2018-12-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smafox
OM du inte har samma kanalupplägg som då du kör portal som i m3u läge så är det något konstigt, låter nästan som du blivit lurad på portalen då.
adressen är samma?
brukar ju vara när det gäller portal och osv vid m3u.

Ja i namnet både i m3u länken och portalen så finns samma servernamn med så det borde ju vara samma tycker jag, om jag inte gjort fel.

I webbservern i inställningarna på boxen så har jag valt tvip och inte mag vilket borde vara rätt.

Kan jag köra en m3u direkt i boxen eller måste det gå via en portal?
2018-12-22, 11:40
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Ja i namnet både i m3u länken och portalen så finns samma servernamn med så det borde ju vara samma tycker jag, om jag inte gjort fel.

I webbservern i inställningarna på boxen så har jag valt tvip och inte mag vilket borde vara rätt.

Ja du kan köra en M3U direkt i boxen, dock är det inte optimalt. Prata med din leverantör som hjälper dom dig. Hjälper dom inte dig så ska du vända dig till någon annan.
2018-12-22, 19:50
Medlem
Citat:

fast boxen är en tvip ska du välja mag då blir det rätt.
2018-12-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Ja du kan köra en M3U direkt i boxen, dock är det inte optimalt. Prata med din leverantör som hjälper dom dig. Hjälper dom inte dig så ska du vända dig till någon annan.

Får kolla med min leverantör då.

Citat:
Ursprungligen postat av smafox
fast boxen är en tvip ska du välja mag då blir det rätt.

Ok, det är så alltså, ska testa det får vi se.
2018-12-22, 23:02
Medlem
Så, nu har jag fått iordning på min box och jag har samma kanalutbud som via min tv.

Nu några issues om min s-box tvip 605 som dag kör:

Kan man, i kanallistan på tv, hoppa ner en hel sida åt gången ist för att sitta och trycka kanal för kanal neråt?

Slog på en film och skulle slå på svensk text och då kommer det upp en lång radda med länder. Listan verkar fortsätta längst ner där bilden tar slut. Svenska ligger kanske där nere men jag ser ju inte hela listan.
Vet att det har tagits upp förut men kommer inte ihåg vad som sades.
Går det att lösa på nåt sätt?
Senast redigerad av tartkennet 2018-12-22 kl. 23:07. Anledning: Felstavat
2018-12-23, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuneee
För dig som glömt fjärrkontrollen till boxen. Prova med en mus med usbsladd. Funkade för mig på min mag- box
Det funkar på min androidbox med när batteriet har gett upp, så bra tips.
2018-12-23, 09:29
Medlem
Citat:
Så, nu har jag fått iordning på min box och jag har samma kanalutbud som via min tv.

Nu några issues om min s-box tvip 605 som dag kör:

Kan man, i kanallistan på tv, hoppa ner en hel sida åt gången ist för att sitta och trycka kanal för kanal neråt?

Slog på en film och skulle slå på svensk text och då kommer det upp en lång radda med länder. Listan verkar fortsätta längst ner där bilden tar slut. Svenska ligger kanske där nere men jag ser ju inte hela listan.

Ja, du trycker istället för pil upp/ner channel up/down, men det där ligger hos leverantören fick jag höra häromdagen. Tror inte alla har den servicen. Prova om din leverantör har det eller fråga dem.
2018-12-23, 10:07
Medlem
hksnismos avatar
Det där med att textning kommer och går på viasat kanaler trodde jag mag hade problem med men även tvip som jag körde brevid mag boxen har samma problem suck annars är ju rena iptv boxarna bäst.
2018-12-23, 16:52
Medlem
Citat:
Testa tryck på Channel Up eller Down på fjärren så kan den hoppa sida i kanallistan om leverantören mappat den så. Leverantörer kan mappa knappar så de fungerar olika på olika leverantörer.
Citat:
i TVIP setup menyn kan du välja standard ljud och undertext till svenska så slipper du det problemet.
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Det där med att textning kommer och går på viasat kanaler trodde jag mag hade problem med men även tvip som jag körde brevid mag boxen har samma problem suck annars är ju rena iptv boxarna bäst.
Beror på leverantören hur de sänder ut textningen. men till 99% av gångerna lyckas tvip svälja texterna mag har svårare att koda av dem.
2018-12-23, 21:05
Medlem
eshkoshkas avatar
Hur fungerar IPTV genom VLC? Ser att det är ett alternativ men har tidigare bara kört Kodi.
2018-12-23, 21:36
Medlem
Den allvetande Smafox =) Tur du hänger här och hjälper till i djungeln. God jul alla !
2018-12-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Hur fungerar IPTV genom VLC? Ser att det är ett alternativ men har tidigare bara kört Kodi.

Det enda tråkiga med VLC är ju att allt hamnar i en enda lång lista. Inte mappat som på andra enheter. Dock stabilt med undertexter och annat. Vlc är bra om man bara har pc alternativet, eller så kan man ta ner Bluestacks och köra lite fräna iptv appar direkt i Windows.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in