2018-12-23, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Fast bara för att du är radikaliserad behöver du inte vara frisk i pallet. Tvärtom är det lättare att hjärntvätta idioter in i extremism, religös eller ej.
Finns det en definition av idioti?

Jag hävdar att det är fullt möjligt att vara vid sina sinnens fulla bruk och att vara muslim. Båda på en gång!
Citera
2018-12-23, 03:28
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Fruktansvärd händelse. Lider med familjerna som förmodligen genomgår ett rent helvete. Jag skrev ett liknande inlägg efter händelserna med Zaida Catalan.

Det finns en nonchalans beträffande farligheten i världen. Om man blir rekommenderad att inte befinna sig på vissa platser av sakkunniga i området, bör man följa vederbörandes råd. Ibland tror jag att vissa i västvärlden är så indoktrinerade i sin åsiktsbildning/blivit invaggade i en föreställning om att människan är god i sin natur, så är dessvärre inte alltid fallet. Vissa platser är farligare än andra och på dessa platser bör man vara mycket restriktiv i sitt resande, förmodligen i synnerhet som skandinavisk kvinna. Min förhoppning är att gärningsmännan straffas på de mest fantasifulla sätt.
Citera
2018-12-23, 03:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigturk
Hon ropade på mamma (mor)
Fyfan.....
Mitt hjärta blöder

tror jag hörde aj aj, och sen mor.

ja det är sorligt när oskyldiga dör. Kan tänka mig att de flesta här känner samma sak för de icke-vita damer som dagligen massakeras i liknande situationer.
ex rohingyer.
Citera
2018-12-23, 03:30
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
inte nog med det, videon på mordet t om finns för alla att se, och ävndå klassiferas en halshuggning som "halsskadaor med kniv" det låter som att det blev ett slagsmål eller att någon blev arg på en klubb och stack en annan.
avrättning...en halshuggning med kniv är vad det var.

Ja, verkligen!

Vilket understatement media använder...det är nåt sjukt som pågår i Sverige, där man aldrig vågar nämna nåt för vad det är....
Citera
2018-12-23, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Ja, verkligen!

Vilket understatement media använder...det är nåt sjukt som pågår i Sverige, där man aldrig vågar nämna nåt för vad det är....

Hela utredningen hanteras av Marockos Rättsväsende och det ligger (med stor tillit från både Danmark och Norge) helt hos dom att utreda brottet.

Flera är redan häktade, nu startas en förundersökningen i laga ordning.
Senast redigerad av Remark 2018-12-23 kl. 04:13.
Citera
2018-12-23, 04:44
Medlem
Hemsk historia!
Vad vet vi om offren? Kicksökande äventyrare, "#vistårinteut - tjejer eller vad?
Citera
2018-12-23, 05:27
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigedumbokraten
tror jag hörde aj aj, och sen mor.

ja det är sorligt när oskyldiga dör. Kan tänka mig att de flesta här känner samma sak för de icke-vita damer som dagligen massakeras i liknande situationer.
ex rohingyer.

Kan du utveckla vart du vill komma med detta?
Citera
2018-12-23, 07:08
Medlem
Hallå boys

Vet inte om denna varit uppe innan eller om bilden stämmer 100% men tänkte slänga upp den här.

Det är tydligen en bild på både den danskans och norskans avskurna huvuden.

WARNING WARNING

https://imgur.com/a/hT4Q9Jk
Senast redigerad av konrad89 2018-12-23 kl. 07:14.
Citera
2018-12-23, 07:10
Medlem
Kan ju ta och skicka den till aftonbladet och se vad dom menar med tecken på stickskador?

Herregud, här snackar vi om att blunda för hur verkligheten ser ut.
Senast redigerad av konrad89 2018-12-23 kl. 07:15.
Citera
2018-12-23, 07:51
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konrad89
Hallå boys

Vet inte om denna varit uppe innan eller om bilden stämmer 100% men tänkte slänga upp den här.

Det är tydligen en bild på både den danskans och norskans avskurna huvuden.

WARNING WARNING

https://imgur.com/a/hT4Q9Jk

Vad står det för något på smutsspråket på bilden?
Citera
2018-12-23, 08:17
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hela utredningen hanteras av Marockos Rättsväsende och det ligger (med stor tillit från både Danmark och Norge) helt hos dom att utreda brottet.

Flera är redan häktade, nu startas en förundersökningen i laga ordning.
Ja, det låter ju jättebra!

Pga internationell uppmärksamhet kommer väl rättvisan att ha sin gång, det som är märkligt är att få jag har kontakt med, vet knappt om vad som har hänt...

Att man inte rapporterat det grafiskt i svensk media. Inte så att man måste visa filmen, men att man i narrativ form inte beskrivit vad som hänt.

Det är illa.
Citera
2018-12-23, 09:44
Medlem
Rätt tragiskt egentligen.

Norskan hyllar mångkulturen, och blir själv mördad av en smutsig muslim.

https://www.debatepolitics.com/europe/341350-norwegian-woman-videotaped-being-beheaded-muslim-men-had-shared-multicultural-video-online.ht ml
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in