2018-12-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Klart att både LW:s och SD:s familj påverkas hårt... många barn är inblandade som inte vet vem som är GM.
Oavsett GM så lever alla dessa med ett stort ?-tecken... är det SD som GM bor dom nära och stöter säkert på varandra... är det någon annan... så många frågor dom har fortfarande efter dryga halvåret!

Inte bara BOs och MGs familjer utan alla som bor i Nya Hjärsta.
Tänk att veta att GM, vem det må vara, fortfarande är fri. Det måste vara väldigt otryggt och kvinnorna som bor där vågar väl knappt gå ut själva.
Är utredarna inne på fel spår borde de väl varna alla boende i området att det kan hända igen.
Citera
2018-12-24, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad är det som är en lögn?
Vad SD sagt? Nä, att han sagt det om nya cacher är ingen lögn, OM han gjort det (kollat upp nya cacher), det vet ju ingen.
Att SD sagt sin teori var om nya cache? Nä, ingen lögn, det har han sagt. Om han menar det, det vet ingen.

Sedan detta med att det området skulle vara spärrat av andra cacher förstår jag inte. Det är OK att lägga en cache på den ytan. Vilken cacher skulle spärra detta (vid den tidpunkten)?
Nu tror jag inte alls på den teorin (dörr öppen och paketen), men den är möjlig.

Du sade, att han har sagt det till polisen som jag tror menas som en lögn dvs att han inte har sagt något till polisen. Möjligtvis kan han ha sagt det när han började "leta efter" Lena? Tipsade han polisen på plats i Lenas hem?
Citera
2018-12-24, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
JokerMannen har julsemester 1 månad.

Tänker på Lenas familj då de måste fira jul utan henne för första gången.

Jag själv miste min kärlek i somras och måste också fira första julen utan honom.

Vill passa på att önska alla i tråden en riktigt God Jul och kramas mycket med varandra! 🎄🎅🏻❤️

Ps. Snälla Mod. Låt stå i dag! Ds.
Trollet borta i en månad då.
En granne från min barndom dog i cancer den 18/11 och begravåning var 8/12 så det blir första julen utan henne för hennes karl, barnen och barnbarnen.
Även första julen utan Lena för hennes tre barn.
Kram och kärlek och god jul till er alla.
Citera
2018-12-24, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
När skulle jag ha sagt något dyligt? M.a.o jag dementerar att jag skulle skrivit denna teori!

Jo, jag har läst en massa olika teorier från dig som du oftast förnekar sedan, att man har missuppfattat dig.
Du har skrivit över 1 800 inlägg i detta ämne så det är inte så lätt att hålla koll på allt man skriver, inte sant?

Detta ämne måste ligga dig väldigt varmt om hjärtat må jag säga.
Citera
2018-12-24, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Tänk att veta att GM, vem det må vara, fortfarande är fri. Det måste vara väldigt otryggt och kvinnorna som bor där vågar väl knappt gå ut själva.
Är utredarna inne på fel spår borde de väl varna alla boende i området att det kan hända igen.
Kan vara så att oavsett GM så vet dom att det var just LW hen var ute efter... av en eller annan orsak.

Vilken orsak vet vi inte, hoppas vi får reda på det... snart!
Citera
2018-12-24, 11:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Hur menar du där? FUP är en FUP som blir offentlig när stämningsansökan lämnas. Allt som pågår innan och dokumenteras är en del av FUP som då är ett levande dokument. Nästan färdig finns därför inte i det fallet. Nästan färdigt för stämningsansökan vore bättre beskrivet, men det är fel det också.

Antingen är det tillräckligt mycket för åtal eller så är det inte. Tyvärr tror jag inte råder här.

Ber om ursäkt om jag formulerat/ar mig fel, men tror de flesta förstår vad jag menar ändå.

Det kan vara så att åklagare ÅH för länge sen har material i FU för att häkta SD en andra gång, men att det framkommit fakta som talar för att SD fått viss hjälp av en eller flera. Låt säga att det kan finnas skäl för att anhålla och häkta medhjälpare. Ponera att SD häktas den 27e och samtidigt anhåller man en eller flera eventuella medhjälpare som efter förhör häktas. Åklagaren presenterar sen var 14e dag fakta som stödjer fortsatt häktning och ger TR en tes om när i tid hon beräknar att åtal ska kunna väckas. Det kan alltså dröja väldigt länge innan ett eventuellt åtalsdatum presenteras och vi får ta del av en FUP. Rena spekulationer förstås, men inte helt osannolika.
Senast redigerad av Honan6 2018-12-24 kl. 11:12.
Citera
2018-12-24, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ber om ursäkt om jag formulerat/ar mig fel, men tror de flesta förstår vad jag menar ändå.

