjunka för att fysiska butiker ska klara sig.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/var-shoppar-du-helst
Citera
2018-12-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Här kom ett färskt offer för butiksdöden.
EQT:s leksakskedja Top-Toy i konkurs efter svag julhandel. De driver Toys R Us och BR i Norden.
"mycket nedslående julförsäljning" Totalt 298 butiker.

https://www.di.se/live/eqts-leksakskedja-top-toy-i-konkurs-efter-svag-julhandel/

Innebär inte detta att flera tusen blir arbetslösa i Sverige nu?
Citera
2018-12-28, 18:56
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Innebär inte detta att flera tusen blir arbetslösa i Sverige nu?
Ingen aning hur många det handlar om. Antalet butiker gäller ju hela Norden, så flera tusen i Sverige har jag svårt att tro dock.
Citera
2018-12-28, 18:59
Medlem
Tyvärr tråkigt för alla butiker i Sverige ..men framtiden kommer att ligga hos internetbutikerna. Detta för att folk till naturen är lata. Nu har mcdonalds hemkörning av mat också.
Citera
2018-12-28, 19:23
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahahahahahaha

Anekdotiskt, men i fallet BR / ToysRUs är det att mina ungar efterfrågar inte dylikt och har aldrig gjort i någon större omfattning.
Att köpa dyra leksaker när ungen tappar intresse efter några dagar, är något man lär sig rätt snabbt som förälder.
En lärdom som tär på kedjornas framtida intäkter.
Det är datorer, smartphones och plattor som har dödat BR / ToysRUs.

Sedan tror jag inte alls att butiksdöden blir så omfattande som vissa i den här tråden vill göra gällande.
Citera
2018-12-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolareMedPolare
Shoppingcentret Entré i Malmö byter fokus och satsar på kultur och upplevelser vid sidan om butiker.
En professor i Lund tycker att service och tillgängligheten måste öka och priset sjunka för att fysiska butiker ska klara sig.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/var-shoppar-du-helst

Kommer "kultur" innebära att man försöker få till nya skattebetalade verksamheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in