2018-12-22, 15:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Har nog missat vad termen "10 Days of Darkness" betyder..

10 Days of Darkness = Gov't Shutdown
282
Q
!ITPb.qbhqo
7 Dec 2017 - 3:03:11 AM
Anonymous
7 Dec 2017 - 3:01:21 AM
>>45541
I have a question: The 10 days, darkness.. when?
>>45563
Shutdown.
Q

Så kommer Govt. Shutdown råda i 10 dagar och är detta vad Q menar är 10 Days of darkness?

Han har pratat om den där mörka perioden flera gånger tidigare utan att det har hänt något, och om det är nedsläckningen så blir bara min fråga ännu viktigare.

Vart i planen finns muren?

Hur påverkar muren kampen?

Varför är muren så viktig?

För det är just muren det handlar om och det krävs en betydligt längre än 10 dagar nedstägning för att påverka något annat än de mindre "viktiga" delarna av statsaparaten
Citera
2018-12-22, 22:42
Medlem
Trump går verkligen från klarhet till klarhet, kan man lyckas bättre som president.

Till exempel

Trump has no Secretary of Defense, no Chief of staff, no Attorney General no ones sure who's running the Justice Dept., the Stock Market is crashing and he's shutting the Government down.

And he's under federal investigation...

Too much winning to keep track of!
Citera
2018-12-23, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Trump går verkligen från klarhet till klarhet, kan man lyckas bättre som president.

Till exempel

Trump has no Secretary of Defense, no Chief of staff, no Attorney General no ones sure who's running the Justice Dept., the Stock Market is crashing and he's shutting the Government down.

And he's under federal investigation...

Too much winning to keep track of!

Jag kanske misstar mig men sjönk inte börsen pga att the federal reserve höjde räntan? Trump var ju emot det hela tiden så han kanske man inte ska beskylla för det?
Citera
2018-12-23, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonLarsson
Jag kanske misstar mig men sjönk inte börsen pga att the federal reserve höjde räntan? Trump var ju emot det hela tiden så han kanske man inte ska beskylla för det?

Nja, låg ränta är ett beprövat sätt att flytta kapital från räntemarknader till aktiemarknaden. FEDs uppdrag är inte att blåsa upp aktiemarknaden i all evighet. Och att använda aktiemarknaden som utvärdering av något på en tidshorisont under tjugo år eller så är vansinne.

Dvs, ingen ska beskyllas för något gällande svängningar på aktiemarknaden, därför att själva konceptet att någon kan beskyllas är absurt (förutom om det faktiskt blir en regelrätt krasch).
Citera
2018-12-23, 09:29
Medlem
nerdnerds avatar
Hur har ni det nu i jul, alla Q-troende? Enligt den här artikeln är det ofta lite synd om er, med helt oförstående familj och (fd) vänner:

The Daily Beast: Christmas Is the Loneliest Time for Qanon Fans.
https://www.thedailybeast.com/christmas-is-the-loneliest-time-for-qanon-fans?source=politics&via=rss

En del lämnar t o m efter alla misslyckade förutsägelser.
The spell broke in early 2018. She’d grown up in a military family. Her dad had been CIA, and though he was long dead by the time Q started posting, Serena still remembered how the intelligence community operated. The things Q, an alleged military insider posted, just didn’t sound right, she said.

“Q dropped Bible verses in their entirety. I mean like pages of Bible verses,” she said of her disillusionment. “I was immediately crestfallen. It just broke my heart. I immediately knew there is no way that military men are sitting around working on national security trying to rally the patriots that they would risk that leaked channel by putting Bible verses on there ... I knew when I saw those Bible verses that it was a marketing scheme targeting conservative Christians for donations, merchandise sales, and profit with a political agenda of some kind.”
Etc.

Iaf,

GOD JUL!
Citera
2018-12-23, 13:58
Medlem
Trump bara segrar och segrar.,

Make Trump Great Again.

"• I veckan meddelade Donald Trump på Twitter att han vill dra tillbaka trupperna i Syrien och Afghanistan, vilket oroar inrikespolitiker och allierade länder.

• Till följd av draget har försvarsministern James Mattis avgått.

• En ny budgetkris har lett till en ”shut down” i amerikanska myndigheter efter att USA:s kongress inte enats om kostnaden för gränsskyddet mot Mexiko.

• Donald Trump vill bygga en mur och skyller på demokraterna även om flera republikaner också protesterat mot den höga kostnaden.

• Runt 800 000 av 2,1 miljoner anställda vid statliga myndigheter i USA drabbas på något sätt, uppger Washington Post.

• Ungefär hälften av dessa riskerar att tvingas jobba utan lön. Bland dessa ingår anställda inom rättsväsendet, luftfarten och posten, enligt AFP.

• Den andra hälften tvingas i stället vara hemma från jobbet utan lön.

• Flera turistattraktioner och museer stängs tillfälligt. "

https://www.expressen.se/nyheter/larmet-inifran-trumps-stab-vagar-inte-ga-emot-sin-familj/
Citera
2018-12-23, 16:22
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Ironiskt att en anti-Q som postat i en Q tråd i snart 2 år som hänvisar till en artikel som är skriven av samma MSM som hävdar att Q är fake news, detta postar du såklart dagen innan Julafton, frågan är snarare, hur har _DU_ det över Jul?

Jag ska personligen fira den med pappas familj och släkt imorgon och på Tisdag så är det hos min mors släkt som gäller, vi brukar skifta år för år.

