2018-09-17, 06:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Du blandar nog ihop mig med någon annan.
Alla undersökningar jag sett säger emot vad du påstår i alla fall, kvinnor vill ha relationer mer än vad män vill och mår dåligt i större utsträckning när de är ensamma. Men du får gärna motbevisa mig.

Och om så vore? De styr ju fortfarande liggmarknaden (enligt dig).

Är inte detta en bra uppdelning - kvinnor styr liggmarknaden och män styr äktenskapsmarknaden (allt enligt dig)? Vad är du missnöjd med?

Säg mig: vad vill du ska hända när kvinnor ”inser” att de inte gynnas av en anarkistisk ”marknad” - att de ska vilja återgå till en reglerad där kvinnors sexuella frihet var minimal?

Hoppas du på att få ligga mer genom att hota kvinnor med att de minsann annars inte får gifta sig med dig?
Senast redigerad av Ipsi 2018-09-17 kl. 07:05.
Citera
2018-12-22, 18:46
Medlem
WordWarriors avatar
Männen på Wall Street har börjat förstå risken för falskanmälningar, och börjar undvika kvinnor. Svenska kvinnor kommer att bli övergivna och utfrysta på samma sätt.

Citat:
No more dinners with female colleagues. Don’t sit next to them on flights. Book hotel rooms on different floors. Avoid one-on-one meetings.

In fact, as a wealth adviser put it, just hiring a woman these days is “an unknown risk.” What if she took something he said the wrong way?

Across Wall Street, men are adopting controversial strategies for the #MeToo era and, in the process, making life even harder for women.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-12-03/a-wall-street-rule-for-the-metoo-era-avoid-women-at-all-cost

Grattis era jävla #metoo-idioter!
Citera
2018-12-22, 18:58
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Männen på Wall Street har börjat förstå risken för falskanmälningar, och börjar undvika kvinnor. Svenska kvinnor kommer att bli övergivna och utfrysta på samma sätt.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-12-03/a-wall-street-rule-for-the-metoo-era-avoid-women-at-all-cost

Tål definitivt att upprepas!

Jag tänker osökt på den scen i dum&dummare där de åker moped och pissar på sig för värmen en kort stund, men kommer på att det fryser ihop också.
Metoo fryser definitivt relationerna mellan kvinnor och män.

Jag påverkas också, liksom alla jag pratar med.
Till och med männen i radiohuset har uttryckt känslan av osäkerhet när de är runt kvinnor.
Citera
2018-12-22, 23:00
Bannlyst
Citat:

Skönt. :-)
Du skriver som att det vore någon slags förlust.
Citera
2018-12-23, 04:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
Haha, och du har inte ens grundläggande läsförståelse, vare sig om ordkrigarens reaktion, eller innehållet i artikeln han länkar till.
Du kanske borde läsa den först?

Så spar jag ditt inlägg på det här viset så länge.
Så kan vi alla garva lite gött åt det sen.
Citera
2018-12-23, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Haha, och du har inte ens grundläggande läsförståelse, vare sig om ordkrigarens reaktion, eller innehållet i artikeln han länkar till.
Du kanske borde läsa den först?

Så spar jag ditt inlägg på det här viset så länge.
Så kan vi alla garva lite gött åt det sen.
Jag läste artikeln och ser inte problemet som ni män verkar göra.

Om det krävs att män ska undvika kvinnor för att kvinnor ska slippa bli sexuellt trakasserade så är det en bra lösning.
Senast redigerad av surlai 2018-12-23 kl. 13:06.
Citera
2018-12-23, 13:39
Medlem
Citat:

Nästan alla män kommer att visa sig vara precis lika "modiga" som kvinnor och därmed, trots de minimala risker som faktiskt existerar för båda könen i såna situationer, kunna fortsätta att umgås på tu man hand med kvinnor liksom kvinnor gör med män.

Som en man i artikeln kom fram till: “Just try not to be an asshole.” Om de som inte kan förstå den slutsatsen inte längre vågar vara ensamma med kvinnor, är det bara bra. De borde inte ha vistats ensamma med en kvinna tidigare heller.
Citera
2018-12-23, 15:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag läste artikeln och ser inte problemet som ni män verkar göra.

Om det krävs att män ska undvika kvinnor för att kvinnor ska slippa bli sexuellt trakasserade så är det en bra lösning.
Jättebra!
Du vet att det är där toppjobben med de höga lönerna finns va?

Det främsta målet för feminismen är att få in kvinnor på toppjobben och nu tycker du att det är bra att ingen vill ha med dem att göra?

Men du har rätt, den bransch där kvinnor tjänar mycket mer än män är ju porren, så de kanske ska jobba där i stället?
Citera
2018-12-23, 19:39
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Nästan alla män kommer att visa sig vara precis lika "modiga" som kvinnor och därmed, trots de minimala risker som faktiskt existerar för båda könen i såna situationer, kunna fortsätta att umgås på tu man hand med kvinnor liksom kvinnor gör med män.

Som en man i artikeln kom fram till: “Just try not to be an asshole.” Om de som inte kan förstå den slutsatsen inte längre vågar vara ensamma med kvinnor, är det bara bra. De borde inte ha vistats ensamma med en kvinna tidigare heller.

Män i prestigeyrken har för mycket att förlora. De kommer att bli mycket mer försiktiga.

Ska man behöva bli falskanmäld för brott för att man inte är trevlig? Du resonerar som ett totalitärt kreatur.
Senast redigerad av WordWarrior 2018-12-23 kl. 19:42.
Citera
2018-12-23, 19:41
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

För kvinnorna är det en förlust givetvis.
Citera
2018-12-23, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jättebra!
Du vet att det är där toppjobben med de höga lönerna finns va?

Det främsta målet för feminismen är att få in kvinnor på toppjobben och nu tycker du att det är bra att ingen vill ha med dem att göra?

Men du har rätt, den bransch där kvinnor tjänar mycket mer än män är ju porren, så de kanske ska jobba där i stället?
Det är en bra lösning att separera män från kvinnor om det är vad som krävs för att kvinnor ska slippa bli förtryckta och trakasserade. Det bästa vore att könssegregera och dela upp "toppjobben" och alla andra jobb 50/50.
Senast redigerad av surlai 2018-12-23 kl. 20:33.
Citera
2018-12-23, 20:31
Bannlyst
Citat:
För kvinnorna är det en förlust givetvis.
Varför är det då männen som gnäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in