2018-12-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickadhalsduk
Aftonbladet skriver nu att det på något sätt skulle kunna vara olagligt att sprida filmen. Är det ett försök att få folk att sluta sprida negativitet mot Islam?
Nä, det är för att du inte ska hjälpa IS med sitt spridande av videon. Sprider man gör man IS jobb och är alltså indirekt anhängare.
Citera
2018-12-23, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fick båda sina huvuden avskurna är det något som är verifierat av åklagare eller säkerhetspolis i Danmark eller Norge? Kan man lägga in en källa på det här tack!

Du kan väl kolla filmen om du tvivlar så har du bevis nog. Den andra flickans huvud ska ju också synas i slutet.
Citera
2018-12-23, 21:49
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Fick båda sina huvuden avskurna är det något som är verifierat av åklagare eller säkerhetspolis i Danmark eller Norge? Kan man lägga in en källa på det här tack!

Jag har sett bild på huvudena separerade från deras kroppar.
Tror det var på twitter i samband med att jag såg filmen.
Citera
2018-12-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Idag hölls det i marocko manifestationer och demonstrationer mot isis och mordet på tjejerna.

Man pratar bara om.det här och folk är riktigt arga.

Kan inte folk här fatta att marockaner i allmänhet AVSKYR det här på alla sätt?

Helt sjukt att folk inte fattar skillnaden mellan isis extremister som även bombar moskeer och halshugger musimer och vanliga muslimer

Jag ska åka dit igen snart, är inte det minsta oroad. Det här var första gången det hände och det kommer nog dröja ett tag innan slumpen slår till igen. Det handlar om otur, sett ur offrets perspektiv

Senaste riktiga attacken innan denna var för snart 8 år sen. Shit vad farligt marocko är. Senaste attacken i Frankrike var typ i år?

Det har varit typ 50 miljoner turister där sen senaste attacken. 2 har blivit halshuggna. Gå o lägg er.

Det finns inga Muslimer i modern tid som representerar Islam och Koranen mer än ISIS.

ISIS följer koranen till varje punkt (t.ex att halshugga icke-troende) och väljer inte bort regler till skillnad från andra ”vanliga muslimer”.

Parasiter som dig förstör västvärlden medans ni inte ens har läst en enda sida av Koranen.

Islam är våldsamt, det finns inga ”vanliga muslimer”. Det finns Muslimer som följer koranen (Al-Aqaida och ISIS) och folk som kallar sig muslimer men som skiter sig i Koranens och ”Allahs” regler.
Citera
2018-12-23, 21:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Jag har sett bild på huvudena separerade från deras kroppar.
Tror det var på twitter i samband med att jag såg filmen.

Det räcker inte utan officiellt uttalande ska det vara. Alltså inte från någon som sett något på Twitter,.

Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Du kan väl kolla filmen om du tvivlar så har du bevis nog. Den andra flickans huvud ska ju också synas i slutet.

Noep jag har tittat en gång det räcker.
Citera
2018-12-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Att länka blir ju också att sprida. men det beror nog lite på var du sprider den. Länkar du på facebook där folk som inte vill se den så är det där det anses vara brottsligt. Men länkar du på goresidor så bryr de sig antagligen inte.

Det är dessutom vidrigt att lägga upp länkar på facebook. Man hjälper ju bara terroristerna med deras agenda då.

Så länge det bara rör sig om en länk till en webbsida så är det inte brottsligt. Omoraliskt kanske, men inte brottsligt. Däremot så kanske det är gränsfall att bädda in en video på t.ex. Facebook, men absolut inte en vanlig länk.

Enda sättet att hindra folk från att titta på videon är om Kripos stoppar webbsidorna där de finns publicerade, men det lär de aldrig lyckas med.
Citera
2018-12-23, 21:53
Avslutad
Citat:
Det räcker inte utan officiellt uttalande ska det vara. Alltså inte från någon som sett något på Twitter,.

Du behöver alltså att en "officiell" person (MSM) bekräftar innan du tror på något du kan se med egna ögon?

Snacka om att vara ett får.
Citera
2018-12-23, 21:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
… Hittills verkar det absolut rimligt att begära att inte videon ska spridas dels för familjens skull, dels för att terroristerna inte ska "vinna". Det är ju det IS gjorde med sina klipp i Irak och Syrien. Syfte var att de skulle spridas för att demoralisera fienden.

Ja, vi är "fienden" som IS och dessa GM ser det. Dessa unga kvinnor slaktades för att de var "fienden".

F.ö. är det en rolig förklaring, att strutsen gömmer huvudet i sanden för att inte bli demoraliserad.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Du behöver alltså att en "officiell" person bekräftar innan du tror på något du kan se med egna ögon?

Snacka om att vara ett får.

Har du problem med läsförståelsen? Jag har sett filmen ser inte två huvuden avskurna var mitt svar.
Citera
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:

Noep jag har tittat en gång det räcker.

https://twitter.com/BarbEUfel/status/1076735147565871105
Citera
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Din tro bygger på luft. Hittills verkar det absolut rimligt att begära att inte videon ska spridas dels för familjens skull, dels för att terroristerna inte ska "vinna". Det är ju det IS gjorde med sina klipp i Irak och Syrien. Syfte var att de skulle spridas för att demoralisera fienden.

Finns inget muslimskt i dessa terroristers agerande. Om du är av den uppfattningen är du missledd. Men det är en diskussion som får tas annanstans. Inte i tråden.

... Och varför spred man bilden på döde Alan uppspolad på en strand?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilkenOsis
Det finns inga Muslimer i modern tid som representerar Islam och Koranen mer än ISIS.

ISIS följer koranen till varje punkt (t.ex att halshugga icke-troende) och väljer inte bort regler till skillnad från andra ”vanliga muslimer”.

Parasiter som dig förstör västvärlden medans ni inte ens har läst en enda sida av Koranen.

Islam är våldsamt, det finns inga ”vanliga muslimer”. Det finns Muslimer som följer koranen (Al-Aqaida och ISIS) och folk som kallar sig muslimer men som skiter sig i Koranens och ”Allahs” regler.

Så de var utsända av ISIS!?

I övrigt håller jag med dig, förutom ISIS som bara är några få personer, så skiter alla andra muslimer fullständigt i Koranen, de tar till sig det svenska samhället där kvinnan har samma värde som mannen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in