Det kan vara så att åklagare ÅH för länge sen har material i FU för att häkta SD en tredje gång, men att det framkommit fakta som talar för att SD fått viss hjälp av en eller flera. Låt säga att det kan finnas skäl för att anhålla och häkta medhjälpare. Ponera att SD häktas den 27e och samtidigt anhåller man en eller flera eventuella medhjälpare som efter förhör häktas. Åklagaren presenterar sen var 14e dag fakta som stödjer fortsatt häktning och ger TR en tes om när i tid hon beräknar att åtal ska kunna väckas. Det kan alltså dröja väldigt länge innan ett eventuellt åtalsdatum presenteras och vi får ta del av en FUP. Rena spekulationer förstås, men inte helt osannolika.
Har SD varit häktad två gånger tidigare?
Citera
2018-12-24, 11:30
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
JokerMannen har julsemester 1 månad.

Tänker på Lenas familj då de måste fira jul utan henne för första gången.

Jag själv miste min kärlek i somras och måste också fira första julen utan honom.

Vill passa på att önska alla i tråden en riktigt God Jul och kramas mycket med varandra! 🎄🎅🏻❤️

Ps. Snälla Mod. Låt stå i dag! Ds.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vi får tänka på alla som förlorat en anhörig... (tror/hoppas det är OK även här på FB).

Är vi snälla hoppas jag att Ditt inlägg får stå kvar! Tänkvärda ord...

och God Jul!

Miste också en nära anhörig nu i slutet av året. Och mitt i den egna sorgen och första julen utan så är det inte utan att tankarna går till LWs anhöriga som inte bara mist en mamma, dotter, syster och vän utan även tvingas uthärda den grymma ovissheten kring hennes sista tid. Önskar dem alla en så fridfull jul i övrigt som det är möjligt under omständigheterna. Må det nya året ge fallet ett uppklarande, GM till svars och de anhöriga en lindring i sorgen.

God jul till er alla.
Citera
2018-12-24, 12:35
Medlem
Honan6s avatar
Första julen, första nyårsafton, första födelsedagen, första påsken, första årsdagen, första midsommaren o s v. Outhärdligt sorgligt för de närmaste.
Undrar vad mördaren (na?) tänker/upplever.
Citera
2018-12-24, 13:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Vill bestämt påstå att skrämseln som sprids är skam-påle-drevet i denna tråd till största del ansvarig för.
Inte minst barnen vars far och mor smutskastas bör kanske ägnas en otänkt tanke.

Här vilar också ett tungt ansvar på Åkl Åsa jätte-mycket-teknisk-bevisning Hiding att med några få men denna gång "betänksamma" ord till media som talar MOT den nu på Örebro torg vid skam-pålen fjättrade barnafadern som GM.

Vad har säckarna med jättemycket-teknisk-bevisning gav för svar som INTE var förväntat?
Vad som alla insatta vet så finns bland i dom flera hundra förhören åtskilligt som talar MOT den i bygden baktalade och bespottade familjen som inblandade i mordet?
Ett kungarike för att ta del av utredingsmaterialet i sin helhet och utifrån dom ställa ett antal klargörande frågor till hitintills oantastliga Åkl Åsa Hiding.
Citera
2018-12-24, 13:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vill bestämt påstå att skrämseln som sprids är skam-påle-drevet i denna tråd till största del ansvarig för.
Inte minst barnen vars far och mor smutskastas bör kanske ägnas en otänkt tanke.

Här vilar också ett tungt ansvar på Åkl Åsa jätte-mycket-teknisk-bevisning Hiding att med några få men denna gång "betänksamma" ord till media som talar MOT den nu på Örebro torg vid skam-pålen fjättrade barnafadern som GM.

Vad har säckarna med jättemycket-teknisk-bevisning gav för svar som INTE var förväntat?
Vad som alla insatta vet så finns bland i dom flera hundra förhören åtskilligt som talar MOT den i bygden baktalade och bespottade familjen som inblandade i mordet?
Ett kungarike för att ta del av utredingsmaterialet i sin helhet och utifrån dom ställa ett antal klargörande frågor till hitintills oantastliga Åkl Åsa Hiding.

Detta är ett diskussionsforum - inte ett drev i massmedia där de flesta knappt läser rubrikerna. De flesta som är i tråden är sannolikt inte de närmaste anhöriga - de gör sig själva en otjänst isf. De som säger sig ha insyn, kanske har hört någon som känner någon. Möjligen att GM eller några enstaka med insyn är här inne och fluktar, men få som tar en aktiv roll om det inte är en medveten "plantering" förstås.
Mordet är tragiskt "passé" i massmedia för att locket ligger på. Förutom anhöriga och vänner, så är det endast trådläsare/skrivare som engagerar sig i att en eller flera GM går fri.
De som har personliga kopplingar bör varken läsa eller skriva här - för sin egen skull.

Det ska bli intressant att läsa dina rader ifall det visar sig att ÅH har rätt.
Citera
2018-12-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Nu är det ju inte åklagaren som förhör utan utredare.
Hon har sagt till journalister att det finns jättemycket bevisning men inte att det finns jättemycket bevisning mot MG.
Hon menade nog att det fanns mycket teknisk bevisning att skicka in till NFC.
Du får nog i stället gå på journalisterna som skrev artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in