Man undrar ju vad för filur du är haha.
Hej och tack för att du bryr dig om dina medmänniskor. Pluspoäng.
Jag firar hemma med fru och nyvuxna barn, någon dag med "farmor" och "farfar", och med kompisar från doktorandtiden, och nyår antagligen med ett annat "blandat" par och deras familj som vi har känt forever.

Kommer Q upp i samtalet blir det nog om och när jag tar upp det som en grej vi kan skratta åt. Jobbar de få mellandagarna eftersom vi inte reser i år till t ex släkt i USA. Vill ju inte ens åka dit så länge tRump är kvar.

Jag har skrivit i den här tråden sedan februari i år, tråden skapades i nov 2017, och "Q" började med sina "drops" i okt 2017. Så vad då att jag skulle ha skrivit i den här tråden i "snart 2 år"?

Slarvar du ofta så där med fakta? I så fall har du annars där ett tips på nyårslöfte.
Senast redigerad av nerdnerd 2018-12-23 kl. 16:38.
Citera
2018-12-23, 20:43
Medlem
nerdnerds avatar
Oj. Det här är ganska skoj om när tRump tyckte att presidenten borde sparkas om det blev en government shutdown. Fast det var ju innan han själv var president.
Fox reporter: Who’s getting fired? Who’s going to bear the brunt of the responsibility if indeed there is a shutdown of our government?

Trump: Well if you say ‘who gets fired’, it always has to be the top. I mean, problems start from the top and have to get solved from the top. And the president’s the leader and he has to get everyone in a room and lead and he doesn’t do that. He doesn’t like doing that — that is not his strength. And that’s why you have this horrible situation going on in Washington too. It’s a very, very bad thing and it’s also embarrassing worldwide.
Donald Trump Talks Government Shutdown, Sep 20 2013: https://youtu.be/vv3lI7Qmxzw

"Trust the plan!" va?
Citera
2018-12-23, 21:14
Medlem
Fittahoras avatar
Om du var president och "shit hits the fan", vart skulle du då helst vilja vara?
Citat:
Donald J. Trump
@realDonaldTrump

I will not be going to Florida because of the Shutdown - Staying in the White House! #MAGA

15:58 - 22 dec. 2018
Citera
2018-12-23, 21:25
Medlem
Fittahoras avatar
Jag tror inte att James "Jim" Mattis avgick som försvarsminister i protest, utan att det var planerat sedan länge. Jag har aldrig tyckt om Mattis; han verkar okarismatisk och för politiskt korrekt för att passa trumpadministrationen. Han har arbetat åt Bush och Obama, sitter i styrelser hos tankesmedjor och stiftelser som för mig verkar lite suspekta, för att inte tala om hans inblandning i Theranos (en svindel som blåste investerare på miljardbelopp).
Citera
2018-12-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Oj. Det här är ganska skoj om när tRump tyckte att presidenten borde sparkas om det blev en government shutdown. Fast det var ju innan han själv var president.
Fox reporter: Who’s getting fired? Who’s going to bear the brunt of the responsibility if indeed there is a shutdown of our government?

Trump: Well if you say ‘who gets fired’, it always has to be the top. I mean, problems start from the top and have to get solved from the top. And the president’s the leader and he has to get everyone in a room and lead and he doesn’t do that. He doesn’t like doing that — that is not his strength. And that’s why you have this horrible situation going on in Washington too. It’s a very, very bad thing and it’s also embarrassing worldwide.
Donald Trump Talks Government Shutdown, Sep 20 2013: https://youtu.be/vv3lI7Qmxzw

"Trust the plan!" va?
"trust the plan", "trust the sessions"
Är något jag ogillar. Finns lite fler saker jag ogillar. Är Q controlled opposition? Samma med Trump?
Möjligt. Det finns den förklaringen.

Men du sitter väl inte i tråden och tror du gör ett bra jobb?
Du sitter ju och sprider disinfo så det heter duga, och skriver massa skit poster gång på gång.

Inget i detta citat pekar på att han ville sparka Obama för att det var en "government shutdown". Trump säger ju tydligt:
"...lead...and he doesnt do that", "He doesnt like doing that", "thats not his strength".

"..Thats why you have this horrible situation going in Washington too
Citera
2018-12-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
"trust the plan", "trust the sessions"
Är något jag ogillar. Finns lite fler saker jag ogillar. Är Q controlled opposition? Samma med Trump?
Möjligt. Det finns den förklaringen.

Men du sitter väl inte i tråden och tror du gör ett bra jobb?
Du sitter ju och sprider disinfo så det heter duga, och skriver massa skit poster gång på gång.

Inget i detta citat pekar på att han ville sparka Obama för att det var en "government shutdown". Trump säger ju tydligt:
"...lead...and he doesnt do that", "He doesnt like doing that", "thats not his strength".

"..Thats why you have this horrible situation going in Washington too
Citat:
Trump: Well if you say ‘who gets fired’, it always has to be the top.
Trump har aldrig gillat Obama.
Citat:
Donald J. Trump
‏@realDonaldTrump
If Obama resigns from office NOW, thereby doing a great service to the country—I will give him free lifetime golf at any one of my courses!
14:22 - 10 sep. 2014
Citat:
Donald J. Trump
‏@realDonaldTrump
"@YankeeRunnerLV:Can U trick Obama into appearing on @ApprenticeNBC by telling him Golf is involved so you can do Country a favor& FIRE HIM!
19:33 - 5 jan. 2015
1+2=3
Do the math.

Kungadolf, vad tror du på FE eller Q?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här